Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:07:17 GMT

شناسایی ۱۰۲ تبعه غیر مجاز شاغل در واحدهای تولیدی لرستان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۳۸۹۰

شناسایی ۱۰۲ تبعه غیر مجاز شاغل در واحدهای تولیدی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با بیان اینکه گاهی اوقات برخی شرکت‌ها و پیمانکاران با توجه به عدم پرداخت بیمه و همچنین دستمزد پایین اقدام به اشتغال اتباع بیگانه غیر مجاز می‌کنند، اظهار داشت: در شرایطی که با آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان و افراد جویای کار در استان روبرو هستیم، شایسته نیست کارفرمایان و پیمانکاران اقدام به استخدام نیروی کار خارجی غیر مجاز کنند که بیشتر اوقات با مشکلات و چالش‌هایی برای خود و این اتباع مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی ۱۰۲ تبعه غیر مجاز در واحدهای تولیدی لرستان

وی به حوادثی که برای اتباع بیگانه غیر مجاز در کشور و در لرستان اتفاق افتاد و منجر به فوت آنها شد اشاره کرد و گفت: تبعات این حوادث بر عهده کارفرمایانی است که غیر قانونی این افراد را به کار گیری می‌کنند که برابر قانون ضمن برخورد قاطع و جریمه آنها به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به پیامدهای به کار گرفتن اتباع بیگانه غیر مجاز در واحدهای اقتصادی استان هشدار داد و گفت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

جهانی در ادامه افزود: این اداره کل با همکاری دفاتر مشاوره و کاریابی‌های غیر دولتی و سایر نهادهای اجرایی استان به ویژه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی لازم را برای فراهم نمودن انواع فرصت‌های شغلی دارند و کارفرمایان بخش خصوصی، مؤسسات دولتی و پیمانکاران فعال در بخش‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به ادارات کار و یا مراکز کاریابی نیروی کار خود را درخواست کرده و در صورت ضرورت و در موارد خاص از نیروی کار خارجی قانونی و دارنده کارت کار معتبر با هماهنگی این اداره کل استفاده کنند.

وی به بازرسی و شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز در لرستان اشاره کرد و اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سالجاری بازرسان کار ۲۸۴ بازرسی از واحدهای اقتصادی در سطح استان انجام دادند که منجر به شناسایی ۱۰۲ تبعه غیر مجاز شد.

معرفی ۶ کارفرمای متخلف به مراجع قضائی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تعداد شش کارفرما متخلف در این زمینه به مراجع قضائی استان معرفی شده است، عنوان کرد: با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی ۳۹ مورد گشت مشترک با بازرسان کار این اداره کل در چهار ماهه نخست امسال انجام شد و زمینه اخراج اتباع بیگانه غیر مجازی که در واحدهای اقتصادی مشغول به کار بودند فراهم شد.

جهانی رفع مشکل بیکاری جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین صیانت از نیروی کار شاغل در کارگاه‌های استان را مهم‌ترین اولویت این اداره کل عنوان کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲۰ برگه جریمه با مبلغ بیش از ۲۶ میلیارد ریال برای کارفرمایانی که از تبعه بیگانه غیر مجاز استفاده کردند صادر شد و تعداد ۶۴ نفر از جوانان جویای کار در استان جایگزین این اتباع بیگانه در واحدهای اقتصادی شدند.

وی بیان داشت: شناسایی و گشت‌های مشترک در طول شبانه روز و بازرسی‌های شبانه از واحدهای اقتصادی و پیمانکاران در سطح استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته تا از مشکلات و چالش‌های پیش رو در به کار گیری افراد بیگانه غیر مجاز جلوگیری شود.

کد خبر 5555243

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان علی جهانی اتباع خارجی سیلاب محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا کرمانشاه وقوع سیلاب سیل کرمان بارش باران مراسم عزاداری مشهد خراسان رضوی ایلام آمار کرونا اتباع بیگانه غیر مجاز واحدهای اقتصادی اداره کل غیر مجاز نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان