Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@21:57:26 GMT

روش های تبلیغات اینترنتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۶۸۸۰

روش های تبلیغات اینترنتی چیست؟

این مطلب را تا انتها دنبال کنید؛ زیرا قصد داریم در ادامه شما را با چند نمونه از روش‌های تبلیغات اینترنتی پربازده بخصوص رپورتاژ آگهی که می‌تواند سهم به‌سزایی در این حوزه داشته باشد آشنا کنیم. تبلیغات اینترنتی چیست؟

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم از زمانی که اینترنت به وجود آمد، توانست در میان مخاطبان و کاربران محبوبیت بالایی پیدا کرده و جایگاه خود را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که اکنون اینترنت توانسته بیشتر جوانب زندگی ما را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. اکنون می‌بینید روزنامه‌ها و مجلات از آن ساختار سنتی خود خارج شده و به صورت مجازی منتشر می‌شوند. دیگر آن که بیشتر فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و رستوران‌ها و غیره نیز سعی می‌کنند کالاها و خدمات خود را بر بستر اینترنت در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار دهند. به همین منظور تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات محیطی و ... جایگاه بالاتری پیدا کرده‌است.

اما تبلیغات اینترنتی چیست و چگونه می‌توان در اینترنت تبلیغ کرد؟ تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روش‌های حال حاضر برای تمامی مشاغل است که سبب می‌شود تا صاحبان هر یک از مشاغل بتوانند کسب و کار و برند خود را به خوبی معرفی کرده، برندسازی کنند و یا از جدیدترین روش‌های تبلیغات اینترنتی برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمایند. در ادامه ما به چند نمونه از تبلیغات اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

یکی از راه‌های تبلیغات اینترنتی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی است که البته لازم به ذکر است برخی از آن‌ها بدون هزینه هستند. به این ترتیب که شما می‌توانید با باز کردن یک بیزینس اکانت در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام ضمن تولید محتواهای جذاب به تبلیغات اینترنتی بپردازید.

تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات اینترنتی، استفاده از تبلیغات کلیکی یا ‌ pay per click است. در این نوع از تبلیغات شما باید بابت تبلیغاتی که انجام می‌دهید، هزینه پرداخت نمایید. به نسبت روش قبلی طبیعتا این روش از بازدهی بسیار بالایی برخوردار است. تبلیغات در گوگل، تبلیغات بنری که در سایت‌های پربازدید انجام می‌شود و همچنین تبلیغات همسان نیز نوعی از تبلیغات اینترنتی به شمار می‌آید که بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران به آن‌ها نمایش داده می‌شوند و چنانچه کاربر روی آن‌ها کلیک نماید وارد وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی مورد نظر خواهد شد. نوع دیگری از تبلیغات بنری هم وجود دارد که به آن تبلیغات ریتارینگ محصول گفته می‌شود که به مشتریان بالقوه‌ای که پیشتر سایت شما را دیده‌اند، نشان داده خواهد شد به این ترتیب جذب آن‌ها و تبدیل کردنشان به یک مشتری بالفعل به راحتی انجام خواهد شد.

رپورتاژ آگهی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، امروزه تکنولوژی با پیشرفت‌های عظیمی روبه‌رو شده که البته سیر پر سرعت آن همچنان ادامه دارد و شرایطی را مهیا کرده تا کسب و کارهای مختلف بتوانند به شکلی راحت‌ و سریع‌ به انتشار آگهی‌های،متنی، تصویری و ویدیویی و... بپردازند. رپورتاژ آگهی یکی از این تبلیغات اینترنتی به شمار می‌آید که در ادامه بیشتر به معرفی و بررسی کارکردهای آن خواهیم پرداخت.

واژه رپورتاژ Advertorial از زبان فرانسوی گرفته شده و به معنای «گزارش» می‌باشد. به همین منظور رپورتاژ آگهی به گزارشی گفته می‌شود که محتوای آن می‌تواند به صورت روایتی و یا مستند گونه نوشته شود و ضمن آن که اطلاعاتی کاربردی و مفیدی در مورد یک محصول، انواع خدمات و یا یک شرکت و فروشگاه ارائه می‌کند، می‌تواند پاسخگوی سوالات و نیازهای کاربران برای استفاده زا یک محصول و یا خدمات باشد.

رپورتاژ آگهی چه کارکردهایی دارد؟

یک نکته در اینجا لازم به ذکر است که رپورتاژ آگهی را نمی‌توان به طور مستقیم به عنوان تبلیغات اینترنتی به شمار آورد زیرا این محتوای تبلیغاتی به صورت غیرمستقیم کارایی تبلیغاتی دارد و با توجه به اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربران می‌گذارد مورد استقبال قرار گرفته‌است.

فایده دیگری که رپورتاژ آگهی دارد این است که درآن هدف از تولید محتوا فریب دادن و متقاعد کردن مشتری برای خرید و استفاده از خدمات نیست؛ بلکه به این منظور نوشته می‌شود که با تعاریف درست و شایسته‌ای که از هر محصول و خدماتی ارائه می‌دهد، بتواند به صورت غیرمستقیم مخاطبین هدف را به سوی خود جذب نماید.

مزایای رپورتاژ آگهی

از آن جا که رپورتاژ در سایت‌های معتبر درج می‌شود مهم‌ترین ویژگی آن این است که می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سمت شما روانه نماید.

رپورتاژی که در سایت‌های پربازدید منتشر می‌کنید به صورت مادام‌العمر و مستمر در آن‌ها باقی مانده و حذف نخواهند شد. بنابراین چنانچه هر زمان کاربری به جستجوی کلمات کلیدی مندرج در رپورتاژ آگهی شما بپردازد، به محتوا و به دنبال آن به وب سایت شما خواهد رسید.

انتشار محتوای رپورتاژ تأثیر مستقیمی بر بهبود وضعیت سئوی سایت و کسب و کار شما خواهد داشت، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در بازه‌های زمانی مختلف به این امر اقدام نمایید.

نکته ای که در انتهای این بخش باید به آن اشاره کرد ویژگی‌های یک رپورتاژ خوب است. زیرا زمانی رپوتاژ آگهی شما اثرگذاری بالایی خواهد داشت که در وهله اول هدفی را دنبال نماید. دیگر آن که نگارش آن به شکل درست و صحیحی صورت گرفته باشد و دارای یک نظم منطقی باشد. بنابراین بهتر است از اغراق و دروغ‌گویی و یا جملات فریب دهنده در آن دوری کرد. نکته مهم دیگر آن است که متن این نوع از تبلیغات اینترنتی رپورتاژ باید قوی و مثبت شروع شود ودر نهایت آن که تیترهای جذاب و خاصی برای آن در نظر گرفته شده باشد.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از تبلیغات اینترنتی به شمار می‌آید که اجرای آن سبب می‌شود تا بتوانید ارتباط نزدیکی را با مشتریان فعلی خود ایجاد نمایید. هنگام خرید وقتی از مشتری می‌خواهید با ایمیل خود وارد شود در این صورت به بانکی از ایمیل مشتریان دسترسی خواهید داشت که می‌توانید در زمان‌های مختلف آن‌ها را از تخفیفات، محصولات جدید و غیره مطلع سازید.

تبلیغات ویدیویی

از دیگر تبلیغات اینترنتی می‌توان به ارائه محتواهای ویدیویی اشاره کرد. روش ویدیو مارکتینگ تأثیر به‌جا و مؤثری بر ذهن مخاطب داشته و می‌توان در پلتفرم‌های نمایش ویدیو مانند یوتیوب و آپارات آپلود کرده و با سایرین به اشتراک گذاشت.

تبلیغات درون‌اپلیکیشنی

این نوع از تبلیغات اینترنتی نیز کاربرد جالبی دارند زیرا در اپلیکیشن‌هایی که ساخته می‌شوند و مخاطب از آن‌ها استفاده می‌کند، درج می‌شوند. این نوع تبلیغات برای هر دو طرف سود دارد چرا که سازنده اپلیکیشن در ازای درج این تبلیغات اینترنتی مبلغی دریافت کرده و از آن سو مشتری می‌تواند با تبلیغ اثرگذاری که روی اپلیکیشن درج شده‌است، مشتریان و مخاطبان را به سمت خود جذب نماید. ممکن است بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها این نوع از تبلیغات اینترنتی را چندان پر بازده ندانند، در حالی‌که اینگونه نیست، زیرا به دلیل افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها این بستر برای تبلیغ بسیار مساعد و پربازده خواهد بود.

کد خبر 1657187

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روش های تبلیغات اینترنتی تبلیغات اینترنتی نوع از تبلیغات رپورتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری مادری که فرزند خود را به قتل رسانده و آگهی مفقود شدنش را منتشر کرده بود، خبر داد.
 

سرهنگ حسین تُرکیان روز یکشنبه افزود: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر مفقود شدن دختر ۱۱ ساله‌اش، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی اصفهان آغاز و در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر طفل گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد.

رییس پلیس آگاهی اصفهان افزود: وی در بازجویی و مواجهه با مدارک و دلایل کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه در خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چند ضربه چاقو به او کردم و سپس جنازه‌اش را آتش زدم و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، خبر مفقود سدنش را اعلام کردم.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر بچه خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام شدند و جسد سوخته شده طفل را کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: قاتل برای انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

در چند روز اخیر، خبر ناپدید شدن این دختربچه در شبکه‌های اجتماعی بصورت گسترده منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان