Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:56:30 GMT

نظارت ۱۲۰ کارشناس بهداشت محیط در دهه نخست ماه محرم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۵۶۳۲

نظارت ۱۲۰ کارشناس بهداشت محیط در دهه نخست ماه محرم

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مهمترین نکات و دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبات تمام مراسم‌های عزاداری ایام محرم و صفر باید در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در راستای نظارت بهداشتی بر مراسم‌های ماه محرم و صفر، ۳۶ تیم کارشناسی با حضور ۱۲۰ کارشناس بهداشت محیط کار، نظارت و بازرسی ویژه از هیأت‌های عزاداری و محل‌های طبخ غذا و نذورات و موکب‌های سطح شهر را انجام می‌دهند و همچنین تشکیل جلسه آموزشی برای مسئولین هیأت‌های عزاداری در اولویت معاونت بهداشتی است.

شکیبا گفت: باید از فرآورده‌های خام دامی دارای مجوزهای سازمان دامپزشکی استفاده شود و از ذبح و قربانی کردن دام در مقابل هیأت‌ها جدا خودداری گردد و تدابیر لازم برای جمع آوری بهداشتی پسماند به ویژه ماسک‌های استفاده شده اتخاذ شود.

وی ادامه داد: آب به صورت بطری‌های بسته بندی شده بین عزاداران توزیع شود و از ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی دارای مجوزهای بهداشتی و استاندارد استفاده گردد و ساعت برگزاری مراسم محدود و بیشتر از ۲ ساعت نباشد.

شکیبا بیان کرد: مراسم‌های عزاداری فارغ از وضعیت‌های چهارگانه تعیین شده در تمام شهرستان‌ها بایستی در فضای باز برگزار و با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزاری مراسم در فضای بسته نباشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: هر یک از عزاداران وسایل شخصی مختص به خود را داشته و از رد و بدل شدن وسایل شخصی، طبل، زنجیر، سنج و … خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: محلول‌های ضدعفونی کننده دست و گندزدایی سطوح به اندازه کافی موجود باشد و مکان عزاداری قبل و بعد از استفاده گندزدایی گردد.

شکیبا گفت: در تشکیل دسته‌های عزاداری استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی بین عزاداران الزامی بوده و دسته روی به صورت محل به محل با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امکان پذیراست، اما به صورت شهر به شهر و استان به استان ممنوع است.

کد خبر 5552354

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراهیم شکیبا ویروس کرونا محرم 1401 سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم سیل کرمان بارش باران مدیریت بحران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه همدان سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه