Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:43:05 GMT

اتوبوس‌های اختصاصی زنانه و مردانه در تهران نداریم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۳۷۶

اتوبوس‌های اختصاصی زنانه و مردانه در تهران نداریم

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران متعلق به تمام شهروندان است، اعلام کرد: اتوبوسی به نام اتوبوس اختصاصی زنان یا اتوبوس اختصاصی مردان در تهران نداریم.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موضوع تفکیک فضای در اختیار مردان و زنان در اتوبوس‌ها به عنوان موضوعی پذیرفته شده، از چند دهه قبل در ناوگان اتوبوسرانی تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور و حتی در بعضی از شهرهای جهان اجرا می‌شود، اما در تهران، موضوعی تحت عنوان اتوبوس اختصاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه، تفکیک فیزیکی موجود که سال‌های زیادی است در ناوگان اتوبوسرانی تهران اعمال می‌شود، بر اساس میزان نیاز و میزان تقاضای مردان و زنان سهم‌بندی شده است و لزوماً به نسبت مساوی نیست، همچنین در بعضی اتوبوس‌ها و خطوط و ایام و ساعات، ممکن است این سهم نسبت به فضای ثابت پیش‌بینی شده متغیر باشد.

این اطلاعیه افزود: نیروهای بهره‌برداری شرکت واحد که از طریق نظارت به صورت هوشمند و همچنین کنترل میدانی، ایستگاه‌ها و خطوط را رصد می‌کنند، بر اساس تراکم مسافر و تقاضای سفر در بعضی ساعات، تعدادی از اتوبوس‌ها را به صورت کامل به مردان و در بعضی ساعات به طور کامل به زنان اختصاص می‌دهند تا با توجه به تعداد مسافران در ایستگاه‌ها، نسبت به ایجاد تعادل و توازن در خطوط اقدام کنند.

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: موضوعی به نام اتوبوس اختصاصی زنان یا مردان در تهران وجود ندارد و ناوگان اتوبوسرانی تهران بر اساس رسالت و مأموریت خود در خدمت تمام شهروندانی است که با وجود تمام کاستی‌ها و کمبودهای موجود، اتوبوس را به عنوان وسیله رفت و آمد خود در سطح شهر انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 593253

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مدیریت شهری شهر تهران شوراي شهر تهران شهرداري تهران اتوبوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ناوگان اتوبوسرانی تهران اتوبوس اختصاصی شرکت واحد اتوبوس ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت