Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:54:24 GMT

آشنایی با آزمون دولینگو و میزان اعتبار مدرک آن

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۱۵۳۰

آشنایی با آزمون دولینگو و میزان اعتبار مدرک آن

آزمون زبان دولینگو یک آزمون تطبیقی برای ارزیابی دانش زبان انگلیسی است که توسط پلتفرم محبوب دولینگو طراحی و برگزار می‌شود. دولینگو یک آزمون آنلاین است و از خانه می‌توانید در آن شرکت کنید. مدرک دولینگو توسط بیش از 2000 دانشگاه و موسسه آموزشی در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. در این مقاله با ساختار و قوانین این آزمون آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونگی ثبت نام دولینگو و پرداخت هزینه ثبت نام را هم به شما توضیح خواهیم داد.

آزمون دولینگو از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

آزمون دولینگو از 3 بخش تشکیل می‌شود. بخش اول مربوط به معرفی و آمادگی برای امتحان است و ارتباطی با ارزیابی دانش زبانی شما ندارد. بخش دوم و سوم آزمون، بخش‌های اصلی هستند. در زیر با این بخش‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

بخش اول آزمون دولینگو: معرفی و آمادگی برای آزمون

این بخش Quick Set-up نام دارد. در این قسمت که تنها 5 دقیقه از امتحان به آن اختصاص دارد، شما باید تجهیزات مورد نیاز آزمون را بررسی کنید و پاسپورت خود را به دوربین نشان دهید. تجهیزات شامل کامپیوتر یا لپتاپ، میکروفون، دوربین، اسپیکر و سایر وسایل برای شرکت در آزمون است که باید مطمئن شوید همگی درست کار می‌کنند. پاسپورت را هم به منظور بررسی صحت نام و مشخصاتی که با آن‌ها ثبت نام دولینگو را انجام داده‌اید، به دوربین نشان خواهید داد. پس از این مرحله آزمون شروع می‌شود.

بخش دوم آزمون دولینگو: سوالات تطبیقی

پیش‌تر گفتیم که آزمون دولینگو یک تست تطبیقی است. معنی تست طبیقی این است که سطح آسانی و سختی آزمون به نحوه عملکرد آزمون دهنده بستگی دارد. تصور کنید که آزمون شروع شده است. در ابتدا از شما سوالی پرسیده می‌شود، اگر به این سوال و سوالات بعد پاسخ درست بدهید، آزمون سخت‌تر می‌شود. در حالیکه اگر به سوالات پاسخ اشتباه بدهید، سوالات بعدی ابتدایی‌تر خواهند شد. البته این به آن معنی نیست که امتحان تا پایان سخت یا آسان می‌ماند. سوالات تا وقتی ساده می‌شوند که شما به آن‌ها جواب اشتباه دهید، با پاسخ‌های درست امتحان دوباره سخت می‌شود. برعکس این مثال هم صادق است.

بخش دوم آزمون که به آن Adaptive Questions هم گفته می‌شود، مهارت تلفظ، دایره واژگان، قرارگیری کلمات در جمله و نحوه نگارش، خواندن، نوشتن و گوش دادن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

سوالات بخش تطبیقی به صورت تصادفی پرسیده می‌شوند. به این معنی که ترتیب سوالات هر کدام از مهارت‌های ذکر شده مشخص نیست و ممکن است سوال اول مربوط به خواندن، سوال بعدی مربوط به نوشتن و سوال بعد باز مرتبط با خواندن باشد. برای بخش سوالات تطبیقی 45 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.

بخش سوم آزمون دولینگو: Writing و Speaking

از بخش سوم آزمون تحت عنوان Video Interview and Writing Samples یاد می‌شود.

همانطور که از نامشان پیداست این دو، مهارت‌های اسپیکینگ و رایتینگ را ارزیابی می‌کنند.

اول با Writing Sample مواجه می‌شوید. برای این قسمت، موضوعی به شما داده شده است. شما بین 3 تا 5 دقیقه زمان دارید دیدگاه و نظرات خود را راجع به موضوع بنویسید.

در نهایت نوبت به Video Interview می‌رسد. این قسمت در واقع همان Speaking است. در مورد موضوع مطرح شده، سوالاتی پرسیده شده است. شما باید در زمان حداقل 1 و حداکثر 3 دقیقه راجع به موضوع صحبت کنید. حواستان باشد که سوالی را جا نیندازید. این بخش 10 دقیقه زمان دارد.

هزینه، نمره‌دهی و مدت زمان آزمون دولینگو

هزینه ثبت نام آزمون دولینگو 49 دلار است. خوب است بدانید آزمون دولینگو نیاز به تاریخ و ساعت خاصی برای برگزاری ندارد و شما 24 ساعت پس از ثبت نام می‌توانید در آزمون شرکت کنید.

نمره آزمون از 10 تا 160 است و نتیجه امتحان ظرف 48 ساعت به شما گزارش می‌شود. نتیجه آزمون دولینگو را می‌توانید به صورت رسمی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به هر تعداد دانشگاه که می‌خواهید ارسال کنید.

مدت زمان آزمون duolingo نیز از ابتدا تا انتها 1 ساعت است.

کدام دانشگاه‌ها مدرک آزمون دولینگو را می‌پذیرند؟

آزمون دولینگو از سال 2020 محبوبیت بیشتری پیدا کرد چرا که همه گیری بیماری کرونا، امکان شرکت در آزمون‌های زبان در مکان‌های عمومی را از بین برد. این موضوع سبب شد دانشجویان بیشتری در این آزمون شرکت کنند و دانشگاه‌های بیشتری نیز مدرک آزمون دولینگو را بپذیرند. همانطور که گفتیم امروزه مدرک دولینگو مورد قبول بیش از 2000 دانشگاه در سراسر جهان است.

نام تعدادی از این دانشگاه‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

دانشگاه استنفورد دانشگاه هاروارد دانشگاه MIT دانشگاه ییل دانشگاه جان هاپکینز دانشگاه بوستون دانشگاه تورنتو دانشگاه کلگری دانشگاه مک گیل دانشگاه اتاوا دانشگاه ویندزور موسسه فناوری کالیفرنیا دانشگاه میشیگان دانشگاه شیکاگو دانشگاه پنسیلوانیا دانشگاه کلمبیا دانشگاه کرنل

برای دیدن نام دانشگاه‌های دیگر می‌توانید به وبسایت دولینگو مراجعه کنید. همچنین می‌توانید نام دانشگاه مورد نظرتان را در همان صفحه جستجو کنید و ببینید آیا مدرک دولینگو را می‌پذیرد یا خیر. راه دیگری که برای اطمینان حاصل کردن از پذیرش مدرک دولینگو توسط دانشگاه وجود دارد این است که به سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید و در قسمت پیش‌نیازهای پذیرش این مورد را جستجو کنید.

قوانین و مقررات آزمون duolingo

آزمون دولینگو نیز مانند سایر آزمون‌ها قوانین و مقررات خاص خودش را دارد.‌ در طول برگزاری آزمون شما موظف هستید که قوانین را رعایت کنید. هرگونه سرپیچی در اجرای مقررات، تخلف محسوب می‌شود.

این قوانین شامل موارد زیر هستند:

از اسم و اطلاعات خود برای شرکت در آزمون استفاده کنید. در بخش اول آزمون صحت اطلاعات شما بررسی می‌شود؛ بنابراین از مشخصات شخص دیگری برای ثبت نام دولینگو استفاده نکنید. یادداشت برداری در آزمون مجاز نیست. اتاقی را برای برگزاری امتحان انتخاب کنید که دارای نور کافی باشد. هرگونه وسایل اضافی و نامرتبط مانند گوشی موبایل، کتاب، دفترچه و غیره در اطرافتان نباشد. روی گوش‌ها نباید با هدفون یا مو پوشیده شده باشد. صورت شما باید در وسط کادر ویدیو باشد. کیفیت تصویر کاملا واضح باشد. در اتاق تنها باشید و در طول آزمون با کسی صحبت نکنید. صفحه‌ی آزمون روی مرورگرتان را به هیچ عنوان نبندید و صفحه‌ی جدیدی هم باز نکنید. تا انتهای آزمون، تماس چشمی را با دوربین حفظ کنید.

رعایت نکردن هر یک از این موارد در نتیجه امتحان تاثیرگذار است و می‌تواند اعتبار آزمون را از بین ببرد.

ثبت نام آزمون دولینگو

شما هم اگر در جستجوی ثبت نام آزمون دولینگو و شرکت در آزمون دولینگو هستید، به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید این کار را از طریق تهران پیمنت انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دولینگو به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.tehranpayment.com/payment/doulingo-exam-registeration

کافیست فرم سفارش را پر کرده و آن را برای ما ارسال کنید. ثبت نام ظرف 3 ساعت، در تاریخ مورد نظرتان انجام خواهد شد.

آیا تا به حال در آزمون دولینگو شرکت کرده‌اید؟ تجربه خود از شرکت در آزمون را برای ما کامنت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد آزمون و ثبت نام در آن نیز سوالات خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم آزمون زبان دولینگو مدرک آزمون دولینگو محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم شرکت در آزمون مدرک دولینگو دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!

به گزارش همشهری آنلاین، در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.
این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته و دکترخالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی که اعطاکننده این مدرک بوده، طبق قوانین پاکستان، همزمان عهده‌دار معاونت هیأت امنای دانشگاه نیز بوده است.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید:

طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی

کد خبر 847330 منبع: ایران برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی