Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای یوسف پور گفت: با رصد فضای مجازی یک شکارچی که اقدام به شکار غیرمجاز ۴ قطعه کبک وحشی و نشر تصاویر آن کرده‌بود، شناسایی و برای طی مراحل قانونی، به مراجع انتظامی و قضایی معرفی شد. 

وی افزود: در ۲ مأموریت جداگانه که در شهرستان اردل و منطقه حفاظت‌شده جنگلی هلن انجام شد، مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به شناسایی و دستگیری دو متخلف زنده‌گیری پرندگان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مشاهده دو گونه پرنده جدید در تالاب گندمان

یوسف پور اضافه کرد: از این متخلفان تعداد ۷ قطعه پرنده سهره‌طلایی به همراه ادوات زنده‌گیری پرندگان کشف و ضبط شد. 

وی ادامه داد: پرونده این متخلفان به دستگاه قضایی ارجاع شده است و پرندگان کشف‌شده، در طبیعت رهاسازی شدند. 

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه بیان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در هنگام گشت شبانه با یک مورد تخلف شکار غیرمجاز پرندگان برخورد کردند و برای جلوگیری از شکار غیرمجاز وارد عمل شدند.

یوسف‌پور تصریح کرد: متخلف با استفاده از تاریکی شب موفق به فرار از دست مأموران شد، ولی از این متخلف، ۱۰۰ قطعه پرنده زرده‌پر سرسیاه به همراه یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد. 

وی افزود: با شواهد و اطلاعاتی که در اختیار مأموران قرار گرفته، پیگیری برای شناسایی و دستگیری این متخلف با همکاری مراجع مرتبط آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست کبک وحشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه

سعید یوسف‌پور اظهار داشت: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در حین گشت و کنترل در منطقۀ حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار در سال ۱۴۰۳ شد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود، افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف پور اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید

مشاهده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری + فیلم

وی گفت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

یوسف پور بیان داشت: منطقه حفاظت‌شدۀ سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و شش منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت