Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:30:05 GMT

ترخیص کالا از دبی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۲۸۱۳

ترخیص کالا از دبی

دبی مرکز اصلی تجارت‌های بین‌المللی در خاورمیانه محسوب می‌شود. به طوری که اغلب تجارت‌های بزرگ بین کشورها به محوریت دبی در این منطقه انجام می‌شود. همچنین از دیرباز مرکزی بسیار مهم برای تجار ایرانی بوده و واردات و صادرات به دبی برای آنها دارای اهمیت زیادی می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از راه‌کار تجارت پایا، تجار ایرانی نیز با توجه به مزایای سود از واردات و صادرات کالا از این منطقه، دبی را به عنوان یکی از مراکز اصلی و مهم برای معاملات و مبادلات تجاری خود انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای تجارت در دبی تعرفه‌ی گمرکی مشخص (5 درصد) نمایندگی‌های برندهای مطرح ورود انواع کالاها از اقصی نقاط جهان در دبی مواد اولیه مورد نیاز برای فروش در بازار کشورهای مقصد حمل و نقل سریع کالاهای وارداتی خرید انواع کالاهای اروپایی با کیفیت از بازارهای دبی

چگونه واردات و ترخیص کالا از دبی انجام می‌شود؟

برای تجارت با دبی به خصوص در زمینه واردات و ترخیص کالا از دبی قبل از هر چیزی لازم است تا با قوانین بین المللی و داخلی کشور امارات آشنایی کامل داشته باشید. زیرا که خرید کالا تا انتقال و ترخیص آن باید طبق قوانین انجام شود.

روش‌های مختلف ترخیص کالا از دبی به ایران:

ترانشیپ کالا از دبی کراس استافینگ ری اکسپورت یا صادرات مجدد واردات قطعی ترانشیپ کالا از دبی به ایران:

به معنای حمل و نقل محموله به مقصد میانی و بارگیری مجدد برای رسیدن به مقصد اصلی می‌باشد. در روش ترانشیپ محموله درون کانتینرها تخلیه و بارگیری نمی‌شوند، تنها کانتینرها به یک کشتی دیگر منتقل می‌شوند.

کراس استافینگ:

به عبارت کلی کراس استافینگ ( کراس استاف ) نیز یکی از روش‌های حمل و نقل دریایی کالا با استفاده از حمل کانیتنری و کشتی‌های کانتینری می‌باشد که در آن محموله‌ها بین کشتی‌های مختلف جا به جا می‌شوند.

ترخیص کالا از بندر جبل‌علی:

منطقه‌ی آزاد جبل‌علی از معافیت عوارض گمرک برخوردار بوده و مادامی که کالا در این منطقه باشد از این معافیت برخوردار می‌باشد. در صورتی‌ که نیاز باشد کالا از جبل علی خارج شده و به لنج یا فرودگاه دبی تحویل گردد باید عوارض گمرکی بار به‌صورت موقت پرداخت گردد و این عوارض پس از خروج کالا مجدداٌ بازگردانده می‌شود. در این موارد ایرانیان دبی از طرف مشتری فرآیند سپرده‌گذاری را انجام داده و کالا را به خارج از منطقه‌ی آزاد برای صادرات می‌فرستد.

قوانین و مقررات واردات و ترخیص کالا از دبی

واردات و خرید کالا از دبی یک تجارت بین‌المللی است، بنابراین علاوه بر آن که لازم است قوانین داخلی کشور را مورد مطالعه قرار داده و مطابق با دستورالعمل‌های داخلی امور بازرگانی تجارت خود را برنامه‌ریزی کنید، لازم است از قوانین کشور مقابل نیز آگاه باشید.

اخذ مجوزات لازم برای کالاهای وارداتی

هنگامی که کالاهای تجاری و به عبارتی وارداتی، وارد گمرک می‌شوند، لازم است که تمامی استانداردها و مجوزات لازم را دریافت کرده باشند. ارائه مدارک ضروری و لازم مبنی بر سلامت کالا به اداره گمرک بسیار مهم بوده و ورود محموله‌ها از دبی به هیچ عنوان مستثنی از بازرسی‌های لازم نمی‌باشد. به این مفهوم که ادارات گمرکی بدون توجه و استثنا قائل شدن به کشوری که طرف قرارداد بازرگانان ایرانی است، همه مقررات و قوانین تجارت داخلی کشور ایران را اعمال می‌نمایند. و بر سلامت و بهداشت کالاهای وارداتی نظارت کافی را دارند. در اداره های گمرکی عموما تمامی اسناد مربوط به کالاها با دقت بالایی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از اخذ تائیدیه از طرف فروشندگان و شرکت‌های دبی، مراحل دیگر ترخیص کالا از دبی صورت می گیرد.

شاید تصور کنید سفارش از دیگر کشورها برای ایرانی‌ها کاری غیرممکن باشد، اما این یک باور غلط در بین مردم می‌باشد. امروزه با پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم این امکان برای ایرانیان به وجود آمده تا به راحتی محصولات تولیدات دیگر کشورها را از طریق دبی و یا خرید از چین خریداری و در ایران تحویل بگیرید. در کشور امارات فروشگاه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از همه‌ی آن‌ها حتی در زمان‌ تخفیفات کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای خرید از سایت‌های آنلاین دبی توجه به قوانین کشور امارات و ایران می‌باشد، چرا که بسیاری از محصولات ممکن است در لیست کالاهای ممنوعه برای ورود به کشور باشد.

بررسی بازار ایران برای فروش کالا

شرکت‌های وارد کننده باید قبل از هر اقدامی در زمینه واردات کالا بررسی‌های لازم در خصوص دریافت مجوزهای واردات کالا از دبی انجام دهد. در صورتی که فرد گواهینامه‌ها و مجوزهای مربوطه را دریافت نکند، با مشکلات و چالش‌های زیادی در مسیر واردات رو به رو خواهد شد. شرکت بازرگانی راه‌کار تجارت پایا می‌توانید نسبت به اخذ تمامی مجوزات کالای وارداتی شما اقدام کند.

شرکت ترخیص‌کار راهکار تجارت پایا

در صورتی که قصد واردات و ترخیص کالا از گمرک‌های کشور را دارید از طریق لینک (آموزش مراحل ترخیص کالا از گمرک صفر تا صد) وارد سایت ما شده و علاوه بر آشنایی کامل با مراحل ترخیص در این متن، با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره‌ی رایگان استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترخیص کالا واردات و ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ محمد رنگانه گفت: این طرح با هدف رفاه شهروندان و براساس مطالبه مردمی با عنوان طرح یک روزه ترخیص موتور شارژی‌های توقیفی با حمایت دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

وی افزود: افرادی که موتور شارژی توقیفی دارند با در دست داشتن قبض پارکینگ و مدارک لازم فردا یکشنبه نهم اردیبهشت به پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش مراجعه کنند و مراحل ترخیص یک روزه وسیله نقلیه خود را انجام دهند.

سرهنگ زنگانه گفت: پلیس راهور با سامانه ۱۲۰ در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی درخواست‌های مردمی در حوزه ترافیک است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲