Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان بیان کرد: در بحث خسارت به بخش کشاورزی باید گفت که بسیار قابل تامل است. آب سیل به حدود ۱۰ هزار هکتار از باغات نفوذ کرده و باعث نفوذ رسوبات به این باغات شده است که باید بعد از فروکش کردن سیل کار ترمیم این باغات صورت بگیرد. 

حسین رضایی عصر امروز ۹ مردادماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت وقوع سیل در شهرستان رفسنجان اظهار کرد: ما بعد از یک دوره حدود هفتاد، هشتاد و یا حتی صدساله بارندگی، شاهد یک بارش شدید در چهار روز متوالی در شهرستان بودیم که هر روز عصر با شدت بسیار بالا باعث ایجاد این سیلاب بزرگ شد، که هر روز در ارتفاعات غربی و ارتفاعات شرقی رفسنجان شاهد بارش‌های شدید بودیم که آبراه‌های آنها به سمت شهرستان سرازیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه رفسنجان موقعیت بسیار سیلابی دارد، افزود: از چند شهرستان آب‌های بارندگی به سمت شهر ما سرازیر می‌شوند. به طور مثال از سمت شهربابک به طرف احمدآباد دئفه و کشکوئیه، از شهرستان بردسیر هم ارتفاعات لاله‌زار، شاهزاده عباس، آب‌های این مناطق به سمت شهرستان رفسنجان سرازیر می‌شوند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: سیستم بارندگی‌ شب‌های اول بسیار همه‌گیر بود. ما هشدارهای لازم در چند روز گذشته را مرتبا اعلام کردیم. روستاهایی که در مسیر سیلاب بودند هشدارهای لازم داده می‌شد و حتی برخی روستاها مثل روستاهای ناصریه و سعیدآباد تخلیه کامل صورت گرفت و بحث مکان‌هایی برای اسکان آنها نیز دنبال شد.

رضایی با بیان اینکه خوشبختانه مردم در این زمینه بسیار همکاری کرده و همت عالی داشتند، تصریح کرد: در بحث آب شرب، ترکیدگی لوله‌های ۴۰۰، ۵۰۰ و ۷۰۰ آب و فاضلاب را داشتیم که در این راستا روز گذشته دو عدد از این لوله‌ها ترمیم شد، ولی الان کمی آب ممکن است کدر باشد که توصیه می‌کنیم بخاطر مسائل بهداشتی مصرف نشود و حتی‌الامکان از آب معدنی استفاده شود.

فرماندار رفسنجان ابراز کرد: از امروز ۱۰ تانکر آب سیار در شهرستان در مناطقی که آب شرب آنها مشکل دارد جایگزین خواهد شد ضمن آنکه یک تانکر آب هم برای نانوایی‌ها جهت تهیه نان بهداشتی و یک تانکر هم برای روستای کوثرریز در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در بحث بیشترین خسارت‌ها، روستاهای ناصریه و سعیدآباد شفیع‌پور بیشترین خسارت را دیدند و حتی باغات این منطقه نیز خسارت دیدند. شهرک هزار واحدی و همچنین بلوار امام علی(ع) و اسدآباد توصیه شد که کامل تخلیه شوند ضمن آنکه به مناطق الله‌آباد انتهای رودخانه شور، اسماعیل‌آباد، فخرآباد و دهنو توصیه شد که تخلیه کنند و الحمدالله همه مردم همکاری کردند.

رضایی با اشاره به درگیری آبگیری شدید شهرک فرهنگیان در شب گذشته ادامه داد: در بحث تمهیدات لازم برای روستای کوثرریز باید عنوان کرد ما دو روز کامل در این روستا درگیر بودیم و متاسفانه حجم آب بسیار بالا بود و قطع نمی‌شد و فرصتی نمی‌داد که تخلیه آب انجام شود. اما بهرحال مجبور شدیم چند نقطه از جاده را قطع کنیم تا آب به باغات پسته منتقل شود. در این روستا متاسفانه ساختمان‌هایی که ایمنی پایینی داشتند ریزش کردند. 

فرماندار رفسنجان بیان کرد: در بحث خسارت به بخش کشاورزی باید گفت که بسیار قابل تامل است. آب سیل به حدود ۱۰ هزار هکتار از باغات نفوذ کرده و باعث نفوذ رسوبات به این باغات شده است که باید بعد از فروکش کردن سیل کار ترمیم این باغات صورت بگیرد. 

رضایی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای تهیه برخی نیازهای ضروری خود از هلال ‌احمر کمک بگیرند، افزود: از تمام همشهریان عزیز مجددا تقاضا داریم به هیچ عنوان برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب در کرمان سیل تابستانی رفسنجان اخبار شهرستان ها کرمان استانی شهرستانها فرماندار رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان

فرماندار اردستان گفت: جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی احمدی طبا فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده، اما برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۳ میلیمتر، ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی طبا زواره با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل انجام شده بود در حوزه شهری مشکل چندانی وجود نداشت و در حوزه راه‌های اصلی و جاده ترانزیت مورد خاصی وجود نداشت، ولی در جاده‌های روستایی هنوز ۲ مسیر دچار آبگرفتگی است که تلاش می‌شود با کمک نیرو‌های خدمات رسان تا پایان امروز این مشکل برطرف شود.

احمدی طبا زواره گفت: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، ماشین آلات راه سازی مورد نیاز به شهرستان اعزام شدند و به کمک مسوولان محلی شتافتند که از همه آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های مسوول باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌اداره هواشناسی که از روز سه شنبه در منطقه بارندگی خواهیم داشت روز دوشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان را برگزار خواهیم کرد و اداره‌ها در آماده باش خواهند بود.

فرماندار اردستان گفت: برای نخستبن بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل