Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان تالار مرکزی شهر کرمان بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری شهر و یکی از پروژه‌های نیمه تمامی است که طرح مطالعاتی آن از سال ۸۲ آغاز و بعد از تهیه طرح در سال ۸۸ اجرای مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان یک پروژه ملی، آغاز اما همچنان بعد از ۱۳ سال به پایان نرسیده و در این مدت در هر دولتی وعده بهره برداری و افتتاح آن در آینده نزدیک داده شده است اما تاکنون هیچ اتفاقی در این راستا نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، روز گذشته رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به استان کرمان با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از پروژه‌ تالار مرکزی کرمان بازدید کرد و باز هم وعده بهره برداری از مجموعه تالار مرکزی کرمان در آینده‌ای نزدیک را داد.

محمدرضا برکت رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند ساخت پروژه تالار مرکزی کرمان گفت: یکی از مهمترین پرژوهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان تالار مرکزی است که می‌توان از آن به عنوان یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌های فرهنگی کشور نام برد و جزو ۱۵ پروژه فرهنگی بزرگ کشور است.

رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره جلساتی که به منظور جمع‌بندی و رفع مشکلات تالار مرکزی کرمان با پیمانکار و مشاور پروژه انجام شد، بیان کرد: امیدواریم به زودی این مجموعه افتتاح و در اختیار مردم فرهنگ دوست کرمان قرار بگیرد.

وی ضمن تشکر از استاندار کرمان به دلیل اهمیتی که برای حوزه فرهنگ قائل هستند، گفت: امیدواریم با همکاری ایشان و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه تالار مرکزی کرمان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

برکت وجود چنین فضای فرهنگی برای کرمان را ضروری دانست و گفت: بهره‌برداری از تالار مرکزی کرمان سرانه خدمات فرهنگی استان را افزایش می‌دهد.

رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات خاص و لاینحل برای افتتاح این پروژه وجود ندارد، بیشتر مشکلات این پروژه فنی، مالی و جانمایی است که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ معاونین، پیمانکار و مشاورین در این خصوص تصمیم‌گیری شد و به زودی با رفع موانع شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم فرهنگی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، تالار مرکزی کرمان به عنوان مجموعه‌ای با عملکرد اصلی فرهنگی، با حدود ۱۴ هزار متر زیر بنا شامل سه سالن اصلی تئاتر(با ظرفیت ۴۰۰ نفری)، موسیقی(با ظرفیت۸۰۰ نفر) و همایش(با ظرفیت ۱۵۰ نفر) است. روند ساخت این تالار نزدیک به ۱۳ سال طول کشید و در حال حاضر بخش‌های ابنیه، محوطه و سالن‌ها تکمیل شده است و با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های عمرانی به زودی افتتاح خواهد شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تالار مرکزی کرمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پروژه نیمه تمام استانی فرهنگی و هنری تالار مرکزی کرمان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم

به گزارش جماران؛ هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم. 

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود. 

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، ان شاءالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود. 

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود. 

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد. 

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است. 

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشورها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند. 

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت. 

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند. 

در ادامه جلسه علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد. 

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکارهای این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم