Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@22:41:11 GMT

یک بام و دوهوای فدراسیون

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۳۲۲۹

یک بام و دوهوای فدراسیون

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان زیر 20 سال، امروز در غیاب ورزشکاران ایرانی به‌میزبانی شهر کالی کلمبیا شروع می‌شود.

روزنامه ایران: قرار بود علی امیریان، سمیر اقبالی، ارسلان قشقایی، ارشیا مصدقی و سارینا ساعدی با سهمیه‌ای که گرفتند در این مسابقات حاضر شوند و به مصاف رقبای جهانی بروند اما چنین اتفاقی نیفتاد و آنها حسرت به دل ماندند! در واقع بنابر گفته مسئولان فدراسیون، آن‌ها به دلیل عدم صدور ویزا به کالی نرسیدند، آن هم برخلاف ادعای پرطمطراق فدراسیون برای پشتوانه‌سازی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که گفته می‌شود دلیل اصلی عدم اعزام به هزینه زیاد و حذف احتمالی زودهنگام دوومیدانی کاران مربوط می‌شود. این اتفاق یکبار دیگر صدای معترضان و منتقدان فدراسیون را درآورد. آنها معتقدند با کم کاری فدراسیون خستگی به تن 5 دوومیدانی کار جوان ماند. محسن ربانی رکورددار پرش با نیزه ایران و مربی ارشیا مصدقی که یکی از معترضان است به خبرنگار«ایران» می‌گوید: «این چند روز موضوعات مختلفی مطرح شده بود و من شنیدم بحث ویزا، پول و اینکه نتیجه‌ها قابل قبول نخواهد بود، به میان آمده است ولی این نفرات سهمیه گرفته بودند تا در این رویداد بزرگ شرکت کنند. به‌نظرم بحث ویزا و پول جزو وظایف فدراسیون است و به ورزشکار مربوط نمی‌شود، فدراسیون باید جواب بدهد که دلیل اصلی چه بوده است.» او تأکید کرد با این بی‌توجهی‌ها نباید توقع موفقیت در آینده داشت: «نباید انتظار کسب مدال از دوومیدانی پایه داشت چرا که همیشه جوانان در چنین اعزام‌هایی دنبال تجربه هستند. زمانی می‌توانیم بگوییم صاحب دوومیدانی هستیم که ملی پوشان بزرگسال مدال بگیرند. درواقع جوانان باید میدان ببینند و با ورزشکاران خارجی رقابت کنند تا با کسب تجربه بتوان درمسابقات بزرگسالان از آنها توقع مدال داشت.»


هادی سپهرزاد، ملی‌پوش سابق دهگانه و کارشناس فعلی دوومیدانی هم درباره‌ این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «پارسال ۹ نفر اعزام شدند، چرا که یکی از اعضای فدراسیون شاگردانش سهمیه گرفته بودند، او همه تلاشش را کرد تا به هر نحوی شده تیم اعزام شود اما حالا فدراسیون برای ۵ نفر پول ندارد؟! آنها حتی پاداشی برای سهمیه جهانی نگرفته‌اند. این بدترین اتفاقی است که برای دوومیدانی کاران افتاده و مسئولان بدانند که جوانی آنها برنمی‌گردد. این مرحله خطرناک است، چرا که فرصت سوزی‌ها دوومیدانی کاران جوان را دلخور کرده و ممکن است آنها را به سمت خداحافظی ببرد.»


نکته حائز اهمیت اینکه مسئولان فدراسیون به جای پاسخ به انتقادات، معترضان را تهدید به شکایت و کشاندن آنها به مراجع قضایی می‌کنند. البته این خبر درحالی روی خروجی یکی از سایت‌ها قرار گرفت که هیچ اسمی از مسئولی که برای معترضان خط و نشان کشیده، دیده نمی‌شود. اما آنهایی که شناختی از مسئولان فدراسیون دارند، می‌دانند که چه کسی با این حرف جو را متشنج‌تر از قبل کرده است.
در این میان هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی به رغم دادن حق به ورزشکاران، از همکارش برای تهدید غیرمستقیم حمایت کرد و به «ایران» گفت: «من حق را به ورزشکار و مربی‌اش می‌دهم و شرایط آنها را درک می‌کنم اما ما کوتاهی نکردیم و به هر دلیلی نتوانستیم ویزا بگیریم. با این حال بحث‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده، واقعیت ندارد و باید پاسخگو باشند. ما اگر پول نداشتیم وعده سفر نمی‌دادیم.»


با اینکه فدراسیون می‌توانست از اروپا هم برای تیم جوانان پرواز بگیرد اما بهانه ندادن ویزای امریکا را می‌گیرد: «ما مدتی قبل برای مسابقات جهانی امریکا اقدامات لازم را انجام دادیم و هزینه زیادی کردیم اما در نهایت ویزا نیامد و همه هزینه‌ها بی‌فایده شد. این بار سخت بود که اجازه بدهم هزینه صورت بگیرد، چرا که باید 3 روز در میامی توقف داشته باشیم. اما در نهایت به خاطر عدم صدور ویزا همه چیز از بین برود. از طرفی امریکا قبلاً به 4 فدراسیون ویزا نداده بود و ما نباید این کار را انجام می‌دادیم. در واقع دو اسپانسر پای کار بودند و مشکل مالی برای اعزام وجود نداشت اما بررسی که کردیم، متوجه شدیم به احتمال زیاد ویزا صادر نمی‌شود و بهتر است بی‌‌جهت هزینه نکنیم. حتی برای خرید بلیت هم اقدام کرده بودیم و با تأیید سهمیه ارشیا مصدقی بلیت برای زمانی که می‌خواستیم نبود. حالا اگر شانس مدال داشتیم ریسک می‌کردیم، گرچه هدف ما اعزام کیفی بود.» رئیس فدراسیون دوومیدانی درحالی مدعی نبود پرواز در زمان مدنظرش است که شنبه هم هواپیمایی ترکیش پرواز به کلمبیا داشت. ترکیه‌ای که ایرانی‌ها برای سفر به آن نیاز به ویزا ندارند و اگر فدراسیون می‌خواست راحت می‌توانست تیم را اعزام کند. نکته جالب‌تر اینکه به یاد بیاوریم وقتی رئیس فدراسیون با اعزام تیم پیشکسوتان دوومیدانی به مسابقات جهانی مخالفت کرد، وزیر ورزش با رفتارش با او در مجمع کمیته ملی المپیک نشان داد که از این تصمیم ناراحت است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بین المللی دوومیدانی دبی| اسماعیل نژاد برنزی شد/ قهرمانی امیریان در رقابت ۸۰۰متر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی حمیده اسماعیل نژاد در جایگاه سوم ایستاد.

بر همین اساس این بانوی دوهای سرعت کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۱.۷۴ثانیه در جایگاه سوم رقابت ۱۰۰قرار گیرد و مدال برنز را کسب نماید.

همچنین در جریان برگزاری رقابت ماده ۸۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی علی امیریان در جایگاه نخست ۸۰۰متر ایستاد.

بر همین اساس این دونده دوهای  نیمه استقامت کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱:۴۷.۷۴دقیقه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد و طلایی شد. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • دوومیدانی بین المللی دبی؛ تفتیان به پنجمی ۱۰۰ متر بسنده کرد
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • مسابقات بین المللی دوومیدانی دبی| اسماعیل نژاد برنزی شد/ قهرمانی امیریان در رقابت ۸۰۰متر
  • مشکلات جودوکاران پارالمپیکی در حال بررسی است
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا