Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته از ژنراتورهای تولید برق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشهد، تامین برق اضطراری این مراکز نگران کننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،به نقل از روابط عمومی  استانداری خراسان رضوی،سید هادی طباطبایی عصر امروز در شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی اظهارداشت: بر اساس گزارش‌هایی که دوستان در خصوص آمادگی دستگاه ها در موضوع پدافند غیر عامل داشتند، در بخش هایی وضعیت نگران کننده است به‌ویژه در حوزه هایی که با جان انسانها سرو کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که از مجموع 547 دستگاه دیزل تولید برقی که در مراکز مختلف برای برق اضطراری در استان خراسان رضوی وجود دارد، حدود 400 دستگاه دیزل آن وضعیت مناسبی نداشته و قابل قبول نیست و برای بهبود این وضعیت در تلاش هستیم.

طباطبایی خاطر نشان کرد: حساسیت مدیریت سیاسی استان در پدافند غیر عامل برگرفته از توصیه‌های رهبری در خصوص پدافند غیر عامل است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت:طبق ممیزی و بررسی صورت گرفته از ژنراتورهای تولید برق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشهد، تامین برق اضطراری این مراکز واقعا نگران کننده است.

وی ضمن ابراز رضایت از تشکیل و برگزاری کمیته های پدافند غیر عامل استان خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم حداکثر هر 2 ماه با تشکیل  این کمیسیونها طرح های پدافند غیرعامل بویژه در حوزه آب شرب استان را ارایه دهیم و همچنین ببینیم چقدر به تهدیدها نزدیک هستیم و چقدر از تهدیدها فاصله گرفته ایم.

استاندار خراسان رضوی بانک‌ها را ملزم به تسریع در پرداخت ودیعه مسکن کرداستاندار خراسان رضوی: چالش خام‌فروشی زعفران باید حل و فصل شوداستاندار خراسان رضوی: مصوبات سفر رئیس جمهور درباره متروی مشهد پیگیری می‌شود

وی ادامه داد: اتاق های دیزل ما در دستگاه ها به انباری تبدیل شده است، اتاق دیزل یا مجموعه ای که کاربرد پدافندی دارد ممکن است در طول یک مدت طولانی اصلا استفاده نشود، ولی اگر به موقع استفاده نشود تمام هزینه ها از بین می رود، لذا باید از دیزلها به صورت آزمایشی و موقت استفا ه شود.

جانشین شورای پدافند غیر عامل آستان گفت: دستگاه ها اجبار شده اند که یک درصد از بودجه خود را در پدافند غیرعامل هزینه کنند، با این قانون دیگر مدیران در این حوزه دغدغه بودجه ای نخواهند داشت.

طباطبایی با اشاره به اینکه مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یک  اصل است و موضوعی مقطعی نیست، افزود: هدف از اجرای پدافند  غیرعامل کاستن آسیب ناشی تهدیدات و افزایش میزان تاب آوری سیستم ها  مقابل تهدیدها است.

وی گفت: چند روز قبل در جریان سیل ارتباط شبکه تلفن همراه اول استان با قطع شبکه کابل‌های نوری در مشهد مختل و ارتباط ما با فرمانداران قطع شده بود. حالا اگر این ارتباط موبایل به صورت کامل  قطع شود چه جایگزینی به جای موبایل داریم؟  سیستم های جدید ارتباطی را آورده ایم و سامانه های قدیمی را جمع کردیم و به فکر جایگزین نبوده ایم.

طباطبایی اظهار داشت: خوشبختانه در این حادثه ایرانسل فعال بود، لذا بلافاصله دستورالعمل صادر شد تا فرمانداران ارتباط ایرانسلی را با مشهد برقرار کنند و  از این پس باید از هر دو خط تلفن همراه داشته باشند، اما واقعیت این است که باید فکر جدی و عمیق تری کرد.

انتهای پیام/282/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی پدافند غیر عامل نگران کننده پدافند غیرعامل برق اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی زهره‌ای، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبدیل به یک کارگاه ساخت مسکن شده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت مردم در این راه، باید مباحث با تدبیر و گره‌گشایی شود.

نظری با اشاره به اشرافیت تیم اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، افزود: هیچ مشکلی برای رفع موانع و تنگناها در استان وجود ندارد که با راهبری و مدیریت قابل حل نباشد، کافیست راهکارها احصا و عملیاتی شود.

وی با استناد به آمار و ارقام وضعیت راه‌های استان را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به سه مبدا ترانزیتی کشور و همچنین حجم ترافیک حاصل از زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ترافیک راه‌ها و آزادراه‌های استان را چهار برابر ظرفیت موجود اعلام کرد.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: برنامه و آمادگی کامل در استان جهت استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و این امر مهم نیازمند حمایت و همراهی متولیان کشور است.

کد خبر 748741

دیگر خبرها

  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله