Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افرادی که در برابر بیماری کرونا واکسینه نشدند و دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید سعی بر شرکت مجازی در مراسم عزاداری داشته باشند، گفت: با توجه به پیش‌بینی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، آماده‌سازی فضا و امکانات آموزشی در دستور کار است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به علت افزایش تراکم و ترافیک جمعیت در ایام محرم، افرادی که اقدام به راه‌اندازی دسته‌جات می‌کنند، افراد هماهنگ کننده هیئت‌ها و متولیان امر مراسم عزاداری باید دقت نظر در موضوع سلامت داشته باشند تا افرادی که به تخلیه هیجانات و احساسات خود در عزاداری‌ها می‌پردازند، دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تراکم این ایام فاصله میان افراد کم می‌شود و امکان انتقال بیماری کرونا وجود دارد، افزود: افراد شرکت‌کننده در مراسم عزاداری از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در صورت درنظر گرفته شدن محیطی بسته برای عزاداری، حتماً تمهیداتی نظیر تهویه برای مکان موردنظر اندیشیده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: افرادی که در برابر بیماری کرونا واکسینه نشدند و دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید سعی بر شرکت مجازی در مراسم عزاداری داشته باشند تا دچار مشکلاتی نشوند و طول درمان یا عوارض درمانی آنها افزایش پیدا نکند.

اساس برگزاری عزاداری‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

وی با اشاره به قرمز بودن وضعیت استان اصفهان در مقابله با بیماری کرونا و احتمال قرمز شدن سایر شهرستان‌های استان در صورت ادامه این روند تا روز جمعه، گفت: اساس برگزاری عزاداری‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، تا حدامکان باید از احتمال انتقال تنفسی بیماری کرونا جلوگیری شود.

عقدک اضافه کرد: هرچه به سمت محیط‌های مسقف و محیط‌های بسته پیش می‌رویم، باید از تهویه قوی‌تر استفاده شود و فاصله‌های اجتماعی افزایش یابد. همچنین استفاده مؤثر از دو ماسک به جای یک ماسک تأثیرگذاری بیشتری دارد. بسیاری از افراد از ماسک استفاده می‌کنند اما در عمل ماسک به گونه‌ای استفاده شده است که کارایی لازم را ندارند؛ چراکه گاهی مدت زمان استفاده از ماسک زیاد است یا به روش صحیح روی صورت قرار ندارد.

تاکید بر تزریق و تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان

وی با تاکید بر پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طی ماه‌های آینده به صورت حضوری، بنابراین است که بازگشایی‌ها اتفاق بیفتد اما افراد باید ضمن رعایت پروتکل‌ها نحوه زندگی با این بیماری را بیاموزند و بدانند چگونه رفتار کنند تا آسیبی متوجه آنها و خانواده ایشان نشود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: طبق مصوبات ستاد کرونا و با توجه به پیش‌بینی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، آماده‌سازی فضا و امکانات آموزشی در دستور کار است و تاکید بر تزریق و تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان است.

کد خبر 593087

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا ابتلا به کرونا آمار ابتلا به کرونا آخرین اخبار کرونا عزاداری و سوگواری عزاداری امام حسین آداب و رسوم عزاداری مراسم عزاداری عزاداری سید الشهدا هیئت های عزاداری برگزاری مراسم عزاداری در کرونا بازگشایی مدارس و کرونا بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل ها بازگشایی مدارس پس از واکسیناسیون کرونا نظر کمیته علمی کرونا درباره بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس ابتدایی پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی الزام رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها بیماری کرونا مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند