Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 15 MB

ترابی به همشهری‌آنلاین می‌گوید: هر اندازه میزان بارندگی در زمان کمتری‌ رخ بدهد، با شدت بیشتری مواجه می‌شویم. سیل متاخر تهران، سیل امامزاده داوود(ع) است که ساعت یک نیمه شب ۶ مرداد رخ داد. ۳۲ میلیمتر در مدت ۳۸ دقیقه بارید. حدودا ۵۰ میلیمتر بر ساعت شدت بارندگی در آن منطقه بود. این سیل دوره بازگشت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین این رگبار قابلیت تولید یک سیل ناگهانی را دارد. به طور مثال برای مسیل امامزاده داوود(ع) این میزان بارندگی معادل سیل با دوره بازگشت ۵۰ تا ۱۰۰ سال است. سال‌هاست نسبت به این قضیه کوتاهی کرده‌ایم. شاید بیشتر از نیم قرن است این بخش از دانش عمومی از مرکز توجه‌ها خارج شده است. دانش عمومی که نزد عموم مردم هست، نادرست است و باعث قضاوت‌ها و موضع‌گیری‌های نادرست می‌شود.

در این‌باره بخوانید؛ دلیل سیل ترسناک تابستانه در ایران؛ باران‌ تا چه زمانی ادامه دارد؟ | سامانه پرفشار ایران به عربستان رفت؛ سیل آمد! | آفتابی هم باشد در مسیل‌ها ننشینید

ترابی گفت: وقایعی مانند این سیل بارها در تاریخ مکتوب ۸۰ ساله ایران ثبت شده است اما بازهم از خاطر می‌بریم. طی ۱۵ سال اخیر هر سال در کنفرانس‌های سیل و کنفرانس‌های جامع مدیریت سیل که برگزار می‌شود به تمام ارکان جامعه و دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها، چهره‌های سیل کشور را یادآوری می‌کنیم اما بنا به دلایل شاید روانشناسی اجتماعی به این وقایع توجهی نمی‌شود. شاید با پدیده انکار از سمت جامعه مواجهیم. اولین گام مدیریت سیل، پیاده‌سازی آیین‌نامه اجرایی بستر و حریم است که در آن گفته شده، بستر و حریم رودخانه حداقل به ازای سیل ۲۵ ساله باید کاملا آزاد باشد اما با این حال با مقاومت مردمی مواجه می‌شویم. مجری قانون هم بنا به دلایلی وقتی مقاومت مردم را می‌بیند یا همذات‌پنداری می‌کند با آنها و گاها مماشات می کند. چون با قوه قهریه نمی توان با مردم برخورد کرد. 

در این زمینه ببینید؛ شادمانه در سیل مرگبار مرداد ۱۴۰۱ | موهبتی که مانسون می‌تواند داشته باشد

گفتگو: معصومه‌ حق‌جو

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 694803 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل تخریب مدیریت بحران باران همشهری تی وی تهران بحران اقلیمی آبگرفتگی امامزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل تخریب مدیریت بحران باران تهران بحران اقلیمی آبگرفتگی امامزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!

به گزارش همشهری آنلاین، در پی حریق بامداد پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت، در منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت، در ۴۸ کیلومتری مرکز استان -رشت- حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، اقامتی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند. این روستا به دلیل وجود خانه های چوبی رنگی سالانه پذیرای زیادی از گردشگران بود. تصویر هوایی از این روستای زیبا قبل از آتش سوزی را می بینید.

روستای امام زاده ابراهیم شفت کد خبر 849203 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها استان گیلان آتش‌ سوزی خبر مهم رشت- گیلان روستا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • (ویدیو) صحنه‌هایی دردناک از وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت‌ + ویدئو
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم پس از آتش سوزی
  • تصاویر | ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است