Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رویکرد پیشگیرانه و اثربخش را در برنامه‌های زیست‌محیطی به عنوان اولویت اصلی هدف‌گذاری کردیم.

علیرضا نورمحمدی ۱۰ مرداد در همایش منطقه‌ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور در سرعین اظهار کرد: در این گردهمایی که مدیران منطقه 2 کشور گردهم آمدند سعی ما بر این است تا بر اساس سیاست‌های ابلاغی و بند 12 آن در تدوین منشور اخلاقی زیست‌محیطی و بند 14 در ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی گام‌های جدی و اساسی را برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با ارائه طرح‌های الگویی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید سعی بر این است تا انتقال تجربیات به شایستگی انجام شده و ما با بهره‌گیری از زیرساخت‌های فراهم شده بتوانیم در حوزه آموزش همگانی و حرکت‌های مؤثر تبلیغی و ترویجی قدم‌های قابل قبولی را برداریم.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست رویکرد پیشگیرانه و اثربخش را از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد و گفت: در گردهمایی مدیران منطقه 2 با محوریت آموزش، مشارکت‌های مردمی و دیگر مناطق نیز موضوعات انسانی،‌ محیط زیست طبیعی و حیات وحش مد نظر قرار گرفته تا بتوانیم با جمع‌بندی نظرات و مباحث مطرح شده در همایش ملی راهکارهای ارائه شده را مطرح و در نظر بگیریم.

نورمحمدی افزود: سعی ما بر این است تا با بهره‌گیری از دانش بومی و فناوری‌های نوین در حوزه محیط زیست بتوانیم جلوی تخریب محیط زیست و سرمایه‌های این حوزه را بگیریم.

وی به تدوین سند جامع ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: بعد از سال‌ها رکود و تعلل در اجرای این سند، ما سعی داریم تا با محوریت آموزش و فرهنگسازی در این بخش اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

نورمحمدی آموزش محیط‌بانان و ارتقای دانش‌ آنها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این گردهمایی از خیرین محیط زیست و برنامه‌های متنوع سمن‌ها رونمایی شده و قرار است در سطح ملی نیز این برنامه‌ها اجرایی و عملیاتی شوند.

پرسش مهر رئیس جمهور با محوریت محیط زیست

در این نشست مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی حفاظت محیط زیست نیز خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌کنیم تا پرسش مهر رئیس جمهور در بازگشایی مدارس موضوع مهم محیط زیست باشد.

سید ابوالقاسم موسوی اضافه کرد: با راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد آموزشی و تهیه محتواهای آموزشی برای دهیاران، شوراها، شهرداری‌ها و سایر مجموعه‌ها در بخش آموزش با رویکرد عملیاتی ورود پیدا کرده و طرح‌های مختلفی را در تقویت برنامه‌های آموزشی در نظر بگیریم.

وی تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست را در کشور یادآور شد و بیان کرد: سند ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست، سند معتبری است که با بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاه‌ها باید اجرای آن را به شکل صحیح شاهد باشیم تا مشکلات و نارسایی‌های حوزه محیط زیست رفع شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی حفاظت محیط زیست در ادامه سخنان خود اظهار کرد: افزایش برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، ‌همراه کردن خانواده‌ها، جریان‌سازی و پرچمداری در تولید محتواهای زیست‌محیطی بسیار مهم و اساسی است.

موسوی فعالیت 661 سمن دارای مجوز زیست‌محیطی را در کشور یادآور شد و تصریح کرد: ما از تشکل‌هایی که مجوزدار باشند، حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و تا پایان سال آینده سعی ما بر این است تا در همه شهرها و روستاها خانه محیط زیست راه‌اندازی شود.

وی کار نظام‌مند در حوزه تشکل‌های مردم نهاد و حمایت مالی را از تشکل‌های فعال یادآور شد و گفت: اقتصادی کردن محیط زیست محور اصلی کار سازمان حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست طرح حفاظت از تالاب های ایران پرسش مهر دولت سیزدهم سازمان حفاظت محیط زیست بهره گیری زیست محیطی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم