Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی با شعار «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» در منطقه 14 آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه 14 با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است، بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دارالمومنین تهران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ماه محرم، افزود: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان،  برنامه های این ایام  با رویکرد تبیین سبک زندگی حسینی(ع) و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

سالاری پور در تشریح برنامه های ماه محرم گفت: پویش زندگی حسینی، تعزیه خوانی،چهارپایه خوانی، برگزاری برنامه های آئینی روایت گویی و نقاله خوان ، تواشیح، سخنرانی و مدیحه سرایی ، سوگواره عاشورایی ،محفل انس با قرآن، همایش شیرخوارگان حسینی ، برپایی ایستگاه ها و موکب های حسینی ،نصب پرچم درب منازل خانواده معظم شهدا ، روضه های خانگی و محلی، تقدیر از پیر غلامان و خادمان حسینی و ادای احترام به خانواده شهدا از ویژه برنامه هایی است که در محلات21گانه منطقه اجرا شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های هنری و فرهنگی با مضامین عاشورا گفت: نمایشگاه آثار خوشنویسی، مسابقه کتاب و کتابخوانی، کارگاه تصویرسازی داستان‌های عاشورایی، برپایی شب شعر محرم و نمایش خیابانی شب واقعه از دیگر برنامه هاست که در سرای محلات و پایگاه های بسیج و مراکز فرهنگی منطقه، تدارک دیده شده است.

شهردار منطقه14 همچنین از دستورکار برای  پاکسازی  معابر منتهی به اجتماعات و مسیر عبور دسته‌های عزاداری بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد و افزود: در این راستا علاوه بر حضور کارگران زحمتکش شهرداری برای نظافت محل حضور عزاداران،  به‌منظور ایجاد فضای معنوی و شور حسینی وتناسب فضاهای شهری با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان  حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) ، نصب پرچم‌های مشکی و منقوش ائمه (ع) ، کتیبه در محله ها با همیاری خود اهالی دارالمومنین انجام شده است.

سالاری پور در پایان درخصوص برنامه های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا بیان کرد: به همین مناسبت ضمن اجرای نغمه های عاشورایی ویژه نوجوانان و نوگلان حسینی ، مراسم سوگ و نماز ظهر عاشورا، مراسم خیمه سوزان و برنامه هایی با مضمون وقایع روز عاشورا با حضور  شهروندان و عزاداران، در گوشه و کنار منطقه  برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری عاشورا تاسوعا خیمه سوزان منطقه14 ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست