Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@01:26:52 GMT

کشف دارویی برای درمان دیابت؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۲۸۷۶

کشف دارویی برای درمان دیابت؟

دو نوع عمده دیابت وجود دارد: بازگرداندن تولید انسولین درمان جدید بالقوه برای دیابت محدودیت ها و تحقیقات آتی

اقتصادآنلاین- نازنین خزعلی؛ بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود ۴۲۲ میلیون نفر مبتلا به دیابت در سراسر جهان وجود دارد که برخی از محققان تخمین می زنند که این رقم تا سال ۲۰۴۵ به ۷۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایالات متحده، تقریباً ۱ نفر از هر ۱۰ نفر در سال ۲۰۱۸ به دیابت مبتلا بوده اند.و این عامل، دیابت را به هفتمین دلیل اصلی مرگ و میر در کشورها تبدیل کرده است.

دو نوع عمده دیابت وجود دارد:

نوع ۱ )که قبلاً به عنوان دیابت وابسته به انسولین یا دیابت نوجوانان شناخته می شد) - بدن هورمون انسولین را تولید نمی کند یا مقدار بسیار کمی از آن تولید می کند. این نوع دیابت در کودکان و بزرگسالان جوان شایع تر است.

نوع ۲ )که قبلاً به عنوان دیابت بزرگسالان شناخته می شد) - بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند یا نمی تواند به درستی از انسولین استفاده کند. این شایع ترین شکل دیابت است (۹۰ تا ۹۵ درصد از موارد) و اغلب در میانسالی شروع می شود.

سلول های بتا تولید کننده انسولین معمولاً ۵۰ تا ۷۰ درصد جزایر پانکراس (گروه هایی از سلول های پانکراس) را تشکیل می دهند. در هر دو نوع دیابت، کاهش قابل توجهی در سلول های بتا به دلیل تخریب خود ایمنی وجود دارد.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ برای زنده ماندن باید روزانه تزریق انسولین داشته باشند. جایگزین، استفاده از انسولین پیوند کل پانکراس یا جزایر پانکراس است که به دلیل کمبود اهداکنندگان عضو و عوارض جانبی مرتبط با سرکوب کننده‌های ایمنی محدود شده است.

تحقیقات در مورد بازسازی سلول های بتا تولید کننده انسولین می تواند منجر به توسعه درمانی جدید برای افرادی شود که به تزریق انسولین متکی هستند.

در یک مطالعه اخیر، تیم اپی ژنتیک انسانی در دانشگاه موناش در ملبورن، استرالیا، دریافتند که داروی مورد بررسی GSK-۱۲۶ می تواند به طور بالقوه سلول های بتا تولید کننده انسولین را در بیماران دیابت نوع ۱ با مهار EZH۲ پانکراس بازیابی کند.

بازگرداندن تولید انسولین

آنزیم EZH۲ ژن های مسئول توسعه سلول های بتا تولید کننده انسولین را مهار می کند. محققان فرض کردند که مسدود کردن فعالیت EZH۲ ممکن است تولید انسولین را بازگرداند.

محققان تأثیر مهارکننده انتخابی EZH۲ GSK-۱۲۶ را بر روی ژن‌های خاص مرتبط با تولید انسولین با استفاده از بافت‌های پانکراس انسان در شرایط in vivo از سه اهداکننده، دو اهداکننده غیر دیابتی و یک اهداکننده دیابت نوع ۱ بررسی کردند.

هنگامی که محققان پانکراس یک فرد مبتلا به دیابت نوع ۱ را تجزیه و تحلیل کردند، همانطور که انتظار می رفت، به تخریب مطلق سلول های بتا اشاره کردند. همچنین ژن‌هایی که رشد سلول‌های بتا و تولید انسولین را در این سلول‌های پانکراس تنظیم می‌کنند، خاموش شده بودند.

محققان دریافتند که تحریک سلول‌های پانکراس با GSK-۱۲۶ می‌تواند ژن‌های مشخصه‌ای را که مسئول توسعه سلول‌های پیش ساز پانکراس (سلول‌های شبه سلول‌های بنیادی)  هستند را به سلول‌های بتا تولیدکننده انسولین ، بازگرداند.

محققان مشاهده کردند که GSK-۱۲۶ همچنین بیان ژن انسولین را در سلول های گرفته شده از پانکراس اهداکننده دیابت نوع ۱، با وجود تخریب مطلق سلول های بتا، بازیابی کرد. این مطالعه اولین نمونه گزارش شده از رونویسی ژن انسولین ترمیم شده است و شواهد قوی برای بازسازی سلول های بتا ارائه می دهد.

درمان جدید بالقوه برای دیابت

پروفسور Sam El-Osta، Ph.D.، رئیس آزمایشگاه اپی ژنتیک در سلامت انسان و بیماری در دانشگاه موناش و نویسنده اصلی مطالعه، این روش برای بازگرداندن تولید انسولین را "سریع و مقرون به صرفه" توصیف کرد.

دکتر ال اوستا گفت: "مطالعات اولیه ما بیان انسولین حیاتی را در اوایل ۲ روز درمان دارویی در مقایسه با ۳ تا ۴ ماه با رویکردهای جایگزین با استفاده از سلول های بنیادی جنینی انسان نشان می دهد."

با اجتناب از استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی، نویسندگان مطالعه از نگرانی‌های اخلاقی که معمولاً با چنین تکنیک‌هایی مرتبط است نیز اجتناب کردند. وی افزود: یکی دیگر از مزایای این نوع درمان دیابت این است که "کمتر در برابر خطرات مرتبط با پیوند عضو یا جزایر آسیب پذیر است."

محدودیت ها و تحقیقات آتی

محققان در مورد محدودیت‌های مطالعه خود خاطرنشان کردند که از سلول‌های یک فرد اهداکننده پانکراس دارای دیابت نوع ۱ استفاده کردند. برای تعیین اینکه آیا این رویکرد در جمعیت گسترده‌تری از دیابت نوع ۱ موفق است، مطالعات بیشتری لازم است.

به گفته دکتر ماتیاس فون هرات، پروفسور و بنیانگذار مرکز دیابت نوع ۱ در موسسه ایمونولوژی لاجولا در ایالات متحده، حملات خودایمنی به سلول‌های بتا تولید کننده انسولین نیز مانع دیگری برای توسعه یک درمان جدید است.

دکتر فون هرات :در دیابت نوع ۱ (و برخی از موارد دیابت نوع ۲) واکنش ایمنی (خودکار) بسیار قوی نسبت به جزایر و سلول های بتا تولید کننده انسولین وجود دارد که با افزایش تعداد این سلول‌ها از واکنش های خودایمنی کم نمی شود. بنابراین، در حالی که این روش درمانی پیشرفت جالبی به نظر میرسد، ما همچنان باید با کاهش این واکنش خودایمنی (به طور ایده‌آل بدون سرکوب سیستم ایمنی بیماران)، که کار آسانی نیست، مقابله کنیم.

به گفته دکتر جان بوس ، مدیر مرکز دیابت در دانشگاه کارولینای شمالی، در حالی که این درمان جدید بالقوه دیابت به افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ امید می دهد، اما به طور ایده آل برای دیابت نوع ۲ هدف قرار نمی گیرد. . دکتر بوس گفت: در دیابت نوع ۲، بزرگ‌ترین مشکل عموماً این است که انسولین خیلی خوب کار نمی‌کند.

وقتی از دکتر بوس پرسیده شد که این گزینه درمانی چقدر زود در دسترس عموم قرار می گیرد، دکتر بوس گفت: «با تمرکز،تهییه بودجه و در نظر گرفتن شانس، درمان دارویی انسانی بر اساس هر نتایج اولیه‌ای مانند این مقاله معمولاً ۷ تا ۱۰ سال طول می کشد. . و در این مورد، مسیر توسعه دارو به دلیل نیاز به خارج کردن سلول‌ها از بدن به آزمایشگاه و سپس بازگشت به بیمار پیچیده می‌شود.»

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر دیابت اخبار سلامت اخبار مرتبط رژیم غذایی مناسب برای کنترل دیابت ۱۴۰۱/۵/۹ این ۵ گیاه دیابت و قند خون را ضربه فنی می‌کند ۱۴۰۱/۴/۲۵ با این گیاهان دیابت را درمان کنید ۱۴۰۱/۴/۲۴ تاثیر شگفت انگیز کدو سبز در جوانسازی پوست! ۱۴۰۱/۵/۱۰ چگونه به کرونا مبتلا نشویم؟ ۱۴۰۱/۵/۱۰ آخرین ویدیو ها آسمان‌خراش ۵۳ طبقه ای استانبول ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۱:۴۰ خبیث ترین چهره واقعه کربلا چگونه کشته شد+ فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۱:۰۹ مبارزه کامل هالک ایرانی با گوریل قزاقستانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۰:۳۲ استقبال ویژه مردم از عادل فردوسی پور در کرج + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۰:۲۲ گریه های حامد سلطانی برای مرگ همسرش با روضه خوانی حدادیان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۰۹:۴۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۴۴ کشف دارویی برای درمان دیابت؟ ۱۲:۳۴ نگرانی برخی ارگان ها از کاهش اختیارات با اجرای قانون تسهیل مجوزها ۱۲:۲۵ قیمت طلا امروز دهم مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۲:۲۲ خاموشی های ناشی از سیل رفع شد ۱۲:۱۹ تاثیر شگفت انگیز کدو سبز در جوانسازی پوست! ۱۲:۱۷ سعیدی: دولت بنا دارد زاهدی وفا را برای وزارت کار به مجلس معرفی کند ۱۲:۱۵ نتایج کنکور دکتری تخصصی اعلام شد ۱۲:۱۲ تکذیب انتصاب داماد وزیر آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۲:۱۱ چگونه به کرونا مبتلا نشویم؟ ۱۱:۴۷ برنامه بازی های لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد + عکس ۱۱:۴۵ قیمت پوند امروز ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲ پیامک های تسلیت ویژه ماه محرم ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰ آسمان‌خراش ۵۳ طبقه ای استانبول ۱۱:۳۴ قیمت درهم امروز ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ چگونه پست های پیشنهادی اینستاگرام را مخفی کنیم؟ + عکس ۱۱:۲۷ قیمت لیر امروز ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۱۷ کنعانی: احتمالا در آینده نزدیک شاهد دور جدیدی از مذاکرات خواهیم بود ۱۱:۱۷ بهترین هدیه برای گیمرها و موبایل گیمرها چیست ؟ ۱۱:۱۴ ضعف مچ دست خبر از بیماری هایی می دهد که فکرش را هم نمی کنید ۱۱:۱۱ بالارفتن موش از سرم بیمار در بیمارستان! + فیلم ۱۱:۱۰ آشنایی با اعمال مخصوص شب سوم محرم الحرام ۱۱:۰۹ خبیث ترین چهره واقعه کربلا چگونه کشته شد+ فیلم ۱۱:۰۶ برنج خارجی ۲۰ درصد ارزان‌تر می شود ۱۱:۰۵ قیمت یورو امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱ قیمت دلار امروز ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹ نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش یافت ۱۰:۵۹ استاندار تهران: وسط معرکه سیل، مدیران استان را احضار می کنید و دنبال مقصر می گردید؟ ۱۰:۵۶ نامه ائمه جمعه به رهبری ۱۰:۴۸ ایران چهارمین مصرف کننده بزرگ گاز در جهان است ۱۰:۴۷ تست بینایی؛ شما هم جز ۷ درصدی هستید که گرگ را می بینید؟ ۱۰:۴۱ تست روانشناسی: یک مجسمه انتخاب کنید و از رازهای آینده با خبر شوید ۱۰:۳۲ مبارزه کامل هالک ایرانی با گوریل قزاقستانی + فیلم ۱۰:۳۱ دانلود نوحه و مداحی برای شب سوم محرم ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰ مردم کدام کشورها بیشترین ملک را در دبی می خرند؟ ۱۰:۲۱ بورس به رنگ سبز کم رنگ / فشار فروش افزایش می یابد؟ ۱۰:۱۳ هر فرد چقدر از اموالش را می تواند وصیت کند؟ ۱۰:۰۱ آپارتمان های منطقه ۳ تهران چند؟ ۰۹:۵۸ قیمت بیت کوین کاهش یافت ۰۹:۵۵ ۳۷ میلیون دلار؛ هزینه قطع یک روز اینترنت در ایران ۰۹:۴۷ کاظمی قمی: کمیته‌ ای مشترک برای جلوگیری از درگیری مرزی با افغانستان تشکیل می‌شود ۰۹:۳۲ احتمال وقوع سیل در ۷ استان ۰۹:۳۰ کدام خودروها در بورس کالا عرضه می شوند؟ ۰۹:۲۳ بازار نفت تیره شد ۰۹:۱۹ طلا در شیب منفی ۰۹:۱۵ چالوس و آزادراه تهران-شمال بازگشایی شدند ۰۹:۱۰ بهترین تغذیه برای سلامت کلیه ها ۰۹:۰۶ سوالات کنکور ۱۴۰۱ لو رفته بود؟ ۰۹:۰۰ قیمت جدید ماشین لباسشویی ال جی چند؟ (جدول) ۰۸:۵۱ گربه ای که عاشق توپ بسکتبال است + فیلم ۰۸:۴۵ آبروریزی هالک ایرانی در مقابل حریف قزاق + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیابت اخبار سلامت سلول های بتا تولید کننده انسولین امروز ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ مبتلا به دیابت نوع تولید انسولین دیابت نوع ۱ دیابت نوع ۲ درمان جدید ۱۴۰۱ ۱۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی

ایسنا/سمنان مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از رتبه نخست این استان در کشور به لحاط تنوع در تولید اقلام دارویی در حوزه دام و طیور در سطح کشور خبر داد.

دکتر حمید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از نظر تنوع در تولید، کارخانه‌های داروسازی این استان ۸۵ درصد از اقلام دارویی کشور را به لحاظ تنوع ، تولید و عرضه می‌کنند.

وی از تولید ۴۵۹ قلم انواع داروی دام و طیور در کارخانه‌های این استان خبر داد و افزود: پانزده کارخانه فعال تولید داروی دامی در سطح استان سمنان فعالیت دارند که اداره کل دامپزشکی استان بر روند تولید آنها نظارت دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه این استان از مهمترین قطب‌های تولید داروی دامی در کشور است ادامه داد: استان سمنان نه تنها رتبه اول کشور در تنوع داروی تولیدی در حوزه دامی را دارد بلکه این استان رتبه دوم کشور را نیز به لحاظ حجم تولید داروی دامی نیز دارد.

دکتر حسینی با اذعان به اینکه بخش عمده نیاز کشور به واکسن، مکمل‌های معدنی و انواع داروی دام و طیور در کارخانه‌های این استان تامین می‌شود، اضافه کرد: بخش خصوصی استان در این بخش سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده و این صنعت، اشتغال خوبی در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی هم بر فرآیند تولید اقلام دارویی نظارت دارد و هم بعد از تولید به بررسی و پایش باقیمانده احتمالی برخی از داروها در گوشت و مواد پروتئینی استحصالی می‌پردازد، گفت: در واقع اداره کل دامپزشکی در کشتارگاه های دام و طیور و دیگر مراکز مرتبط با نمونه‌برداری‌های مستمر و فصلی به رصد و پایش باقیمانده‌های دارویی، آنتی‌بیوتیک، فلزات سنگین، انواع سموم، کپک و مایکوتوکسین  و...در مواد تولیدی از جمله گوشت استحصالی سفید و قرمز، شیر، عسل، تخم‌مرغ و...می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه همه این آزمایشات در آزمایشگاه‌های دامپزشکی انجام می‌شود، افزود: خوشبختانه در بررسی‌ها و آزمایش‌های یک سال گذشته به هیچ مورد جدی از آلودگی مواد پروتئینی تولیدی به این باقیمانده های دارویی نرسیدیم و همه شهروندان می‌توانند با خیال راحت از تولیدات استان استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به خطرات ناشی از این باقیمانده های دارویی ادامه داد: برخی بیماری‌ها نظیر ناباروری، مشکلات گوارشی و متابولیکی و...می‌تواند ناشی از همین باقیمانده‌های دارویی باشد، لذا با توجه به اهمیت موضوع سازمان دامپزشکی در این بخش با حساسیت بالا بر روند تولید و عرضه نظارت جدی دارد.
وی از این دستگاه دولتی به عنوان دستگاه پیشرو در برون‌سپاری‌ها نام برد و تصریح کرد: در همین راستا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از عملیات واکسیناسیون دام و طیور در استان به همکاران فعال در بخش خصوصی واگذار شده است.

حسینی با بیان اینکه خدمات واکسیناسیون به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود، اظهار کرد: واکسن توسط اداره کل دامپزشکی استان، تهیه و به صورت رایگان در اختیار فعالان بخش خصوصی حوزه دامپزشکی قرار می‌گیرد و آنها نیز این خدمات را به صورت رایگان در اقصی‌نقاط استان ارائه می‌دهند. البته حق‌الزحمه این همکاران از سوی سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تا دهه ۷۰ و حتی اوایل دهه ۸۰ این همه این خدمات از سوی اداره کل دامپزشکی و مجموعه دولتی انجام می‌شد، افزود: در واقع با برون‌سپاری بخش زیادی از خدمات، به شکل‌گیری بخش خصوصی در این بخش کمک شد و امروزه تنها در این بخش بیش از ۲۷۰ اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است که این همکاران در قالب نظام دامپزشکی به هم‌استانی‌ها از نردین، کالپوش و فرومد در دورترین نقطه شرقی تا ایوانکی در غربی‌ترین نقطه استان به ارائه خدمت می‌پردازند. خوشبختانه امروزه همکاران ما در همه شهرها، روستاها و دهستان‌ها حضور یافته و به ارائه خدمت در این بخش مهم و استراتژیک می‌پردازند.

وی از دامپزشکی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مهم نام برد و گفت: دامپزشکی یک دستگاه سلامت‌محور است که هم به صیانت از تولید در بخش جهادکشاورزی می‌پردازد و هم در حوزه وزارت بهداشت به صیانت از سلامت در بحث بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که تضمین‌کننده زنجیره امنیت غذایی و اشتغال پایه در صنعت دامپروری‌ست، می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی