Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:33:41 GMT

۱۰۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۵۳۴۷

۱۰۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، کورش ساکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: یک مرد ۷۱ ساله مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کاشان جان باخت.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۷بیمار جدید حاد تنفسی با سن یک و نیم ماهه تا ۹۴ سال در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۱۳ بیمار در مرکزهای درمانی کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون ۵۳ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۸ بیمار نیز در بیمارستان‌های آران و بیدگل بستری هستند، اظهار داشت: ۱۳ بیمار  هم در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز درمانی این منطقه بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۳۳۰ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۶۶  نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۳۹۷ هزار و ۳۲۴ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۲۰ هزار و ۸۷۵ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

وضعیت کرونایی کاشان در برهه کنونی نارنجی و آران و بیدگل زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان آران وبیدگل دانشگاه علوم پزشکی کاشان آران و بیدگل حاد تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان