Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت به شبکه‌ نمایش خانگی نگاه فرصت‌محور و حمایتی دارد، گفت: ما تابع قانون هستیم و برای حل مشکلات این حوزه در نهادهای بالادستی در حال مذاکره هستیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ محمدمهدی اسماعیلی درباره فعالیت شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: دولت به شبکه‌ نمایش خانگی نگاه فرصت‌محور و حمایتی دارد، البته این مجموعه‌ها هم مانند سایر حوزه‌ها ممکن است، اشکالاتی داشته باشند، ما هم قبول داریم، اما برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با دوستان در صدا و سیما به دنبال حل مشکلات هستیم، در نهادهای بالادستی مذاکره کردیم، مشکلات در حال حل شدن است. ما تابع قانون هستیم، امیدواریم هر آنچه که اتفاق می‌افتد به نفع رونق بیشتر فعالیت‌های اصحاب فرهنگ و هنر باشد و فناوری‌های نوین هم در جامعه فرصت توسعه و ارتقاء را داشته باشند.

دولت به اندازه اقتصاد به حوزه فرهنگ و هنر توجه دارد

اسماعیلی درباره اختصاص ۲ درصد بودجه هزینه‌ای دستگاه برای فعالیت های فرهنگی گفت: در جلسه هیات دولت بند ز تبصره ۹ که امکان جدیدی را برای ارتقا فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی، قرآنی و گردشگری در جامعه ایجاد می‌کند، بررسی و با اجماع به تصویب رسید تکلیف قانونی بود که آیین‌نامه آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مطرح شد و آقای رئیس‌جمهوری مانند همیشه از حوزه فرهنگ و هنر پشتیبانی کامل کردند و که تحقق مرجعیت بخشی به حوزه فرهنگ در دولت است،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت به رغم آنکه دچار مشکلات اقتصادی است و بر مدیریت این حوزه برای عبور از پیچ اقتصادی تمرکز دارد، به همان اندازه به حوزه فرهنگ و هنر هم توجه دارد. از آقای رئیس‌جمهوری و هیات دولت تشکر می‌کنم و امیدوارم این مصوبه به خوبی اجرا شود تا گشایش‌های مهمی در اعتبارات حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی ایجاد شود.

براساس بند (ز) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مجازند تا (۲) درصد از بودجه هزینه ای خود را در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه ای، نوین، نشر و کتاب و گردشگری و صنایع دستی هزینه نمایند که آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و به تصویب هیئت وزیران رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر ارشاد محمد مهدی اسماعیلی شبکه نمایش خانگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایش خانگی فرهنگ و هنر حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد مهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در پیامی تصویری به هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» در فومن زادگاه «مرحوم کیومرث صابری» عنوان کرد: مرحوم صابری فومنی روزنامه‌نگار و چهره ای رسانه ای و مولف بود، مولفی که فصل نوینی در فعالیت‌های کاری خود باز و آغاز کرد.

وی تصریح کرد: صابری فومنی هنرمند و روزنامه نگاری بود که با ایمان و رعایت مرزهای اخلاق، طنز را در حوزه اجتماعی و سیاسی وارد جریان رسانه ای کشور کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آنگونه که دوران طنز را می توان به ۲ دوره قبل و بعد از صابری تقسیم کردو امروز پس از صابری هنوز طنز در کشور ما تقویت نشده است و تا جایگاهی که صابری داشت و برای این هنر ایجاد کرده بود، فاصله بسیار دارد.

هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» همزمان با ۱۱ اردیبهشت سال‌مرگ مرحوم «کیومرث صابری فومنی» ادیب و طنزپرداز معاصر و خالق نشریه «گل آقا» در زادگاه وی شهر فومن برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی طنز و رسانه (طنز پهلو) هم  در این مراسم گفت: هزار و ۱۲۹ اثر در پنج قالب شعر، داستان، کاریکاتور، کارتون، نثر و چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی به هشتمین‌جشنواره ملی طنز و رسانه ارسال شد.

عباس حسین نژاد افزود : این درحالی است که سال گذشته ۴۶۲ اثر به جشنواره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: بیشترین آثار ارسالی از استان تهران بود و استان‌گیلان هم از این نظر در رتبه ششم قرار دارد.

به گفته وی، ۱۲۱ رسانه رسمی در این جشنواره شرکت کردند که از این‌تعداد ۴۴۸ رسانه ثبت شده و ۶۸۱ رسانه شخصی بودند.

وی ادامه داد: طی توافقی با امور رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل کلاسهای آموزشی ویژه مطبوعات و رسانه ها اعلام آمادگی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود