Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات سفیر اردهال کتاب «چهل کتیبه زخم: چهل ترکیب‌بند ولایی و عاشورایی بر وزن ترکیب‌بند محتشم کاشانی» سروده محسن حافظی کاشانی را با شمارگان ۵۵۰ نسخه، ۶۰۸ صفحه و بهای ۲۰۰ هزار تومان منتشر کرد. محسن حافظی کاشانی از جمله مشهورترین مرثیه سرایان و همچنین پژوهشگران ادبی عصر حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب نیز مرثیه‌های او منتشر شده‌اند.

«چهل کتیبه زخم» ۲۴ بخش دارد. بخش نخست مقدمه‌های نویسنده و تنی چند دیگر است. در بخش دوم دوازده بند در سوگ خورشید رسالت حضرت محمدبن عبدالله است. بخش سوم نیز شامل ۱۲ بند در رثای جانسوز شهید محراب کوفه حضرت علی (ع) است. بخش چهارم «دوازده بند در رثای شهیده بیت وحی حضرت فاطمه زهرا (س)» نام دارد.

بخش پنجم ترکیب بند در رثای جانسوز حضرت امام حسن مجتبی (ع) است. بخش ششم نیز «دوازده بند عرض ارادت به ساحت قدس حضرت سیدالشهدا (ع) نام دارد. بخش هفتم دوازده بند در رثای حضرت مسلم بن عقیل و دو طفلان مسلم است. حافظی در بخش هشتم دوازده بند در رثای اصحاب وفادار سیدالشهدا (ع) سروده است. بخش نهم نیز شامل دوازده بند در رثای حضرت علی اکبر است. حافظی در بخش دهم دوازده بند در رثای قاسم بن حسن و عبدالله بن حسن و فرزندان حضرت زینب کبری (س) سروده است.

عناوین بخش‌های یازدهم تا بیست و چهارم کتاب نیز به ترتیب به این قرار است:

«دوازده بند در رثای حضرت اباالفضل العباس»، «دوازده بند در رثای حضرت علی اصغر»، «۱۳ دوازده بندعاشورایی و ۴ چهارده بند عاشورایی»، «چهارده بند در رثای قهرمان داستان کربلا حضرت زینب کبری»، «دوازده بند در رثای حضرت رقیه بنت الحسین»، «دوازده بند در رثای حضرت زین العابدین امام سجاد»، «دوازده بند در رثای حضرت باقرالعلوم»، «دوازده بند در رثای امام جعفر صادق»، «دوازده بند در رثای حضرت موسی بن جعفر»، «دوازده بند در سوگ حضرت علی بن موسی الرضا»، «دوازده بند در سوگ حضرت جواد الائمه»، «دوازده بند در رثای حضرت امام هادی»، «دوازده بند در رثای حضرت امام حسن عسکری» و «ترکیب بند مهدوی».

در پایان کتاب نیز دو مطلب در موضوعات نقش محسن حافظی کاشانی در احیای شعر آئینی» و «آثار در دست انتشار محسن حافظی کاشانی ارائه شده‌اند.

کد خبر 5555206 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات سفیر اردهال تازه های نشر شعر عاشورایی حسینیه مهر محرم 1401 روایت محرم عاشورا معرفی کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کربلا کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انقلاب اسلامی ایران فرهنگسرای اندیشه حسین عاشورا و فرهنگ یاسر احمدوند ترکیب بند حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا به نقل از شبکه خبری آمو تی، افراد مسلح ناشناس شامگاه دوشنبه به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات حمله کردند.

در پی این حمله مسلحانه که هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است، دست‌ کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، ۲ زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان نیز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

کد خبر 848217 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند