Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@22:49:46 GMT

مزایای ادامه تحصیل در فرانسه و کانادا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۵۴۵

شاید این روزها از دوستان و اطرافیان خود کلمه مهاجرت را بسیار می‌شنوید. شاید هم خود شما مدتهاست که در فکر مهاجرت به کشور دیگری هستید. به هر روی می‌توان گفت مهاجرت چه با عنوان مهاجرت کاری باشد و چه با عنوان مهاجرت تحصیلی، می‌تواند خواسته و هدف افراد بسیاری باشد اما نباید منکر آن شد که کوچ کردن به کشوری با زبان و فرهنگ جدید و متفاوت نیز راه چندان آسانی نیست به همین دلیل است که تصمیم گیری برای این موضوع نیاز به سال‌ها فکر و تحقیق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که مسیر مهاجرت هموار و آسان نیست اما نباید این را هم فراموش کرد که رسیدن به اهداف نیاز به ممارست و تلاش بسیار دارد. به طور مثال اگر هدف شما اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و تحصیل در یکی از دانشگاه تراز بالای این کشور اروپایی است یا در فکر کار کردن و کسب تجربه بیشتر در کشوری پیشرفته هستید، باید برای آن سخت تلاش کنید تا به مقصد نهایی‌تان دست یابید.

در این مطلب قصد داریم جنبه‌هایی از مهاجرت به دو کشور فرانسه و کانادا را شرح دهیم تا اگر تصمیم به دریافت ویزای تحصیلی کانادا و فرانسه را دارید با آگاهی بیشتری برای تحصیل در یکی از این دو کشور اقدام نمایید.

به یاد داشته باشید که در این مسیر نه چندان آسان مشورت از متخصصان حوزه مهاجرت می‌تواند راه روشن‌تری برای شما باز کند و در واقع می‌توان گفت اقدام به مهاجرت از طریق موسسه‌های مهاجرتی راه مطمئن‌تری برای رسیدن به کشور مقصد می‌باشد. موسسه مهاجرتی شینو، شیوه‌ای نوین از مهاجرت را پیش روی شما قرار خواهد داد. این موسسه با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت به آلمان، کانادا، فرانسه و هند توانسته است افراد و دانشجویان بسیاری را از طرق مطمئن و قانونی به سر منزل مقصود برساند.

در ادامه می‌توانید جنبه‌ها و مزیت‌هایی که مهاجرت تحصیلی به فرانسه و کانادا برای شما به ارمغان می‌آورد را مطالعه نمایید.

اخد ویزای تحصیلی فرانسه

از کشور فرانسه همیشه به عنوان کانون پرورش بسیاری از هنرمندان، اندیشمندان و دانشمندان در زمینه‌های گوناگون یاد شده است تا بدان جا که این کشور را مرکز پیدایش و شکوفایی فرهنگ مدرن جهان می‌دانند. هنوز هم دانشگاه‌های تراز بالای دنیا در این کشور قرار دارند که تحصیل در آنها، هدف بسیاری از دانشجویان سراسر دنیاست.

دانشگاه PSL، موسسه پلی تکنیک پاریس، دانشگاه سوربون فرانسه و دانشگاه پاریس و غیره را می‌توان از جمله دانشگاه‌های برتر و تراز بالای دنیا نام برد که هر ساله دانشجویان بسیاری خواهان تحصیل در آنها هستند.

موقعیت جغرافیایی و زیبایی‌های کشور فرانسه نیز دلیل دیگری برای جذب افراد برای ادامه تحصیل در این کشور است. اما تحصیل در فرانسه مزایای دیگری نیز به همراه دارد.

مزایای تحصیل در فرانسه

مدرک دانشگاه‌های فرانسه جزو معتبرترین مدارک در سراسر دنیا به حساب آمده که این موضوع می‌تواند برای افرادی که در فرانسه تحصیل می‌کنند یا قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند اهمیت بسیاری داشته باشد چرا که با داشتن مدرک معتبر از دانشگاه‌های فرانسه، فرصت‌های شغلی مناسبی پیش روی فرد قرار خواهد گرفت در نتیجه آینده روشن و موفقی نیز برای او رقم خواهد خورد.

به دلیل پذیرش دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا، برخی از دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند بنابراین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور فرانسه نیز وجود دارد که این برای عده‌ی بسیاری که تسلط به زبان فرانسه ندارند خبر خوبی است.

امکان تحصیل رایگان در فرانسه مزیت دیگری است که سبب شده این کشور مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیلی باشد. دانشگاه‌های دولتی فرانسه جزو معدود دانشگاه‌هایی هستند که شرایط تحصیل رایگان را علاوه بر شهروندان فرانسه برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم می‌کند.

نرخ پرداخت شهریه در این کشور از دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. دانشگاه‌های دولتی این کشور در هر ترم حدودا ۲۰۰ تا ۲۵۰ یورو جهت ثبت نام، از دانشجویان دریافت می‌کنند که مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود.

فرانسه جز کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن تقریبا رایگان است. به همین علت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در یک دانشگاه یا موسسه‌ی معتبر اروپایی هستند همیشه گزینه‌ای جذاب است.

مزیت دیگری که به ندرت در دیگر کشورها دیده می‌شود امکان اخذ ویزای همراه برای دانشجویان فرانسه است. با اعطای ویزای همراه، به دانشجویان فرانسه این امکان داده می‌شود که به همراه همسر و فرزندان خود در این کشور اقامت داشته باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا نیز همچون فرانسه خواستگاه دانشجویان بسیاری از سراسر دنیاست. کانادا دومین کشور پهناور جهان، دارای ۹۶ دانشگاه است که اکثر آنها دانشجویان بین المللی را پذیرش می‌کنند.

این کشور پهناور کالج و دانشگاه‌های رده بالای زیادی دارد. مونترال چهارمین، تورنتو سیزدهمین و ونکوور هفدهمین شهر دانشجویی برتر جهان به حساب می‌آیند. البته دانشگاه‌های معتبر بین المللی کانادا در شهرهای دیگر این کشور نیز وجود دارند که بسته به رشته تحصیلی، جغرافیا مورد علاقه و میزان تحمل شما نسبت به سرما، می‌توانید تحصیل در دیگر شهرهای کانادا را نیز مد نظر قرار دهید.

علاوه بر دانشگاه‌های کانادا، این کشور بیش از 150 کالج داشته که برای رشته‌های مختلفی دوره‌های کوتاه مدت برگزار می‌کند. پس از تحصیل و تکمیل دوره در این مراکز، به دانش آموختگان، دیپلم پایان دوره نیز ارائه می‌شود.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در این کشور، سرمایه‌گذاری بلند مدت بسیار خوبی برای شما و آینده‌تان خواهد بود چرا که اکثر افرادی که در این کشور تحصیلات خود را گذرانده‌اند پس از پایان دوره تحصیل، با برخورداری از شرایط ویژه اقامت، جذب بازار کار کانادا شده و اقامت دائم آن را نیز دریافت کرده‌اند. پس هم می‌توانید در این کشور تحصیل کنید و هم آینده شغلی بسیار خوبی در آن داشته باشید به شرط آنکه قادر به تحمل شرایط جغرافیایی و سرمای کشور کانادا را داشته باشید.

مزایای تحصیل در کانادا

یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های تحصیل در کانادا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. اکثر ایالت‌های کانادا به زبان انگلیسی بوده و تعدادی از شهرهای غربی این کشور مانند کبک به زبان فرانسه می‌باشند. بنابراین دو زبانه بودن کشور کانادا به نوعی برای افراد بسیاری مزیتی است برای تحصیل در این کشور. اگر زبان انگلیسی شما در سطح قابل قبول این کشور است می‌توانید برای تحصیل در کانادا اقدام کنید و دیگر نیاز به فراگیری زبان جدید ندارید.

کیفیت آموزش و تحصیل در کانادا بالاست بنابراین تحصیل در دانشگاه‌های این کشور با مدرک معتبر و ارزشمندی نیز همراه است که آینده شغلی شما را تضمین خواهد کرد.

هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با آمریکا و استرالیا پایین‌تر است بنابراین با پرداخت هزینه‌ای کمتر می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های رده بالای این کشور ادامه تحصیل دهید. در ضمن در برخی از استان‌های کانادا، در صورت معافیت مالیاتی، تا 70 درصد مبلغ شهریه به دانشجو بازگردانده می‌شود.

هزینه زندگی نیز در این کشور در مقایسه با آمریکا و استرالیا نیز پایین‌تر است. همچنین اجازه کار در حین تحصیل و بصورت پاره وقت برای دانشجویان کانادا وجود دارد که دستمزد این کارهای پاره وقت کاملا قابل قبول و مناسب نیز می‌باشند.

افرادی که به اتفاق همسر و فرزندان خود برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند می‌توانند برای همراهان خود ویزای همراه دریافت کنند. به علاوه همسر افراد مشغول به تحصیل و خود فرد محصل هر دو اجازه کار در این کشور را خواهند داشت.

پس از پایان تحصیل و داشتن شرایط ویژه هر ایالت از کانادا می‌توانید به راحتی برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنید.

مشاوره رایگان مهاجرت | مهاجرت مطمئن با شینو

همانطور که مشاهده کردید تحصیل در هر کشوری مزایای خود را به همراه دارد اما باید دید با توجه به شرایط شما، مدرک فعلی و هدفتان چه کشوری برای ادامه تحصیل شما مناسب‌تر خواهد بود. تحلیل شرایط و انطباق آن با کشورهای هدف و از طرفی کمک به دریافت پذیرش تحصیلی در کشورهای اروپایی نیاز به متخصص مطمئن دارد. اگر می‌خواهید کاملا ایمن و از راه صحیح به کشور هدف خود کوچ کنید پس بهتر از موسسه‌های مهاجرتی معتبر و با تجربه کمک بگیرید.

مشاوران موسسه مهاجرتی شینو با تحلیل موقعیت فعلی شما و ارائه بهترین و سریع‌ترین راه مهاجرت، از ابتدا تا رسیدن به کشور مقصد در کنارتان خواهند بود. شینو شیوه‌ای نوین از مهاجرت برای شمایی است که به دنبال پیشرفت هستید. با مراجعه به سایت sheeno.ir از مقوله مهاجرت اطلاعات کافی کسب کنید و از مشاوره رایگان این موسسه بهره مند شوید.

منبع: الف

کلیدواژه: تحصیل در کانادا زبان انگلیسی برای دانشجویان ویزای تحصیلی کشور فرانسه ادامه تحصیل سراسر دنیا برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که شب گذشته، نیرو‌های پلیس آمریکا، ۹۳ معترض حامی فلسطین را بازداشت کردند، امروز اعلام کرده است که مراسم اصلی آغاز فارغ‌التحصیلی (۲۱ اردیبهشت) را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌کند.

به نظر می‌رسد شروع اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا بود. در این دانشگاه معترضان حامی فلسطین اقدام به برپایی یک چادر برای اعتراض کردند. پلیس ابتدا تلاش کرد که تجمعات دانشجویان را بر هم بزند و ۱۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد، اما این اقدام نتیجه عکس داد و تظاهرات‌ها شدت گرفت.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه