Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: برای حمایت از صنعت داخلی تولید ماشین‌آلات باید تعرفه‌گذاری موثر بر واردات اعمال کنیم تا بتوانیم امکان رقابت را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کنیم.

ابوالفضل ابوترابی؛ عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در مورد حمایت از تولید ماشین آلات سنگین در کشور و لزوم حذف معافیت‌های وارداتی در این بخش، گفت: ما ماده‌ای در قانون حمایت از تولید داخل داریم که ورود این ماشین آلات را به منظور حمایت از تولید داخل ممنوع اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها اظهار کرد: بنای ما باید بنا به تاکید مقام معظم رهبری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به منظور تولید باشد، اما در کنار این باید این مسئله را مد نظر قرار داد که تا شرکت‌های دانش بنیان ما بسازند و به تولید انبوه برسانند؛ مجبوریم وارادت این ماشین آلات را داشته باشیم. اگر ما بتوانیم از تکنولوژی این‌ها بهره‌مند شویم و خودمان تولید کنیم در آن شرایط وارادت این ماشین آلات با نرخ تعرفه صفر و یا معافیت خیانت به تولید کشور است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که ماشین آلاتی هستند که خودشان تولید و اشتغال فراوان ایجاد می‌کنند که باید تعرفه این‌ها پایین بیاید که بتوانیم وارد کنیم و اشتغال ایجاد کنیم، اما اگر تولید داخل در این بخش داریم وارادت این‌ها ممنوع است و نباید با هیچ تعرفه‌ای وارد شوند و اگر وارداتی باشد جرم است و باید برخورد شود. برای حمایت از صنعت داخلی تولید ماشین‌آلات باید تعرفه‌گذاری موثر را اعمال کنیم تا بتوانیم امکان رقابت را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کنیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: اگر تولید کننده‌ای در بحث ماشین آلات و دستگاه‌ها تولیدات به شکل انبوه دارد و در این بخش وارادت محصولات مشابه را مشاهده کرد باید به مدیران کل صنعت و معدن استان مراجعه کند و آنجا ثابت کند که ما به حد نیاز در داخل کشور تولید کننده برای فلان ماشین آلات وجود دارد و ممنوعیت واردات شان را طبق قانون حمایت از تولید حداکثر داخل اعلام کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این بخش به تولید انبوه برسند و به اشتغال آفرینی در کشور کمک شایانی کنند، باید از آن‌ها حمایت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ابوالفضل ابوترابی واردات واردات ماشین آلات تعرفه واردات تولید دانش بنیان حمایت از تولید حمایت از تولید ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: راه‌های ارتباطی بیش از ۳۵۰ روستا استان که در اثر سیلاب آسیب وارد شده بود با تلاش عوامل راهداری تمامی محورها بازگشایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسدالله جلال‌، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به مخاطرات جوی ایجادشده به واسطه سیلاب چند روز گذشته، 60 تیم عملیاتی راهداری و 190 نفر راهدار با 150 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین به صورت شبانه‌روزی برای  عملیات بازگشایی محورهای روستایی به‌کارگیری شدند.  

وی گفت: به راه‌های ارتباطی بیش از 350 روستای استان در اثر سیلاب آسیب وارد شده بود که با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری تمامی محورهای آسیب‌دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل‌ها، آبنماها، تخلیه قنوات، ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.  

جلال‌زاده، سامانه گویای 141 را راه ارتباطی بین هم استانی‌ها با مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد و  از تعمیر و بازسازی، خرید و تجهیز ماشین آلات راهداری با یک هزار و 320 میلیارد ریال اعتبار خبر داد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه انجام عملیات راهداری علاوه بر نیروی راهدار باتجربه به ماشین‌آلات راهداری مجهز نیاز دارد، گفت: براین اساس طی سال گذشته این اداره مبلغ یک‌هزار و 320 میلیارد ریال در زمینه تعمیر و بازسازی، خرید تجهیزات ماشین‌آلات راهداری تأمین اعتبار شده است.  

وی افزود: از محل اعتبارات 1402 برنامه‌ ریزی جهت بازسازی 14دستگاه ماشین‌آلات راهداری، همچنین تعمیر و راه‌ندازی سایر ماشین‌آلات با اعتبار 306 میلیارد ریال انجام و خرید انواع ماشین‌آلات راهداری در مرحله أخذ مجوزهای قانونی و برگزاری مناقصه است.

جلال‌زاده به 2 هزار و 88 مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: بدین منظور  45 هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیازخرید و تعویض شده‌اند. برای خرید لاستیک، تأمین روغن و سوخت مصرفی و سایر اقلام مصرفی نیز جمعا 192 میلیارد ریال هزینه شده است. تمامی ماشین‌آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای هستند که عملکردشان از قبیل سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آن‌ها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی