Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین به نقل از یافته های بانک جهانی نوشت که به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین، بسیاری از کشورها به میزان ۱ درصد تولید ناخالص داخلی با افزایش هزینه های مواد غذایی و برخی دیگر نیز ناتوان از مهار این گرانی، دچار بحران تمام عیار پرداخت بدهی ها خواهند شد.

به گزارش بانک جهانی، لبنان بیشترین آسیب را از جنگ شرق اروپا دیده و از دو سال پیش که سیلوهای آن در جریان انفجار بیروت تخریب شد، دولت این کشور امکان نگهداری و توزیع گندم و ذرت به نزدیک به ۷ میلیون جمعیت کشور را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر لبنان که امروز با تورم ۳۳۲ درصدی مواد غذایی دست و پنجه نرم می کند، زیمبابوه، ونزوئلا و ترکیه نیز به ترتیب گرفتار ۲۵۵، ۱۵۵ و ۹۴ درصد تورم مواد غذایی هستند.

فهرست بانک جهانی از کشورهای دارای بیشترین نرخ تورم مواد غذایی

به نوشته بانک جهانی، تفاوت میان تورم مواد غذایی و مجموع تورم، "تورم واقعی مواد غذایی" نامیده می شود که در لبنان ۱۲۲ درصد بوده و بیشترین نرخ این شاخص را در میان دیگر کشورها به خود اختصاص داده است. دلیل اصلی این نرخ بالا، هزینه فزاینده انرژی است که نرخ تورم در لبنان را به بیش از ۱۵۰ درصد رسانده است.

در گزارش بانک جهانی آمده که تعداد کشورهای ثروتمند دچار تورم شدید نیز به شدت افزایش یافته و ۷۸.۶ درصد این گروه از تورم مواد غذایی رنج می برند.

پس از جنگ مسکو علیه کی یف و چند ماه وقفه در صادرات غلات اوکراین، نخستین کشتی حامل غلات این کشور صبح دوشنبه (دیروز) بندر «اودسا» را به مقصد لبنان ترک کرد.

وزارت دفاع ترکیه در این باره اعلام کرد که محموله کشتی «رازونی» حامل ذرت بوده و ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح دوشنبه به وقت محلی بندر «اودسا» اوکراین را با پرچم «سیرالئون» ترک کرده است.

وزیران دفاع روسیه و ترکیه و وزیر زیرساخت اوکراین ۳۱ تیر طی نشستی در استانبول با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، در خصوص «حمل و صادرات ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» یک توافق نامه امضا کردند.

این توافق ۱۲۰ روزه تضمین کننده صادرات غلات دپو شده در بنادر اوکراین در دریای سیاه به سراسر جهان است.

برچسب‌ها اوکراین روسیه سازمان ملل متحد روزنامه گاردین لبنان سیرالئون بانک جهانی ونزوئلا نرخ تورم انفجار بیروت ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه سازمان ملل متحد اوکراین روسیه سازمان ملل متحد روزنامه گاردین لبنان سیرالئون بانک جهانی ونزوئلا نرخ تورم انفجار بیروت ترکیه تورم مواد غذایی بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور