Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبانی طراحی ساختمان پایدار نیز توسط اندیشکده زیست پذیری شهری در جلسه روز یکشنبه مورخ ٢ مرداد سال جاری در یکی از کمیته های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی و مورد ارزیابی و تحسین قرار گرفت.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از تیم طراحی گروه مهندسی افشین حجت، مراحل طراحی اولین ساختمان سبز با رویکرد معماری پایدار در حوزه بازچرخانی آب در محله زعفرانیه ، در حال سپری و عملیاتی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید اویس ترابی رئیس اندیشکده زیست پذیری شهری با اشاره به استقبال کنشگران و دغدغه مندان حوزه آب و محیط زیست از رویداد طراحی ساختمان مذکور افزود با توجه به شرایط آبی و اقیلمی کشور خصوصا شهر تهران ، گسترش و توجه ویژه به مقوله بازچرخانی و استفاده مجدد پساب تصفیه شده خصوصا در حوزه فضای سبز و کاربری های خدماتی مانند شستشوی ساختمان، آب مخزن اطفا حریق ، آب لاندری، آب سامانه تهویه مطبوع و ... بیش از پیش ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

مهندس افشین حجت معمار و طراح ساختمان مذکور در ارتباط با انگیزه و نگرش استفاده از تجهیزات تصفیه فاضلاب در ساختمان و بازچرخانی اب عنوان نمود: طراح ساختمان برند باید در پذیرش مسئولیت اجتماعی-محیط زیستی پرچم دار و پیشرو باشد.

در شرایط حال حاضر کشور که جامعه با بحران های مختلف اقتصادی-اجتماعی-محیط زیستی دست به گریبان است، با بازخوانی رویکرد طراحانه به خانه به عنوان محل سکون و آرامش می توان در کاهش آلام اجتماعی شهروندان ورود کرد. در این راستا می توان در مقیاس پلاک ساختمانی بسیاری از مسایل مدیریت شهری مانند بحران زلزله یا آتش گسترده، کم آبی، فاضلاب، پسماند، رواناب شهری و .... را بطور موثری مدیریت نمود. لذا در گام اول به عنوان یکی از طراحان پیشرو در پذیرش مسئولیت اجتماعی-محیط زیستی، اقدام به مدیریت فاضلاب در ساختمان و تحقق بازچرخانی آب را در دستور کار داریم.

 

جزئیات تفصیلی طراحی ساختمان متعاقبا منتشر خواهد شد.

گفتنی است مبانی طراحی ساختمان پایدار نیز توسط اندیشکده زیست پذیری شهری در جلسه روز یکشنبه مورخ ٢ مرداد سال جاری در یکی از کمیته های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی و مورد ارزیابی و تحسین قرار گرفت.

تماشاخانه ببینید| درگیری میمون‌ها در شهر/ مردم بدون دخالت تماشاچی هستند ببینید| عملکرد کانال‌های زیرزمینی تخت جمشید در مهار سیل فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طراحی ساختمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم