Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:28:00 GMT

۱۷ مورد خسارت سیل در حوزه صنایع دستی یزد گزارش شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۶۹۲

۱۷ مورد خسارت سیل در حوزه صنایع دستی یزد گزارش شد

به‌گزارش روز چهارشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مجید عربی افزود: این خسارت ها شامل  ۱۵ مورد کارگاه صنایع‌ دستی و ۲ مورد خانه ترویجی صنایع‌ دستی آسیب‌دیده است که شامل بنا، تجهیزات، اجناس و تولیدات این حوزه و در مواردی هم هر سه خسارت باهم رخ داده است.

وی اظهارکرد: اقداماتی را فراتر ازآنچه دولت در نظر گرفته، انجام خواهیم داد تا در خصوص بنا، تجهیزات، تولیدات و رفع خسارت‌ها تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربی ادامه داد: البته به‌زودی از طریق معاونت صنایع‌دستی وزارت در خصوص پیگیری مباحث مربوط به جبران خسارت‌ها پیگیری خواهیم کرد.

 از میان ۲۵۷ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی شناسایی شده کشور، ۳۰ رشته آن در استان یزد رواج دارد و جزء رشته های بومی و رایج منطقه به شمار می رود.

 دارایی بافی، ترمه بافی، احرامی بافی، معرق چوب، مشبک چوب، سرمه دوزی، سفالگری، گلیم بافی و حصیر بافی از جمله رشته های صنایع دستی یزد است. 

برچسب‌ها گردشگری یزد سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری یزد سیل گردشگری یزد سیل صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو