Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:35:45 GMT

بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه آب زنجان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۲۸۳۷

بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه آب زنجان

ایسنا/زنجان صبح امروز (۱۱ مردادماه) خبرنگاران استان از تصفیه‌خانه آب زنجان بازدید کردند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان در جریان بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه آب زنجان، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۱ تعداد ۱۸ حلقه چاه در منطقه شرق زنجان داشتیم که بیش از ۱۱۰۰ لیتر در ثانیه آب از آن برداشت می͏‌شد که اکنون این میزان به ۱۳۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی اکرمی با بیان اینکه وضعیت منابع تامین آب به صورت فرسایشی از حد انتظار خارج می‌شود، افزود: طبق آخرین آمار موجود، اکنون سد تهم حدود ۲۶ درصد آب دارد، در حالی که در مدت مشابه پارسال آب موجود در این سد ۴۳ درصد بوده است که نیازمند مراقبت ویژه از منابع تامین آب هستیم و بهترین راهکار موجود مدیریت مصرف است.

وی در رابطه با فرآیند تصفیه آب، تصریح کرد: اصول تصفیه در تصفیه‌خانه‌های آب بر اساس ته‌نشینی و فیلتراسیون بوده که برای انجام آن نیاز به ذرات با ابعاد بزرگ‌تر از حد نرمال آب هستیم و برای حذف آن یکسری افزودنی به آب اضافه می‌کنیم که این ذرات به یکدیگر بچسبد و توده‌های بزرگ‌تری تشکیل دهد تا ته‌نشینی راحت‌تر شود. اگر ته‌نشین نشد، به دلیل بزرگی ابعاد آن از فیلتر عبور نمی‌کند، سپس آب وارد زلال‌سازها می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه آب از زمانی که وارد زلال‌سازها می‌شود تا خروج، سه ساعت زمان می‌برد و سپس فرآیند فیلتراسیون انجام می‌شود، ادامه داد: فاصله تصفیه‌خانه آب زنجان تا سد تهم ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و زمانی که آب از سد تهم خارج می‌شود حدود ۲ کیلومتر به صورت روباز وارد بند شده، سپس خط لوله و حدود ۱۳ کیلومتر توسط خط ۸۰۰ کیلومتر فولادی، آب به تصفیه‌خانه آب زنجان وارد می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در صورت وجود مشکل در آزمایشگاه، اگر دستور قطعی آب داده شود، آب از طریق شیر سوزنی برقی قطع شده و پروسه تصفیه متوقف شده و هیچ آبی تا تایید آزمایشگاه از تصفیه‌خانه خارج نخواهد شد، گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر هیچ مشکلی وجود نداشته و آب بسیار با کیفیت بوده و به مراتب آب شرب تصفیه‌خانه از آب‌های معدنی موجود در فروشگاه‌ها با کیفیت‌تر است.

اکرمی، میزان ورودی آب به تصفیه‌خانه آب زنجان را حدود ۸۰۰ لیتر در ثانیه که آب ۲۴۰ هزار نفر را تامین می‌کند، دانست و اظهار کرد: هر یک مترمکعب آب، ۵ میلیون تومان را به شهروندان یک میلیون تومان می‌دهیم، بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه در شهرهای گرماب و ماه‌نشان دستگاه‌های برداشت آب شیرین وجود دارد که شاید در آینده شهرهایی که آب آن کیفیت مناسبی ندارد، این دستگاه‌ها نصب شود، خاطرنشان کرد: تجهیزاتی که در بحث آب و فاضلاب نیاز داریم در داخل کشور وجود دارد و اگر مشکلی به وجود بیاید از داخل کشور تامین می‌شود.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز در ادامه این بازدید، در رابطه با آزمایشگاه فیزیک و شیمی آب و فاضلاب زنجان، اظهار کرد: در این آزمایشگاه کارهای مربوط به اندازه‌گیری پارامترهای شیمیایی شامل پارامترهای فیزیکی اعم از کدورت، دما و PH انجام می‌شود.

کبری اترک با بیان اینکه پارامترهای اندازه‌گیری آب طبق استاندارد ملی آب شرب است، خاطرنشان کرد: برخی از چاه‌ها با توجه به حساسیت موجود به صورت فصلی نمونه‌برداری می‌شود تا فلزات سنگین را سنجش کنیم، بنابراین آب شرب زنجان مطابق استاندارد ۱۰۵۳ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان آب و فاضلاب تصفيه خانه آب شرب تصفیه خانه آب زنجان تصفیه خانه آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ‌با اشاره به تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد گفت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه‌خانه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (نهم اردیبهشت ماه ) در ‌بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث بشاگرد که مدیر عامل آبفای هرمزگان و فرماندار بشاگرد حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره‌مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

 در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیار تومان است.

وی با قدردنی از نگاه بلند و حمایت‌های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها