Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدمت بدون منت به مردم به ویژه محرومان از نکات اساسی است که جهادگران بسیجی سیستان و بلوچستان آنرا سرلوحه کار خود ‏قرار داده اند‎.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، رسالت سازمان بسیج سازندگی هم افزایی و همکاری و کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی و اشتغال زایی است.

بسیج سازندگی تاکنون در عرصه های جهادی، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی فعالیت های فراوانی انجام داده و عقیده دست اندرکاران این مجموعه این است که به فرموده مقام معظم رهبری فقط با انجام فعالیت‌های جهادی و انقلابی می‌توان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را میسر و امکان پذیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر جایی که ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر به هر دلیلی نتوانستند کاری انجام دهند، بسیج سازندگی همراه با سایر نهادها به رفع محرومیت و رفع گرفتاری های مردم سیستان و بلوچستان آمده و در تمامی نقاط استان‌ با ایجاد این قرارگاه مشغول به کار شدند و صدها طرح شکوفایی اقتصاد و محرومیت زدایی بدون هیچ چشم داشتی به مردم ارائه کردند، و ‏به عنوان خادم در کنار مردم بوده تا مشکلاتشان کاهش یابد.

در بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله در استان؛ گروه های جهادی دوشادوش دستگاه های خدمات رسان در منطقه حاضر بودند و مشغول خدمات رسانی شدند.

گروه های جهادی برای مشارکت در ساخت و مرمت، تهیه اقلام و کالاهای اساسی زندگی، تخلیه آب در منطقه حضورفعال داشتند و تا پس از برنامه ریزی و جمع بندی به رفع مشکلات نیازمندان در کنار مردم بودند و کمک رسانی کردند.

مدارس کپری یکی از بارزترین نمونه‌های محرومیت زدایی در استان است که با کمک بسیج سازندگی و همراهی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در برچیده شدن این نوع مدارس نقش بسزایی داشتند.

در سطح سیستان وبلوچستان هزار و ۷۴۳ گروه جهادی درسامانه ‏اطلس گروه های جهادی ثبت شده که از این تعداد ۱۳۵ گروه ویژه، ۴۱۰ گروه فعال ‏و هزار و ۱۹۸ گروه عادی هستند؛ چنان که هزار و ۳۲۳ گروه را برادران و ۴۱۱ ‏گروه را بانوان تشکیل می دهند. ‏

وی تاکید کرد: این گروه ها در قالب ۴۰ گروه تخصصی فرهنگی، بیش از ۱۰۰ ‏گروه تخصصی عمرانی، بیش از ۸۰ گروه در حوزه بهداشت و درمان، ۱۲۰ گروه ‏از اقشار مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، هزار و ۳۱۲ گروه ‏درعرصه محرومیت زدایی وخدمات عمومی و ۹۰ گروه هم در عرصه تخصصی ‏آموزشی فعالیت دارند.

خدمت بی منت شاخصه اصلی گروه های جهادی است

مرتضی جعفری، مسئول گروه جهادی شهید محمدعلی جعفری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه گروه جهادی ‏شهید محمدعلی جعفری، یکی از گروه های جهادی فعال سطح سیستان وبلوچستان است، بیان کرد: این گروه جهادی با هدف ارائه ‏خدمات بی منت به ویژه در مناطق حاشیه نشین شهر زاهدان در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بسته های ‏معیشتی، تأمین جهیزیه ازدواج فعالیت دارد‎.‎

وی افزود: این گروه جهادی همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و پیرامون فرامین رهبر انقلاب، در راستای کنترل و کاهش ‏آسیب‌های کرونا اقدام به تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی، غربالگری بیماران و گندزدایی معابر در نقاط حاشیه نشین ‏شهر زاهدان کرد.‏

 از تلاش جهادی برای رفع تنش آبی تا توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی

مسئول گروه جهادی شهید جعفری ادامه داد: در راستای رفع محرومیت زدایی و کمک به ولی نعمتان در مناطق محروم و حاشیه ‏نشین این گروه اقدام به مرمت و تعمیر خانه محرومان کرد، که در این راستا طی سال جاری مرمت خانه یک مادر شهید در ‏زاهدان از جمله این اقدامات بوده است.‏

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز به همت این گروه جهادی بیش از ۱۰۰ بسته معیشتی بین مردم حاشیه نشین توزیع شده ‏است، و در طول این مدت تسهیلگری برای تهیه سه سری جهیزیه نیز به زوج‌های جوان انجام شده است.‏

جعفری با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی امروز تبدیل به یک منبع خیر و برکت شده‌اند، گفت: در راستای رفع تنش آبی به ویژه ‏در فصل تابستان این گروه جهادی به همت بسیج سازندگی و قرارگاه قدس که چهار منبع آبی تهیه و تامین کرده بودند، اقدام به ‏نصب این تعداد تانکر در محلات حاشیه نشین کرد؛ همچنین برای مقابله با گرمای هوای اقدام به تعمیر رایگان ۱۰ کولر از خانواده ‏های نیازمند کرده است.‏

انتهای پیام/‏

منبع: دانا

کلیدواژه: محرومیت زدایی گروه جهادی گروه های جهادی بسیج سازندگی حاشیه نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه