Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@18:34:51 GMT

اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۱۰۷۹

اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی

اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی با حضور پرشور بانوان حسینی در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در جهت تبیین حماسه و نقش حضرت زینب سلام‌الله‌علی‌ها و بانوان عاشورایی و الگوپذیری زنان ایران اسلامی، صبح دیروز سه‌شنبه 11 مرداد 1401 مصادف با چهارم محرم‌الحرام 1444، اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی با حضور «هادی سهامی» رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی جعفرپور» معاون فرهنگی هنری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مومنعلی خان‌پور» معاون عقیدتی سازمان بسیج شهرداری تهران و جمعی از بانوان عاشورایی تهران، در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام خان‌پور در این مراسم ضمن بیان ویژگی‌های بارز و برجسته حضرت زینب سلام‌الله‌علی‌ها گفت: این بانوی بزرگوار تربیت‌یافته مکتب حضرت علی (ع) و پرورش‌یافته در دامان حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، الگوی جامعی را در برابر بانوان حسینی جامعه ما قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: تبیین حماسه حسینی و روشنگری‌های آن حضرت بعد از واقعه عاشورا باعث جاودانگی و اثرگذاری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) شد.

معاون عقیدتی بسیج شهرداری تهران در پایان با ذکر روایتی از امام باقر (ع) گفت: هشتمین درب بهشت، باب‌الحسین (ع) است که کلید قفل این باب، حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) است.

همچنین در این مراسم از سرکار خانم اعظم چراغعلی مادر بزرگوار شهید مسلم فراهانی تقدیر شد.

همنوایی بانوان عاشورایی با نوای گرم پیرغلام اهل‌بیت حاج محسن طاهری و نغمه‌های سنج و دمام از دیگر برنامه‌های این اجتماع معنوی در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماع بانوان عاشورایی مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی دفاع مقدس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بانوان عاشورایی سلام الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست