Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رسیدن موارد فوت ناشی از آبله میمونی به چهار تن در خارج از منطقه آفریقا، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که این بیماری عفونی احتمالا در آینده منجر به تلفات بیشتری خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، یکی از مقامات مرتبط با سازمان جهانی بهداشت در منطقه اروپا در بیانیه ای گفت: با افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی انتظار می رود شاهد مرگ و میر بیشتری ناشی از این بیماری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین تاکید کرد که هدف باید قطع سریع زنجیره انتقال آبله میمونی و توقف شیوع آن باشد. با این حال وی همچنین افزود که در بیشتر موارد، این بیماری بدون نیاز به درمان خود به خود بهبود می یابد.

طبق آخرین به روز رسانی سازمان جهانی بهداشت در تاریخ ۲۸ ژوئیه، از ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تاکنون بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی در ۷۸ کشور جهان شناسایی شده است. این در حالی است که در آن زمان تنها پنج مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری در منطقه آفریقا گزارش شده بود.

اخیرا دو مورد مرگ ناشی از آبله میمونی در اسپانیا، یک مورد در برزیل و یک مورد هم در هند گزارش شده است. شخص قربانی این بیماری در هند یک جوان ۲۲ ساله اهل ایالت کرالا در این کشور بوده که روز شنبه جان خود را از دست داد.

به گزارش بیزینس استاندارد، این مقام مرتبط با سازمان جهانی بهداشت پیش از این نیز در توییتر گفت: زمان آن رسیده است که همه ما اقدام کنیم. افرادی که احتمالاً در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی هستند باید برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آبله میمونی ، سازمان جهانی بهداشت ، مرگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آبله میمونی سازمان جهانی بهداشت مرگ سازمان جهانی بهداشت آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی