Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا رئیسی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با فرماندار و شورای تامین شهرستان کوهدشت لرستان در فرمانداری سیروان افزود: تعامل چند جانبه مسئولان سیروان و کوهدشت باعث توسعه همه جانبه روستاهای اطراف رودخانه سیمره می شود که می بایست بخاطر رفع مشکلات مردم این تعاملات چند برابر شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های صاحب نظران، نخبگان ، ریش سفیدان و غیره از اولویت های اصلی مجموعه این فرمانداری است، اظهار داشت: تنها راه حل برون رفت از مشکلات و فائق آمدن به مسائل تکیه به دانش و ظرفیت جوانان، صاحب نظران و نخبگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه این دیدار به منظور رفع مشکل کم آبی کشاورزان شهرستان کوهدشت و سیروان برگزار شده است، تصریح کرد: خشکسالی اخیر باعث کم شدن و حتی خشک شدن رودخانه سیمره شده و هم اکنون جوابگوی آبیاری کشاورزی روستاهای سیروان و کوهدشت اطراف این رودخانه نیست و می بایست با تعامل و همکاری مشکلات کنونی آنان برطرف شود. 

رئیسی با بیان اینکه باید برای رضایتمندی مردمان پائین دست سیروان و روستاهای کوهدشت اطراف رودخانه سیمره ، آب موجود مدیریت شود، تاکید کرد: در حال حاضر تنها منبع درآمد ساکنان این روستاها کشاورزی است و در شرایط موجود باید به آنها کمک شود تا امسال بتوانند این بحران خشکسالی را تحمل کنند.

وی به مصوبات این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: مصوب شد برای رفع مشکل کم آبی کشاورزان ۲۴ ساعت کشاورزان سیروان و ۲۴ ساعت بعدی کشاورزان کوهدشت استفاده کنند و روز جمعه نیز به صورت آزاد و در اختیار محیط زیست قرار گیرد.

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه مصوب شد جاده کوهنانی- کوهدشت به سیروان برای وصل شدن این دو به یکدیگر از طرف مسئولان کوهدشت آسفالت شود، گفت: مشخص کردن حقابه کشاورزان برای سال های آینده جهت جلوگیری از نارضایتی ها و اقدام پیش از بحران در سال های آینده از دیگر مصوبات این نشست بود.

رئیسی به دیگر مصوبات این نشست اشاره کرد و افزود: ارائه کشت جایگزین برای کشاورزان منطقه، گشت مشترک منابع آب و جهاد کشاورزی برای بازدید و کنترل منطقه، جلسه ای بین معتمدین دو شهرستان برای رفع کدورت و مشکلات به وجودآمده و انتخاب میرآب برای روستاها با نظارت امور آب و جهادکشاورزی دو شهرستان مذکور از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی به دیگر مصوبات این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: موتور های آبی موجود به منظور مدیریت و جلوگیری از ازدیاد و محدود کردن آنها شناسایی و آمار گیری دقیق شود و سدهای ایجاد شده توسط کشاورزان به قید فوریت تخریب گردد و دهیاران و معتمدین روستا ها همکاری لازم را با دستگاه های مجری انجام دهند تا مشکلات کنونی برطرف شود.

همچنین فرماندار کوهدشت در این نشست از خدمات رسانی مسئولان شهرستان سیروان به روستاهای که در نزدیکی این منطقه قرار دارند قدردانی کرد و گفت: خدمات رسانی در زمینه های برق، سوخت، خدمات کشاورزی و غیره به روستاهای ذکر شده قابل تقدیر است و انتظار می رود این خدمات همچنان استمرار یابد.

محمد مرادی کفراج افزود: با توجه به این که این روستا ها از لحاظ تقسیمات کشوری زیرمجموعه شهرستان سیروان نمی باشد ولی خوشبختانه مسئولان این منطقه به این روستاها خدمات رسانی می کنند.

گفتنی است مسئولان شهرستان های سیروان و کوهدشت از روستاهای مجاور رودخانه سیمره بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن ها قرار گرفتند و تصمیمات و برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دادند.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام سیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام سیروان استانداری ایلام ایلام سیروان رودخانه سیمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز

  روابط عمومی فرمانداری شهرستان سرباز،   دانش در حاشیه بازدید  از آزمون کنکور ضمن ابراز رضایت از روند برگزاری آزمون سراسری در چندین حوزه از برگزار کنندگان و دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.

  دانش اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان سرباز همچون گذشته با بهره گیری از عوامل اجرائی باتجربه در برگزاری آزمون سراسری تمام تلاش خود را در جهت ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری آزمون به کار گرفته است تا شرایط مطلوب را برای رقابت داوطلبان فراهم آورد.

 فرماندار شهرستان سرباز با آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان رشته های مختلف و خداقوت به والدین آنها که زمینه را برای حضور و شرکت آنها در این رقابت فراهم کردند، گفت: والدین داوطلبان اطمینان خاطر داشته باشند که شرایط برای آزمون و موفقیت آنها فراهم شده است

دانش در بازدید از محل آزمون تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت دانشگاه ها افزایش یافته است و میزان موفقیت داوطلبان رقابت در کنکور سراسری بالا می باشد.

 فرماندار با بیان اینکه، ۹۰۷ داوطلب در  آزمون اردیبهشت ۱۴۰۳  در شهرستان سرباز با هم رقابت می کنند که ۴۹۵ نفر از داوطلبان کنکور امسال خانم و ۴۱۲ نفر آقا هستند که از این تعداد در گروه های آزمایشی  هنر و زبان خارجی ۳۰ نفر، گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و انسانی ۷۹۸ نفر و گروه آزمایشی علوم تجربی ۷۹ نفر رقابت می کنند.

 نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: با تلاش ها و تدابیری که از قبل انجام گرفت همه شرایط به لحاظ  مساعد بودن مکان و امنیت و ارائه خدمات در محل آزمون به خوبی ایجاد شده است.

  دانش در پایان با آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان از مجموعه دست اندرکاران برگزاری این آزمون در راستای فراهم شدن فضای مناسب برای داوطلبان تقدیر و تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران