Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@13:07:10 GMT

علائم آبله میمون چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۳۷۴

علائم آبله میمون چیست؟

علائم متفاوت کنونی بیماری آبله میمون شامل درد در ناحیه مقعد، ضایعات پراکنده و تروم لوزه‌ها می‎‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات انجام شده حاکی از این است که بیماری آبله میمون در حال گسترش در سراسر جهان علائمی را نشان می‌دهد که بسیار متفاوت از موارد مشاهده شده در شیوع قبلی است. گروهی از محققان به منظور بررسی علائم آبله میمون، مطالعه جدیدی انجام دادند و ۱۹۷ مورد تأیید شده را در یک مرکز بیماری‌های عفونی در لندن بین ماه مه و ژوئیه ۲۰۲۲ ارزیابی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه بیماران مبتلا به آبله میمون در این مطالعه عمدتاً با ضایعات در ناحیه تناسلی یا نزدیک مقعد مراجعه کردند و همه موارد نیز مرد بودند. اکثر بیماران علائم سیستمیک مانند تب (۶۲ درصد)، تورم غدد لنفاوی (۵۸ درصد) و درد عضلانی (۳۲ درصد) را گزارش کردند. برخلاف گزارش‌های پیشین که نشان می‌داد این علائم مقدم بر ضایعات پوستی است، محققان بریتانیایی به این نتیجه رسیدند که ۳۸ درصد بیماران قبل از بروز علائم سیستمیک، دچار ضایعات شدند و ۱۴ درصد فقط ضایعات را تجربه کردند.

درمجموع ۷۱ بیمار درد مقعدی، ۳۳ نفر گلودرد و ۳۱ نفر آلت تناسلی متورم داشتند. درحالی‌که ۲۷ بیمار ضایعات دهانی، ۲۲ بیمار ضایعات پراکنده و ۹ نفر لوزه متورم داشتند. ضایعات پراکنده و لوزه‌های متورم قبلاً به عنوان علائم معمول آبله میمون شناخته نشده بودند. محققان دریافتند که بیش از یک سوم (۳۶ درصد) از افراد شرکت‌کننده در مطالعه به HIV نیز مبتلا بودند.

کد خبر 592992

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی آبله میمونی تشخیص آبله میمونی آبله میمون علائم آبله میمون آبله میمونی چیست گسترش آبله میمون درمان آبله میمون بیماری عفونی آبله میمون بیماری عفونی آبله میمون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک مزاح برای تحول کتابخوانی در کشور؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ گفت: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم!

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077812 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۵ «آخرالزمان» تماشایی که در سال ۲۰۲۴ خواهیم دید!
  • ببینید | تصاویری دیدنی از قلدربازی میمون برای ۲ مار کبری
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)