Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محسن کازرونی در ویژه برنامه‌ عزاداری و سوگواری که در شب سوم محرم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) باید با تبعیت از آن بزرگواران همراه باشد، گفت: خاصیت محبت و دوستی این است که انسان را شبیه محبوب می‌کند.
وی تصریح کرد: کسی که محبت شخصی را در دل دارد، تلاش می‌کند از نظر رفتار، گفتار و کردار به او شبیه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محب اهل بیت(ع) هم باید تلاش کند که این محبت در رفتار و گفتارش نمود پیدا کند.
خطیب حرم مطهر رضوی در ادامه با اشاره به حدیثی گهربار از امام صادق(ع) ابراز کرد: این امام بزرگوار فرموده‌اند که ما اهل بیت(ع) شش خصلت داریم که این خصایص باید در محبان و شیعیان ما هم وجود داشته باشد.
وی افزود: طبق این حدیث نورانی اولین خصلتی که در اهل بیت(ع) وجود دارد، «ورع» یعنی دوری کردن از معاصی و گناهان است. انسان مومن هرگز خود را آلوده به گناه نمی‌کند چرا که با مضرات گناه و نافرمانی خدا به خوبی آشنا است.
آیت الله کازرونی تصریح کرد: هیچ فضیلتی بالاتر از وروع و دوری از گناه نیست. کسی که مُحب اهل بیت(ع) است این محبت او را از ارتکاب به گناه و معصیت باز می‌دارد.
وی اظهار کرد: بر اساس این روایت دومین خصلت اهل بیت(ع) این است که آن‌ها اهل کار و تلاش هستند. اسلام با تنبلی مخالف است و کار و تلاش را بهترین راه برای نیل به اهداف بزرگ می‌داند.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های اهل بیت(ع) ادای امانت است. کسی که ادعای دوستی و محبت اهل بیت(ع) را دارد باید به تاسی از آن بزرگواران امانت را به صاحبش برگرداند.
وی اذعان کرد: صله ارحام، اکرام میهمان و گذشت از خطای دیگران از دیگر  ویژگی‌های اهل بیت(ع) طبق این حدیث گهربار است که باید مورد توجه شیعیان و محبان آن‌ها قرار بگیرد.
قرائت زیارت پرفیض عاشورا و عرض ارادت زائران حرم رضوی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با نوای ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع)؛ احمد واعظی، امیر عارف و علی فخار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.  انتهای پیام منبع: آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اهل بیت ع حرم مطهر رضوی مجلس خبرگان رهبری اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد

به گزارش همشهری آنلاین، این حادثه که در عصر روز شنبه و در پی عملیات جوشکاری منبع ذخیره آب هتل رخ داده بود، در کمتر از ۱۵ دقیقه به‌طور کامل مهار و خطر سرایت آتش به دیگر طبقات هتل به‌طور کامل برطرف شد.

در این باره بیشتر بدانید:

اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران

این حادثه در پی آتش‌گرفتن تعدادی اقلام جعبه مقوایی ظروف یکبارمصرف در طبقه منفی یک هتل پارسیان کوثر رخ داد که با هماهنگی تیم فنی و مهندسی هتل و آتش‌نشانی منطقه ۶ تهران اقدامات ایمنی انجام و آتش به‌طور کامل خاموش شد.

کد خبر 847613 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم منطقه ۶ آتش‌ نشانی تهران حریق حوادث ایران

دیگر خبرها

  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟