Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:37:53 GMT

اعزام ۲۱۵ گروه جهادی به مناطق سیل زده استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۳۱۹۹

اعزام ۲۱۵ گروه جهادی به مناطق سیل زده استان کرمان

ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یک هزار و ۵۹۷ جهادگر در قالب ۲۱۵ گروه جهادی به مناطق سیل زده استان اعزام شده‌اند و تاکنون ۴۰۰ منزل پاکسازی شده و این روند ادامه دارد.

سردار محمدعلی نظری امروز ۱۲ مردادماه در حاشیه بازدید از منازل سیل زده در رفسنجان در جمع خبرنگاران مطرح کرد: اقدامات خوبی از سوی تمامی دستگاه‌ها صورت گرفته، این هم افزایی، همدلی و حضور مسئولان بویژه استاندار کرمان در میدان موجب کار مضاعف برای سیل زدگان شد و سپاه به همراه بسیج مردمی در میدان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دست بسیجیان را باید بوسید، در عمده کارهای پیشگیری قبل از سیل و بعد از سیل سهیم بودند. در شهرک فرهنگیان رفسنجان تا یک متر و نیم آب رفته بود که امروز با حضور ۱۰۰ نفر تکاور لشکر ۴۱ ثارالله در شهرک فرهنگیان برای کمک به سیل زدگان حاضر شدند و تا روزهای آینده شهرک فرهنگیان آماده زندگی عادی مردم می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: خدمات رسانی با استفاده از ۴۶ پمپ کف‌کش، ۳۷ دستگاه پمپ آب، ۲۳ دستگاه لجن‌کش، ۳۵ دستگاه کارواش بزرگ برای شستن فرش و لوازم در مدت زمان کوتاه، ۴۹ تانکر سمپاش و ۱۲ دستگاه تراکتور در حال انجام است.

وی بیان کرد: خودروهای عملیاتی کاماز ۶۵ صاعقه برای نجات سیل زدگان تنها در یک مورد ۱۸ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند. در ناصریه رفسنجان در دو مرحله در محاصره سیل بودند و این خودروها ساکنان روستا را نجات ددادند همچنین دو دستگاه بولدوزر برای تعمیر و بازسازی سیل‌بندهای بالادست رفسنجان اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: با کمک بسیج کشاورزی و گروه های جهادی برای پاکسازی باغات ۸۰ هزار هکتار پسته که زیر گل و لای رفته اند، اعلام آمادگی شده است و ما هستیم تا کشاورزی و زندگی عادی مردم از سر گرفته شود. از همه بسیجیان از اقشار مختلف، تیپ پیشکسوتان سیرجان و انار، بسیج محلات که در روستای کوثرریز به صورت جهادی عمل کردند تشکر می کنم.

نظری اضافه کرد: در زمینه ساخت مسکن نیز با گگروه‌هایجهادی اعلام آمادگی کردیم که در شهربابک، سیرجان و رفسنجان به سهم خود به بنیاد مسکن کمک کنیم تا منازل آسیب دیده مردم ساخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها رفسنجان سیل تابستانی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در نشست ستاد پشتیبانی از حرکت‌های جهادی استان که با حضور سردار زهرایی فرمانده بسیج سازندگی سازمان بسیج کشور در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد گروه‌های جهادی تحت ساماندهی قرار بگیرند و برای حل مشکلات در اتصال با دستگاه‌های اجرایی باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی می‌توانند در حوزه ساخت راه‌های روستایی متصل با مجموعه راهداری باشند، افزود: ارتباط گروه‌های جهادی که کارکرد تخصصی دارند با دستگاه‌ها باید سامان پیدا کند.

وی تاکید کرد: به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا به صورت مستمر با گروه‌های جهادی کار کنند. بر این اساس آمادگی داریم ۵۸۰۰ هزار گروه جهادی استان را ساماندهی و به دستگاه‌ها متصل کنیم تا از نظر موضوعی کار کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید