Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو-شرکت XRAI Glass به تازگی یک عینک هوشمند واقعیت افزوده ارائه کرده است که می‌تواند فورا صوت را به زیرنویس تبدیل کند.

به گزارش فرارو، «دن اسکارف» بنیانگذار این شرکت می‌گوید ایده این محصول در کریسمس سال گذشته به ذهنش خطور کرده است. اسکارف شاهد تلاش‌های پدربزرگ ناشنوای ۹۷ ساله اش برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به این فکر کرد تا راه حلی بیابد که بتواند با راحتی در مکالمات شرکت کند. اکنون، تنها شش ماه پس از این اتفاق، شرکت او با مشارکت سازنده عینک‌های واقعیت افزوده Nreal، از عینک XRAI رونمایی کرده است.

این عینک که به گفته این شرکت «اولین در نوع خود» است، با تبدیل فوری صدا به نوشته جامعه ناشنوایان را قادر ‌می‌سازد تا به راحتی در مکالمات روزمره شرکت کنند. این عینک واقعیت افزوده به یک نرم افزار تلفن همراه متصل می‌شود. این نرم افزار یک فایل صوتی را از میکروفون روی این عینک دریافت کرده و آن را به تلفن می‌فرستد. این نرم افزار فایل صوتی دریافت شده را به زیرنویس تبدیل کرده و سپس با استفاده از نرم‌افزار Nreal زیرنویس‌ها را در دنیای واقعی پخش می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

داده‌های مکالمه فقط در دستگاه شخصی کاربران ذخیره شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. XRAI Glass ویدئویی از یک زن ناشنوا را منتشر کرده که برای اولین بار این عینک را امتحان می‌کند. واکنش او در هنگام استفاده از این فناوری بسیار جالب است. این شرکت اکنون در حال کار بر روی این فناوری است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی و ویژگی‌های بصری نرم‌افزار را بهبود ببخشد.

منبع: euronews

منبع: فرارو

کلیدواژه: عینک هوشمند واقعیت افزوده ناشنوایان نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)

از زمان خداحافظی سر الکس فرگوسن از جمع شیاطین سرخ، منچستریونایتد هر گز نتوانسته در لیگ برتر انگلستان به قهرمانی دست یابد که کارشناسان یکی از دلایل اصلی آن را اشتباهات مدیران باشگاه در نقل و انتقالات می‌دانند.

دانلود (26.4MB)

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • (ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات