Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، هلال احمر دنا از روز اول بارندگی های مونسنی پا به پای عشایر و مردم آسیب دیده بوده است.

داریوش محسنی رئیس جمعیت هلال احمر دنا گفت: هلال احمر دنا چند روز قبل از بارندگی ها با کلیه نیروها و امکانات در آماده باش کامل  به سر می بردند و از روز شروع بارندگی ها پس از اولین گزارش وقوع سیل فورا به منطقه سیل زده اعزام شدند و شروع به امداد رسانی کردند و علاوه بر امداد رسانی توزیع  بسته های اقلام  مورد نیاز و مواد غذایی از جمله (چادر پتو، بسته معیشتی، موکت، پلاستیک و ….

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.) بین عشایر مناطق سیل زده و اهالی روستاهای بهرام بیگی،شبلیز و کره توزیع کردند.

محسنی اظهار داشت: هلال احمر دنا با همراهی معاون عمرانی استاندار، فرماندار دنا، مدیرکل راهداری، شهردار سی سخت و جمعی از مدیران با عشایر منطقه گردنه بیژن دیدار و بسته های مواد غذایی و گرمایشی بین آنها توزیع کردند.

محسنی اظهار کرد: پس از خبر گرفتار شدن  ۵ نفر در آب گرفتگی‌ها و سیل منطقه عشایری دیو هاشم روستای کره سفلی دنا بلافاصله با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و جمعیت هلال احمر استان فارس یک فروند بالگرد امداد و نجات به استان اعزام و با کمک تیم امداد و نجات کوهستان  جمعیت هلال احمر دنا در محل حادثه حضور یافتند و توانستند ۴ خانم و یک پسر بچه عشایر را که دربین آبگرفتگی ها و سیلاب محصور شده و راه دسترسی و جاده های منتهی به آن منطقه نیز از بین رفته بود را نجات دهند. 

محسنی گفت: تا هر زمانی که نیاز باشد برای کمک رسانی در دورترین نقطه شهرستان در آماده باش کامل خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر سیل زده باران های سیل آسا جمعیت هلال احمر هلال احمر دنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»

قاسم غریب آبادی  اظهار کرد: از عصر یکشنبه نهم اردیبهشت با اطلاع از گم شدن کودک چهار ساله اهل روستای «یلی‌بدراق» شهرستان کلاله، نیروهای هلال احمر در کنار مردم محلی جست و جوی خود را برای یافتن یسنا آغاز کردند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با تمام ظرفیت پای کار آمد و به دلیل مطالبه مردمی یک فروند بالگرد هم برای گشت زنی در منطقه حاضر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: چندین دستگاه پاراموتور و هلی شات در کنار سگ‌های زنده یاب به همراه روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از نیروی هلال احمر و مردمی به صورت هوایی و زمینی در منطقه حضور و کار گشت زنی را انجام دادند.

غریب آبادی گفت: نیروهای هلال احمر در سه روز نخست به صورت خطی متر به متر تا شعاع پنج تا ۶ کیلومتری را گشت زنی کردند.

وی افزود: دیروز صبح فرماندار کلاله نشست شورای مدیریت بحران را در همان روستا برگزار کرد و تصمیم گرفته شد تا امروز (پنجشنبه) گشت‌زنی به صورت تخصصی با هلی‌شات و پاراموتورها و دسته‌های امنیتی و دوربین‌های دید در شب انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: تاکنون اثری که نشانه دهنده زنده و یا مرگ این کودک باشد در منطقه پیدا نشده است.

وی افزود: چهار تیم هلال احمر همچنان در منطقه مستقر هستند و نیروهای تخصصی هم اقدامات لازم جست و جوی را انجام می‌دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ۳۰۰ نیروی هلال احمر در جست و جوی «یسنا»
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه