Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری طی نامه‌ای خطاب به محمدمهدی اسماعیلی نوشت: همانگونه که مستحضر هستید حفاظت از میراث فرهنگی کشور _که از جمله حقوق بین نسلی است_ مطابق قانون ماده ۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ امری حاکمیتی است و طبق استفتاییه مقام معظم رهبری تخریب این آثار اصلاً جایز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه آمده است: در ماه‌های اخیر متأسفانه کتاب‌ها و جزواتی (به صورت رسمی و غیر رسمی) با عناوین علائم دفینه (نشانه‌های گنج) (به صورت انتشار رسمی)، چشم طلایی (اولین مرجع کامل آثار و علائم دفینه) (به صورت انتشار غیررسمی و الکترونیکی) و کلید اسرار، رمزشناسی اسرار علائم و نشانه‌ها در گنج یابی (به صورت انتشار غیررسمی الکترونیکی) در اختیار عموم قرار گرفته است. محتوای این کتاب‌ها بر چگونگی شناسایی علائم، نشانه‌ها، و نهایتاً یافتن میراث‌فرهنگی مدفون شده تنظیم شده است. بنابراین موجب ساده‌انگاری و تحریک افکار عمومی به فعل اکتشاف و حفاری غیرمجاز است.

نگاهداری همچنین در این نامه نوشت: این اقدام مغایر با ماده ۱۱ قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب ۱۳۰۹، لایحه قانونی راجع به جلوگیری از انجام حفاری‌های غیرمجاز و کاوش به قصد به دست آوردن اشیای عتیقه و آثار تاریخی که بر اساس ضوابط بین الملل مدت یک صد سال یا بیشتر از تاریخ ایجاد یا ساخت آن گذشته باشد مصوب ۱۳۵۸، ماده ۵۶۲ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۱۳۷۵ و جز (۲) بند (ج) از ماده ۴ مصوبه اصلاحی «اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب» ابلاغ ۱۳۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در پایان نامه خود تاکید کرد: بنابراین درخواست می‌شود برای جلوگیری از انتشار رسمی و غیررسمی چنین کتاب‌ها و جزواتی، اقدام عاجل به عمل آورید.

این نامه به افراد دیگری از جمله حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا طهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز نوشته شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، «خاتی» نام اثر جدید فریدون نجفی هنرمند فیلم‌ساز استان است که قصد دارد آن را با تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی کند.
نجفی که علاوه بر کارگردانی در مقام نویسنده فیلم‌نامه خاتی، موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی را به دست آورده است، ساخت این اثر را به‌زودی به‌عنوان سومین فیلم بلند خود آغاز می‌کند.
نجفی پیش از این ۲ اثر سینمایی با نام «بچه گرگ‌های دره سیب» و «اسکی‌باز» را با استفاده از مفاهیم و عناصر زندگی بختیاری‌ها به روی پرده سینما برده است که این آثار توانسته‌اند در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی موردتوجه قرار گرفته و جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.
این هنرمند فیلمساز علاوه بر آثار سینمایی چندین فیلم کوتاه و مستند را نیز تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است که «خانه فاطمه کجاست؟»، «یار دوازدهم»، «خروسک» و «آخرین کوچ» از جمله این آثار به شمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟