Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی و شهرستان مرزی قصرشیرین آماده برگزاری کنگره عظیم اربعین و میزبانی از زائران حسینی است .

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد حیدری، سرپرست فرمانداری قصرشیرین در جلسه بررسی امنیت اربعین با حضور مسوولان انتظامی استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین، گفت: تمام هماهنگی های لازم برای برگزاری کنگره اربعین در شهرستان مرزی قصرشیرین و استان کرمانشاه انجام شده و جلسات متعددی نیز در این رابطه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی و شهرستان مرزی قصرشیرین آماده برگزاری کنگره عظیم اربعین و میزبانی از زائران حسینی است و همه مردم و مسوولان با روحیه جهادی و انقلابی پای کار هستند تا خدمات شایسته‌ای به زائران ارائه دهند.

وی اظهار داشت: برای ارائه خدمات شایسته‌تر به زائران اربعین و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ نیازمند کمک و همراهی تمام دستگاه های مختلف هستیم و همه مسوولان در سطح استان و شهرستان با تمام ظرفیت ها برای تقویت زیرساخت های اربعین به ما کمک کنند تا یک اربعینی باشکوه و بدون کمترین دغدغه و نگرانی را برگزار کنیم.

سرپرست فرمانداری قصر شیرین با تاکید بر اهمیت مقوله امنیت در عبور زائران اربعین از مرز گفت: هیچ کاری بدون امنیت به سرانجام نمی رسد و در سطوح گوناگون نیازمند این مهم هستیم.

حیدری ادامه داد: زمان محدودی داریم و باید تمام امکانات لازم را مستقر و لحاظ کنیم و تمام ظرفیت های بخش خصوصی و اداری را به کار گیریم و همه نیز مکلف به اجرای آن هستند چون اربعین بدون زیرساخت ها ممکن نیست.

وی با تاکید بر استفاده از تجربیات گذشته در اربعین سنوات قبل عنوان کرد: باید شرایط جدید را پیش‌بینی کنیم چون هر مقطعی شرایط خاصی دارد و به طور یقین  اربعین امسال  از نظر جمعیتی و ارائه خدمات متفاوت از سنوات قبل خواهد بود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: اربعین حتما مستلزم برنامه ریزی برای دوره های مختلف است و باید در برنامه همه دستگاه‌های مختلف این مهم لحاظ شود و این مساله هر ساله مورد توجه قرار گیرد.

حیدری اضافه کرد: در استان کرمانشاه کنگره اربعین در این ایام مطرح می‌شود و نیاز داریم که در طول سال رویداد اربعین را به عنوان یک پروژه مهم در دستور کار قرار داده و برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی قصرشیرین نیز از آمادگی کامل عوامل انتظامی و مرزبانی برای برقراری نظم و امنیت برگزاری رویداد اربعین خبرداد و گفت: همکاران ما در تمامی واحدهای مختلف آماده میزبانی زائران و ارائه خدمات لازم به آن ها هستند.

سرهنگ محمدی افزود: روزانه مسائل و مشکلات را با کمک یگان ویژه به صورت میدانی بررسی می کنیم و تمهیدات لازم برای استقرار یگان های انتظامی انجام شده و مکان های مختلفی برای حضور نیروها پیش بینی شده است.

 وی از برگزاری رزمایش های مختلف برای آمادگی نیروها خبرداد و گفت: تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی توفیقی بزرگ برای همه ما است و تمام تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین در مرز رسمی خسروی اتخاذ شده است.

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: به طور یقین با تلاش ماموران انتظامی و هنگ مرزی شاهد نظم و امنیت در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران از مرز خسروی خواهیم بود.ساماندهی مسیرهای تردد زوار، بررسی مسائل و مشکلات و رفع نواقص موجود، ایجاد زیرساختها و امکانات لازم برای  زوار از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

لازم به ذکر است، خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اربعین اربعین حسینی مرز خسروی کرمانشاه سرپرست فرمانداری قصرشیرین مرز رسمی خسروی زائران اربعین قصرشیرین گفت تردد زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد