Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گزارش خبرنگار مهر، عکاس مطرح کهگیلویه بویراحمدی عصر سه شنبه در کارگاه آموزشی «عکاسی از ایلات و عشایر» گفت: باید عکاس دهه و زمان خود باشیم و هنگام عکاسی این موضوع را برای خود یادآوری کنیم.

حسن غفاری افزود: هیچ استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد، تنوع موضوعی ندارد، اما عکس‌های عکاسانمان اغلب شبیه هم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: عکاسی در استان در حال درجا زدن و تکرار خود است و این آفت است.

غفاری تصریح کرد: جامعه عکاسی باید از نگاه سنتی و تکراری فاصله بگیرد.

وی ابراز داشت: در مقطعی از زمان هستیم که تمامی تعاریف عکاسی به هم خورده و نگاه و رفتار اغلب ما مورد توجه جامعه عکاسی نیست.

غفاری با گریزی به نگاه عکاسان به مقوله عکاسی از ایلات و عشایر، تصریح کرد: عکاسان گاهی وارد زندگی عشایر می‌شوند و به دنبال زندگی سنتی بدون هیچ نشانه‌ای از زندگی جدید هستند، در حالی که در عکاسی با عینیت و آن چیزی که در لحظه می‌بینیم سر و کار داریم.

عکاس کهگیلویه و بویراحمدی گفت: باید عکاس دهه و زمان خود باشیم و هنگام عکاسی این موضوع را برای خود یادآوری کنیم.

وی اظهار داشت: بسیاری از چیزهایی که برای عکاسان قابل قبول نیست در زمان کمی سنت می‌شود و برای موفقیت در عکاسی از ایلات و عشایر باید این جوامع را از منظر جامعه شناسی و علوم اجتماعی بشناسیم.

غفاری اظهار داشت: موضوع عشایر هیچ گاه محدود نبوده است و هر عکاس می‌تواند از زاویه‌ای به آن بپردازد.

غفاری با اشاره به عکاسی مردم نگاری، اظهار داشت: در این نوع عکاسی زندگی گروهی از مردم که دارای اشتراکات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند به صورت مستمر در طولانی مدت عکاسی می‌شود.

وی در حاشیه کارگاه عکاسی از ایلات و عشایر به هنر آموزان جوان توصیه کرد: برای کار خود قصه، داستان تعریف و دغدغه داشته باشند و روی آن وقت بگذارند تا لحظه طلایی را پیدا کنند، زیرا عکاس نمی‌داند کدام لحظه، لحظه درست زندگی مردم برای عکاسی است.

کد خبر 5554557

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ایلات عشایر سیلاب محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا وقوع سیلاب کرمانشاه سیل کرمان بارش باران خطبه های نماز جمعه مدیریت بحران آمار کرونا ایلام مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی

تلوبیون برای کمک به مادرهای ایرانی در تربیت فرزندان،‌ کارگاه آموزشی جدیدی با عنوان مامان مربی راه‌اندازی کرده است. در این محصول جدید، والدین ایرانی یاد می‌گیرند که بهترین بازی‌ها و فعالیت‌ها را برای پرورش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هوشی فرزندان خود انجام دهند.

در این مسیر پایه‌ای و پرچالش، مادران تبدیل به بهترین مربی برای فرزندان خود شده و می‌آموزند کدام یک از مهارت‌های کودک خود را در چه سنی و با چه روشی تقویت کنند.

همچنین مادران می‌توانند در پویش مامان مربی هم شرکت کنند: «مامان از بچه‌ش می‌پرسه به نظر تو یک مامان خوب چطوری با بچه اش بازی میکنه؟»

دکتر ثریا علوی نژاد به همراه سایر اساتید دانشگاه تهران در این مسیر راهنمای مادران ایرانی هستند.

کاربران برای دسترسی به این سرویس و ارسال ویدیو برای این پویش، می‌توانند به صفحه مامان مربی در تلوبیون (https://telewebion.com/page/maman-morabi) مراجعه کنند.

 

حجم ویدیو: 10.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری