Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان پزشک مرکز هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: هپاتیت B و C، شایع‌ترین و مهم‌ترین علت سیروز کبدی، سرطان کبد و مرگ و میر ناشی از هپاتیت‌های ویروسی است.

مهرداد هدایتی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بزرگسالانی که عفونت مزمن هپاتیت B دارند، ۲۰تا۳۰ درصد گرفتار سیروز کبدی و یا سرطان کبد می‌شوند و سالانه بیش از  ۶۸۶ هزار نفر در جهان براثر عواقب هپاتیت B شامل سیروز و سرطان کبد می‌میرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مبتلایان به هپاتیت C نیز ۱۵ تا ۳۰ درصد در طی ۲۰ سال مبتلا به سیروز و سرطان کبد می‌شوند و تقریباً هرسال ۷۰۰ هزار نفر به علت عوارض ناشی از این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

پزشک مرکز هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان کاشان، تصریح کرد: اطرافیان نزدیک و بستگان درجه ‌یک افراد مبتلا به هپاتیت B وC در زمره افراد پرخطر برای ابتلا به این دو بیماری ویروسی هستند که باید مورد بررسی، تشخیص و ایمن‌سازی قرار بگیرند. 

هدایتی تأکید کرد: صاحبان مشاغل خاص از جمله آرایشگران، کادر درمان، نوزادان متولد شده از مادران مبتلا، مصرف کنندگان مواد مخدر، بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی، از جمله گروه‌های پرخطر ابتلا به هپاتیت هستند.

پزشک مرکز هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان کاشان، گفت: بیماری هپاتیت، التهاب کبد است و به انواع A,B,C,D,E تقسیم می‌شود و هرسال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مرگ به علت هپاتیت در جهان رخ می‌دهد و این در حالی است که تنها ۱۰ درصد مبتلایان به هپاتیت از وضعیت خود آگاه هستند و می‌توانند به درمان دسترسی داشته باشد.

وی افزود: رعایت اصول احتیاط، برای پیشگیری از ابتلای شغلی و اتفاقی، تزریق ایمنوگلبولین هپاتیت B، واکسیناسیون هپاتیت Bدر نوزادان مادران مبتلا و گروه‌های پرخطر، پرهیز برای استفاده از وسایل تزریق و وسایل تیز و برنده مشترک از جمله اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به  هپاتیت B است.

پزشک مرکز هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان کاشان، تأکید کرد: هپاتیت C واکسن مؤثر ندارد ولی داروی خوراکی با اثربخشی بالا جهت درمان قطعی هپاتیت Cدر کشور موجود است و آزمایش به موقع هپاتیت می‌تواند زندگی افراد مبتلا را نجات دهد و با درمان به هنگام هپاتیت B و C مانع سرطان کبد می‌شود.

وی افزود: برنامه حذف هپاتیت C در ایران تا سال ۱۴۱۰ به واسطه بهره‌گیری از داروهای مؤثر و کارآمد در دستور کار قرار گرفته است و رسیدن به این هدف مهم نیازمند ارتقای سطح دانش جامعه و توسعه فرهنگ آگاهی از هپاتیت، آموزش و بیماریابی فعال در گروه‌های پرخطر است.

هدایتی گفت: واحد مشاوره هپاتیت در دو مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی و  مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری از سال قبل به صورت مستمر، خدمات بیماریابی، پذیرش بیمار و مراجعان پرخطر، تشخیص و پیگیری مراقبت و درمان بیماری هپاتیت‌های ویروسی را به شهروندان کاشان و آران بیدگل ارائه می‌دهد. 

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده فعال مربوط به مبتلایان به هپاتیت B و C در مرکز مشاوره هپاتیت کاشان تشکیل شده و روند شناسایی بیماران جدید و پیگیری مراقبت هپاتیت، B پیگیری آزمایش و پاراکلینیک، ویزیت متخصص عفونی و شروع رژیم دارویی هپاتیت C و درمان قطعی آن در حال انجام است. 

پزشک مرکز هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان کاشان، افزود: تمام افرادی که خود یا یکی از اعضای خانواده آنها سابقه ابتلا به هپاتیت‌های ویروسی را داشته‌اند و یا شرایط پرخطر را دارند می‌توانند به مرکز مشاوره هپاتیت کاشان مراجعه و از خدمات رایگان و محرمانه مرکز بهره‌مند شوند یا با شماره تلفن مرکز هپاتیت ۵۵۴۶۳۳۵۳ مشاوره لازم را دریافت کنند.

۲۸ جولای به‌عنوان روز جهانی هپاتیت نامیده شده و هدف آن، اطلاع‌رسانی به جامعه و جلب توجه و حمایت بیشتر مسئولان برای حذف این بیماری است. شعار روز جهانی هپاتیت سال ۲۰۲۲، «تسهیل دسترسی تمام افراد جامعه به مراقبت‌های تشخیصی – درمانی هپاتیت است».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها هپاتيت سرطان کبد هپاتیت B و C هپاتیت C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ باکینگهام با ادعای پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد را سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام مدعی شد: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدارهای عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

کد خبر 6089690

دیگر خبرها

  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی