Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کیانا حسن پور، با اشاره به اینکه درباره بیماری‌های چشمی همانند سایر بیماری‌هایی که در بدن وجود دارد، ممکن است باورهای غلطی وجود داشته باشد، اظهار کرد: نمی‌توان با تجربه‌های شخصی و قبل از مراجعه به پزشک برای خود و یا دیگران نسخه درمانی پیچید.

وی با بیان اینکه خشکی چشم یکی از بیماری‌های رایج چشمی است، افزود: باور غلطی که در بین بسیاری از افراد برای درمان بیماری خشکی چشم وجود دارد استفاده از داروهای گیاهی برای درمان چشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن پور با بیان اینکه در محصولات گیاهی فرآورده‌هایی وجود دارد که اگر به طور مستقیم و یا توسط پوست وارد چشم شوند، اثرات مخربی دارد، ادامه داد: استفاده خودسرانه از داروهای گیاهی برای درمان چشم می‌تواند اثرات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

وی، دومین باور اشتباه را درمان خودسرانه گل‌مژه عنوان کرد و گفت: هر نوع خوددرمانی و دستکاری چشم برای برطرف کردن گل‌مژه از اساس غلط است. ممکن است ضایعه‌ای که بر روی پلک ایجاد می‌شود، اصلاً گل مژه نباشد و با استفاده خودسرانه از دارو صدمات جبران ناپذیری به چشم وارد شود.

شستشوی چشم با چای سیاه دم کرده یکی دیگر از مواردی بود که حسن‌پور به آن اشاره کرد و افزود: این باور که سال‌ها است بین عموم مردم رایج شده که چای ولرم می‌تواند باعث بهبود عارضه‌های چشمی شود، دلیل آن فقط گرم بودن چای است. بنابراین چای به خودی خود هیچ اثر درمانی بر چشم ندارد و حتی می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های ثانویه نیز شود.

استفاده از عسل برای درمان ضایعات و بیماری‌های چشمی سومین باور اشتباهی است که این متخصص بیماری‌های چشمی به آن اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه عسل به هر دلیلی وارد چشم شود می‌تواند درجاتی از عفونت و یا سوختگی‌های چشمی ایجاد کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه آلرژی چشمی بیماری است که به صورت دوره‌ای عود می‌کند ادامه داد: استفاده خودسرانه از دارو و یا فرآورده‌های گیاهی بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث تشدید بیماری شود.

وی با بیان اینکه آب هویج در بینایی چشم هیچ تأثیر ثابت شده‌ای ندارد، گفت: در واقع ویتامین A موجود در آب هویج نمی‌تواند اثر محسوسی در بینایی داشته باشد و برای درمان افرادی که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند دوزهای بالای ویتامین A توسط پزشک تجویز می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه به باور غلط دیگری درباره استفاده از عینک اشاره کرد و توضیح داد: یکی از باورهای غلط در بزرگسالان این است که تصور می‌کنند اگر عینک استفاده کنیم چشم ضعیف‌تر یا تنبل می‌شود، این باور از اساس غلط و عینک وسیله‌ای اصلاحی است که نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند.

حسن پور، باور غلط دیگر در مورد بیماری‌های چشمی را تبدیل یکباره آب مروارید به آب سیاه عنوان کرد و افزود: ابتلاء به آب مروارید همراه با نشانه‌های محسوسی مثل تاری دید و کاهش بینایی به طور محسوس است و تبدیل یکباره و بی‌علامت آب مروارید به آب سیاه تقریباً محال است.

کد خبر 5552079

منبع: مهر

کلیدواژه: چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نابینایی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا آمار کرونا سازمان انتقال خون ایران ماه محرم اهدای خون طرح دارویار کووید 19 شیوع کرونا پروتکل های بهداشتی اپتومتری سازمان نظام پرستاری چشم پزشکی بیماری های چشمی برای درمان حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال در ابتدای این نشست ضمن عذرخواهی برای تاخیر در شروع نشست خبری به دلیل چند تصادف در بزرگراه نیایش گفت: قبلا جلساتی با خبرنگاران داشتیم و در جریان کم و کیف بکارگیری موریس موتا پائز هستند. ماراتن را برای انتخاب پشت سر گذاشتیم و این توفیق را به دست آوردیم که در خدمت ایشان باشیم و از توانایی این مربی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: رئیس فدراسیون با توجه شرایط حساس والیبال از بنده خواستند که به عنوان سرپرست کاروان و مدیر تیم ملی در خدمت والیبال باشم تا ملی پوشان با انگیزه بالا در شرایط سخت کنونی که کار سختی پیش رو داریم، وارد مسابقات شوند و به نظر من کسب سهمیه المپیک عملی است و پائز هم به این موضوع باور دارد.

در ادامه این نشست خبر سرمربی تیم ملی والیبال در صحبت‌های مقدماتی خود گفت: خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را با کادر فنی و بازیکنان شروع کردیم و همکاری نزدیکی با مسئولین فدراسیون داریم. با قلب و عشق کار را شروع کردیم تا ان شاالله در تابستان یک کار بزرگ انجام دهیم و آن هم کسب سهمیه المیپیک است.

وی در خصوص اینکه چرا به شما مربی برزیلی- فرانسوی گفته می‌شود و شناختش از والیبال ایران چقدر است گفت: من متولد برزیل هستم و ریشه و خانواده ام در برزیل هستند. ۳۷ سال پیش با همسرم به فرانسه رفتیم و سه فرزند من در آن جا متولد و بزرگ شدند و از هر دو کشور تجربیاتی کسب کردم که امیدوارم همه را به ایران منتقل کنم. همه با کیفیت والیبال ایران آشنا هستند و ایران در سطح پایه هم بازیکنان خوبی دارد. بازیکنان عشق بازی برای کشورشان را دارند همه باور داریم تحقق هدف راه یابی به المپیک باورپذیر است و من هم خوشحالم که این تیم را رهبری می‌کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد غیبت برخی از ستاره ها در اردوی تیم ملی عنوان کرد: حضور بازیکنان بزرگ ستاره خیلی مهم نیست و بیشتر باید به ساخت تیم باور داشته باشیم. سال پیش خیلی از این بازیکنان حضور داشتند، اما نتایج خوب نبود. سیکل المپیک چهار ساله است و ما در یک ماه باید این کار را انجام دهیم. هدفی داریم که همه مردم ایران باید آن را با عشق باور داشته باشند و هر بازیکنی باید با قلب خود برای عشقش بیاید و بجنگد و هر کس این باور را ندارد بهتر است در تیم حضور نداشته باشد و امیدوارم تابستان امسال یک اتفاق خوب رقم بخورد.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرمون؛ چشمی که کور شد + فیلم
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • مرد شماره ۲ استقلال عصای دست نکونام در تبریز
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!