Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ اگر با هر فردی که تحصیلات دانشگاهی دارد درباره مقاطع مختلف زندگی صحبت کنیم قطعا به دوران دانشجویی به عنوان یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی اشاره می‌کند.

حال اگر آن فرد در دانشگاه شهری دور از خانه و خانواده‌اش تحصیل کرده و زندگی خوابگاهی را تجربه کرده باشد قطعا خاطرات بسیار شیرینی به تعدد از زمان زندگی در خوابگاه تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تعبیر بسیاری از دانشجویان خوابگاهی زندگی در خوابگاه مانند یک سفر شیرین طولانی مدت است، سختی‌ها و کمبودهایی دارد اما همین سختی‌ها آن را شیرین‌تر، جالب‌تر و خنده‌دارتر می‌کند همانطور که به گفته بسیاری از دانشجویان خوابگاهی کمبودهای خوابگاه سوژه خنده‌های طولانی مدت بچه‌ها در طول حضور در خوابگاه است.

با چند نفر از دانشجویان خوابگاهی صحبت کردیم و از آن‌ها خواستیم تا شیرینی‌ها و تلخی‌های زندگی خوابگاهی را برایمان بگویند.

 

فاطمه محمدی دانشجوی مستقر در خوابگاه دانشگاه مشهد درباره زندگی خوابگاهی و محیط خوابگاه خواهران دانشگاه می‌گوید: وقتی نام خوابگاه را می‌برید به یاد اتاق‌های کوچک با تعداد افراد زیاد و تخت‌های دو طبقه‌ای که استاندارد کافی برای خوابیدن افراد در طبقه بالا را ندارد، می‌افتم.

وی می‌گوید: نردبان‌هایی برای رفت و آمد به طبقه بالایی تخت تهیه شده بود که خطر آسیب جسمی داشت و متاسفانه یکی از دانشجویان آسیب دید چرا که تخت‌ها دارای ایمنی بسیار پایینی است.
یکی دیگر از دانشجویان نیز از تبعیض میان دختران و پسران دانشجو می‌گوید و عنوان می‌کند: اتاق‌های خوابگاه پسران برخلاف دختران ۸ نفره یا کمتر است و هرکدام از پسرها کمدهای مختص خود را دارند که جنس این کمدها هم mdf است اما ما دختران گاهی مجبوریم وسایل خود را در راهروهای خوابگاه نگهداری کنیم.

این دانشجو می‌گوید: برای تماشای تلویزیون و گذران اوقات فراغت، پسرها سالن مخصوص تلویزیون دارند اما برای دخترها در اتاق نمازخانه یک تلویزیون قرار داده‌اند، نظافت خوابگاه پسران نیز هفته‌ای چند بار از طریق خوابگاه انجام می‌شود اما مسوولیت بهداشت و نظافت خوابگاه دختران برعهده خودشان است.

 

یکی دیگر از دانشجویان در میان صحبت‌های هم خوابگاهی‌هایش می‌گوید: چرا فقط از ایرادها صحبت می‌کنید اجازه دهید کمی هم از خوبی‌های زندگی خوابگاهی بگوییم، مثلا در خوابگاه مسوولیت پذیری و همدلی بین دانشجویان برقرار است و اگر خریدی صورت می‌گیرد همه با هم شریک هستند و با یکدیگر استفاده می‌کنند.
گفت‌وگویی تلفنی هم با فاطمه عبدلی دانشجوی یکی از خوابگاه‌های اصفهان برقرار می‌کنیم، عبدلی هم زندگی خوابگاهی را در مستقل شدن توصیف می‌کند و می‌گوید: وقتی در خوابگاه زندگی می‌کنیم مستقل‌تر می‌شویم، اما برای اینکه به مشکل برنخوریم درآمد داشتن مهم است،  اگر از نظر مالی بخواهیم  به خانواده وابسته باشیم شرایط سخت‌تر می‌شود، مستقل شدن‌ از سن کم باعث می‌شود روی شخصیت خود کار کنیم و میزان انعطاف پذیری خود را افزایش دهیم که همین موضوع سبب رشد ما می‌شود.
کوثر میرزایی دانشجوی یکی از خوابگاه‌های شهر ساری نیز می‌گوید: برای من که آدم درون گرایی هستم زندگی خوابگاهی سخت‌تر از دیگران است، اما به طور کل برای زندگی در خوابگاه ابتدا باید حد و مرزها و چارچوب های رفتاری خودت رو داشته باشی تا به تدریج خودت را با شرایط وفق بدهی.
یکی دیگر از دانشجویان خوابگاهی نیز معتقد است: زندگی خوابگاهی سبب می‌شود تا فرد با مسوولیت‌های زندگی آشنا و از دنیای خیالی نوجوانی خارج شده و با دنیای واقعی بیش‌تر در ارتباط باشد که این مسأله سبب حرکت در مسیر رشد می‌شود.

 

دانشجوی دیگری هم زندگی خوابگاهی را سبک جدیدی از زندگی تعبیر می‌کند و می‌گوید: درست است که زندگی در خوابگاه شرایط سختی دارد ولی دانشجوی خوابگاهی سبک زندگی جدیدی را تجربه می‌کند و در مسیر رشد گام برمی‌دارد، این مسیر سخت است اما باید آن را بپذیریم و برای بهبود آن برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش فارس، خبر خوش برای تمام دانشجویان خوابگاهی اینکه مسوولان این روزها برای بهبود شرایط خوابگاه‌های برنامه‌های زیادی دارند.

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان استانداردسازی و تجهیز خوابگاه‌ها را از اولویت‌های این سازمان دانسته و گفته است: زندگی دانشجویان غیر بومی پس از کلاس های درس در خوابگاه‌هاست و مدت زمان زیادی از عمرشان را باید در خوابگاه بگذرانند، بنابراین خوابگاه‌های دانشجویی باید به محلی امن و راحت برای مطالعه، استراحت و زندگی دانشجویان تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی زندگی دانشجویی خوابگاه دانشجویان خوابگاهی زندگی خوابگاهی زندگی در خوابگاه خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: نقش روانشناسان در مراحل زندگی انسان‌ها کاملا مشهود است و بحران ها و حوادث سبب افزایش اختلالات روانی مانند افسردگی، خشونت، خودکشی‌ و غیره می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روانشناسان در جامعه سالم نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: کمک روانشناسان به افراد جامعه برای مهار احساسات و رفتارهای خود و مدیریت رفتارها سبب می‌شود اقشار جامعه زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران از اهداف سازمان بهزیستی را برنامه‌ریزی جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه بیان و عنوان کرد: 212 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه فردی و خانوادگی خدمات ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: مشاوران روانشناسی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره تحصیلی، ازدواج، ارتقاء توانمندی معنوی ورود می‌کنند و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

بریمانی خدمات مشاوره حضوری را بخش دیگری از اقدامات روانشناسانه دانست و گفت: 166301 نفر سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی را بخش دیگری از اقدامات در مراکز مشاوره اعلام کرد و افزود: در یک سال اخیر  194568 نفر در تماس با خط 1480 "صدای مشاور"، خواستار برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه کودک و نوجوان، فردی و خانوادگی، مشاوره شغلی و تحصیلی، مشاوره قبل از ازدواج، توانایی تصمیم گیری صحیح و تقویت مهارت  زندگی شدند.

بریمانی با تاکید بر اینکه به تقویت مهارت  بین فردی نیاز داریم گفت: با مشاوره تلفنی موضوعات مختلف دریافت و خدمات مشاوره ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و 300 نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مشاوره قبل ازدواج در پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین نقش دارد و با آموزش پیش از ازدواج توانمندی فردی در انتخاب همسر افزایش می‌یابد.

وی تشکیل خانواده موفق جهت ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج را موثر در تحکیم خانواده عنوان کرد.

بریمانی تاکید کرد: سال گذشته 14099 زوج مازندرانی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت داشتند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ارتقای سلامت روانشناختی زوجین، تحکیم خانواده، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی را از اهداف برنامه پیشگیرانه سازمان بهزیستی در حوزه خانواده دانست.

 وی گفت: 15411 نفر نیز تاکنون از آموزش زندگی خانواده بهره‌مند شدند و 44099 نفر هم از آموزش‌های مهارت زندگی استفاده کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به انتخاب همسر و مقوله مهم ازدواج اظهار کرد: 9680 نفر سال گذشته در مراکز مشاوره استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره دریافت کردند.

بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی را نیز بخش دیگری از اقدامات بیان کرد و افزود: 46361 زوج سال گذشته در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره ای دریافت کردند که بیش از 23 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است .

وی از دلایل طلاق را عدم مسوولیت پذیری، کمبود مهارت‌های زندگی، خیانت، اعتیاد، دخالت و خشونت عنوان کرد.‌

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟