Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، «دینارا کمالوآوا» معاون وزیر امور خارجه که در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور برای حضور در دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای به «نیویورک» سفر کرده در سخنانی از تلاش های انجام شده توسط قرقیزستان به عنوان رئیس معاهده منطقه عاری از سلاح هسته ای در آسیای مرکزی مطالبی را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده قرقیزستان در سخنان خود از همکاری با سایر مناطق عاری از سلاح هسته ای و همچنین تسریع در تصویب پروتکل پادمان منفی معاهده توسط کشورهای هسته ای یاد کرد و بر اهمیت گنجاندن موضوعات خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی در برنامه های آموزشی در سطوح مختلف تاکید کرد.

در این زمینه، نماینده قرقیزستان از دیگر نمایندگان خواست تا از پیش نویس قطعنامه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد «روز بین المللی آگاهی در زمینه خلع سلاح و عدم اشاعه» که توسط جمهوری قرقیزستان پیشنهاد شده است، حمایت کنند.

خاطرنشان شد که آموزش در این زمینه در صورت انتخاب در این نهاد مهم برای دوره 2027-2028 به یکی از اولویت های عضویت قرقیزستان در شورای امنیت سازمان ملل تبدیل خواهد شد.

 همچنین در حاشیه این مراسم، نشستی بین نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی که عضو معاهده منطقه عاری از سلاح هسته ای در آسیای مرکزی هستند،  برگزار شد.

در این دیدار در مورد توسعه بیشتر همکاری ها بین کشورها در چارچوب معاهده تبادل نظر شد.

خاطر نشان می شود که معاهده منع سلاحهای هسته ای،  معاهده ای است که در 5 مارس 1970 لازم الاجرا شد و سنگ بنای مدرن عدم اشاعه هسته ای است. هدف از این معاهده جلوگیری از تکثیر سلاح های هسته ای و فناوری تسلیحات و ارتقای همکاری در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کشورهای آسیای مرکزی منع گسترش سلاح های هسته ای آسیای مرکزی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد