Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:21:32 GMT

اوقات رسیدگی در شعب دادگستری کردستان افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۳۴۲۸

اوقات رسیدگی در شعب دادگستری کردستان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ظهر امروز در نشست فصلی با شورای معاونین و روسا و دادستان‌های شهرستان‌های استان کردستان، قضاوت را یک منصب مهم و حساس دانست و اظهار کرد: قضات و کارکنان دادگستری باید هر چه بیشتر در خودسازی، پیشرفت و کمال معنوی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنر مدیریت این است که از امکانات و وضعیت موجود بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم و با تعامل، هم‌افزایی و رعایت سلسله مراتب مدیریت موفقی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های استان تاکید کرد: در مشکلات و مسایل مختلف در حوزه‌های قضایی باید سریعا و از ابتدا ورود نموده تا از بروز بحران جلوگیری و نظارت و مدیریت شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در ادامه بر تعامل سازنده و موثر مسئولین قضایی استان با ادارات و نهادهای مختلف تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی در عین استقلال و اقتدار باید تعامل موثری با سایر ادارات اجرایی داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی بر ضرورت نظارت و دقت بیشتر در پرونده‌های مهم استان توسط رئیس دادگستری و دادستان‌های استان تاکید کرد و افزود: در بحث مربوط به جرایم امنیتی، خشن، تصرفات منابع طبیعی، معادن، وضعیت زندان‌ها و ... با حساسیت خاص و مطابق با سیاست‌های دستگاه قضایی و منویات ریاست محترم قوه قضاییه باید اقدام کرد.

وی تثبیت اراضی کشاورزی در استان را از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: در این خصوص دو اقدام مهم باید صورت پذیرد که نخست آگاه‌سازی مردم و زارعین از طریق رسانه‌های جمعی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها و حتی دهیاری‌ها از منافع اجرای قانون حدنگار و سنددار شدن اراضی کشاورزی و نقش موثر این کار در کاهش اختلافات و بالتبع کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: اقدام دوم، الزام ادارات و مراجع ذیربط از جمله ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و امور اراضی به انجام وظایف قانونی در راستای دستورات و منویات ریاست محترم قوه قضاییه در این حوزه و استفاده از ظرفیت دستورالعمل نحوه مقابله با ترک فعل مدیران است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: در راستای کاهش پرونده‌های مانده، معوق و مسن و کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی عمومی، لازم است اوقات رسیدگی در شعب افزایش یابد تا عملکرد مطلوب‌تری را شاهد باشیم و وظیفه نظارتی در این مورد بر عهده معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان و روسای حوزه‌های قضایی استان است.

وی ارتقای جایگاه دادگستری استان را در گرو کاهش پرونده‌های مسن، کاهش موجودی شعب، افزایش اوقات رسیدگی، اتقان آرا و صلح و سازش عنوان کرد.

حسینی افزود: کمیته اتقان آرای دادگستری استان باید بصورت فعال، منظم و مستمر موضوع ارتقای کیفی آرای صادره راپیگیری و بصورت ماهیانه اقدامات انجام شده را گزارش نمایند مضاف براینکه معاونت توسعه حل اختلاف استان نیز می‌بایست ضمن آموزش های لازم برای کارکنان شورای حل اختلاف تدابیر لازم را در جهت افزایش سازش در دعاوی حقوقی و کیفری اتخاذ نمایند.

وی تاکید کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضایی با نظارت جدی، موثر و مستمر به ضابطین بویژه ضابطین عام و مراجع انتظامی بر رعایت حقوق شهروندی در این مراجع نظارت نمایند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: سیدحسین حسینی دادگستری استان پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی