Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عبدالمجید اجتهادی امروز در برنامه صبحگاهی صبح بخیر ایران به سوالاتی در خصوص آخرین وضعیت ترخیص کالای اموال تملیکی در انبارها  پاسخ داد.

سوال:  روال ترخیص کالا ورسیدن برخی از آنها به انبارهای سازمان اموال تملیکی چگونه است و هم اکنون روند ترخیص این کالاها آیا افزایش یافته است؟

  مدیرعامل سازمان اموال تملیکی : روسای قوه مجریه و قضائیه  به موضوع ساماندهی و کالاهای متروکه در دولت سیزدهم  ورود کرده و در این مدت  اقدامات گسترده در خصوص تعین و تکلیف کالاها را انجام داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون  در خصوص اموال تملیکی و کالای آنها  ۲ قوه مجریه و قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی درگیر هستند واین تعامل بین  هر ۲ رئیس قضائیه و مجریه خود توانسته در روند ترخیص کالا بسیار موثر باشد به طوری که  در فاصله کمتر از یک ماه  بعد از رئیس جمهور رئیس قوه قضائیه  حضور یافتند و هر ۲ پیگیری می کنند .

سوال: چه میزان از کالاهای داخل انبارها ساماندهی شده است؟

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی : مصوبه جلوگیری از رسوب و در انبارها موجود است و  با پیگیری های صورت گرفته و ساماندهی انبارها  صورت گرفته و هم اکنون  بالای ۷۰ درصد به این سمت رفته و در آینده نزدیک  این اتفاقات در تمامی انبارها  شکل می گیرد که بسیاری از کالای که در سال های گذشته  تعیین و تکلیف نشده بودند  ساماندهی  خواهند شد.

سوال :پیگیری های در خصوص وزیر اقتصاد برای ساماندهی کالاها به چه میزان است؟

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی : در گذشته  تعامل بین دستگاهی نبوده  به طوری که  سازمان بازرسی اموال تملیکی یک سازمان متروکه بوده است و بهایی که دولت ها در گذشته باید به این بخش می دادند چندان مورد توجه دولت ها نبوده است اما هم اکنون وزیر  اقتصاد به صورت هفتگی  رصد می کند. در گذشته هیچ وزیری از وزاری اقتصاد  برا ی سازمان اموال تملیکی حضور پیدا نمی کرد  و تعاملی بین دستگاه ها نبوده اما هم اکنون با ورود قوه قضائیه  و سازمان بازرسی بسیاری از مشکلات در این بخش برطرف شده است.

سوال : برخی ازکالاها چندین سال است که در انبارها مانده  مانند خودروهای در بوشهر چه اقداماتی برای آنها صورت گرفته است؟

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی : کالایی در انبارهای سازمان اموال تملیکی بیش از چندین سال مانده بود که  که هزینه انهدام آن ۴۰ میلیارد تومان بود و این کالاها از  دهه ۸۰ در انبارها وجود داشت.

 همچنین  برخی از کالاها  و پرونده ها  بیش از ۱۵ سال پرونده داشته که شخصا پیگیری شده  و خودروهای که  در بوشهر باقی مانده  علت قضائی دارند و باید از طریق اسناد و مدارک که ارائه شود کارهای آنها پیگیری شود. هم  سازمان بازرسی و هم  ریاست جمهوری در دولت و هم قوه قضائیه پیگیری قضائی برای آنها در حال انجام است.

سوال: مدت زمان تعیین و تکلیف کالاها به چه میزان کاهش یافته است؟

 مدیرعامل سازمان اموال تملیکی: هم اکنون  زمان تعیین و تکلیف کالا  کالای سریع فساد و سریع اشتعال بسیار کاهش یافته به طوری که هم اکنون باید ظرف ۲۴ ساعت تعیین و تکلیف کنیم و مدت زمان رسیدگی به آن‌ها بسیار کوتاه شده است. از سوی دیگر  کالای با دوام ۴۵ روز  طبق اعلام مراجع باید تعیین تکلیف شده و در عمده کالا‌ها این موضوع رعایت می‌شود. اما برای ترخیص کالا‌ها نیاز به یک سری مجوز داریم و برخی از دستگاه‌ها با سازمان اموال تملیکی هم مانند تاجری که کالای قاچاق آورده برخورد می‌شود، اما طبق قانون این کالا‌ها به نفع دولت ضبط شده و باید روند ترخیص این کالا‌ها سرعت گیرد.  

سوال: ماجرای  ۳۰ کانتنری که ۱۳ سال مانده بود چه بوده است؟

 مدیرعامل سازمان اموال تملیکی : ماموران  اداره  بندر بوشهر در موضوعی که بررسی می کردند به کانتینرهای دست پیدا کردند که برخی از آنها خالی بوده و کالاهای موجود غیر قانونی از آنها خارج شده  ودر اداره بندر به دور از چشم ماموران  برخی از کالاها در کانتینرها خالی شدند.

سوال: در برخی از تصاویر منتشر شده شاهد آن بودیم که  یک بنز پلاک داشت علت آن چه بود؟

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی : خودروهای که  قابلیت ورود ندارد قاچاقی ظاهر  قضیه  را درست و پلاک جعلی بر روی آن نصب می کند که از این موارد بسیار زیاد است و این خود یک سند برای نشان دادن قاچاق این کالاها  است.

  از سوی دیگر امکان دارد خودروی منطقه آزاد بوده است برای تردد در سرزمین اصلی و پلیس می بیند خودروی مجاز است و از روی پلاک برداشته نمی شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اموال تملیکی ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران طی ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران دریافت کرده و با حضور در محل و انجام تحقیقات اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار این محدوده با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده است؛ اقدامی که سبب رعب و وحشت ساکنان این محل شده بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت، گفت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد که درگیری میان چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و در این میان متهم برای قدرت‌نمایی اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.

راستی با بیان اینکه مخفیگاه متهم از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد، گفـت: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 847518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی اراذل و اوباش حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • لاشخورهای مست را ببینید
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان