Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قزل سفلی در بازدید میدانی از مناطق سیل زده شهر حسامی و بخش مرومشکان شهرستان سرچهان گفت: ۱۷ شهرستان استان فارس در بارندگی‌های اخیر مرداد ماه با سیل درگیر شدند و برآورد‌های اولیه حاکی از ان است که متاسفانه به ۱۳۸ روستای خسارت وارد شده و حدود ۱۵۴۹ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد.

او گفت: در این مدت بیش از ۲۸۱ گروه جهادی به استعداد ۲۹۸۲ جهادگر مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان مناطق مختلف استان بودند که این کمک رسانی همچنان ادامه دارد و تا کنون جهادگران عزیز توانسته اند در حوزه‌های مختلف امداد رسانی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس با اشاره به آمادگی گروه‌های جهادی برای واکنش سریع در حوادث و رخداد‌های طبیعی؛ گفت: تلاش جهادگران بر این بود که در کمترین زمان ممکن به منطقه اعزام و اقدامات لازم را انجام دهند که اسکان اضطرای ۳۹۳۷ نفر از سیل زدگان و اجرای ۴۸ عملیات اجرایی سیل بند از جمله این اقدامات بود.

او گفت: همچنین ۲۵۳۰ پتو، ۲۰ تخته چادر، ۱۰ هزار آبمعدنی، ۳ هراز غذای کنسروی، ۶ هزار غذای گرم و ... توزیع شد. شستن فرش‌ها و وسایل منزل، تعمیر لوازم خانگی از جمله اقداماتی است که در حال انجام است و این اقدامات تا بازگشت خانواده‌ها به زندگی عادی ادامه خواهد داشت.

بازگشایی مسیرها، کمک به عشایر، و ایمن سازی محل اسکان آنان، جابجایی وسایل منزل قبل از آبگرفتگی، کمک به خودرو‌های در سیل مانده، و ... نیز از جمله اقدامات جهادگران در مناطق مختلف درگیر سیل در سطح استان بوده است.

قزل سفلی با بیان اینکه جهادگران وظیفه خود را خدمت به، ولی نعمتان انقلاب اسلامی می‌دانند، گفت: با توجه به خسارت زیادی که به خانه‌های روستایی وارد شد جهادگران اقدامات مختلفی را انجام دادند تا این خانواده‌های درگیر با سیل از این وضعیت بحرانی خارج شوند که پاکسازی و لایه روبی ۶۴۴ منزل مسکونی انجام شده و همچنان این اقدام جهادی ادامه دارد همچنین ۲۱۸ کیلومتر از معابر و خیابان‌ها پاکسازی شد.

او گفت: حضور در عرصه‌های امدادی و مردمیاری مانند کمک به مردم در هنگام بروز حوادث یکی از مصادیق مهم کاربرد گروه‌های جهادی بسیج است لذا در این راستا تمام تلاش‌ها بر این است تا در کنار مجموعه‌های امدادی، نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی کمک کننده به حادثه دیدگان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سازندگی فارس امدادرسانی جهادگران سپاه فجر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی