Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش رسانه‌ها شرکت العال صهیونیست‌ها برای پرواز در حریم هوایی عربستان، موافقت مقامات ریاض را دریافت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های صهیونیستی  روز گذشته از گشودن حریم هوایی عربستان سعودی به روی یک شرکت هواپیمایی این رژیم خبر دادند.

به گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که شرکت هواپیمایی «العال» توانست موافقت سعودی‌ها را برای انجام پروازهای خود از حریم هوایی عربستان کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش این رسانه‌ها موافقت مذکور از روز چهارشنبه اجرایی شده است.

تاکنون مقامات عربستان واکنشی نسبت به این خبر نداشته‌اند.

همزمان با سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، عربستان سعودی رسما اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای صهیونیستی گشوده است. لذا «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد، این اقدام عربستان، گام نخست، برای عادی‌سازی روابط با ریاض به شمار می‌آید.

رسانه‌های گروهی رژیم صهیونیستی در همان زمان این اقدام سعودی را زمین‌ ساز گام های بعدی ریاض برای عادی سازی روابط با اسراییل توصیف کردند.

این درحالی است که منابع آگاه  اخیرا قراردادهای محرمانه و سری بین شرکت‌های عربستان سعودی و اسرائیلی با هدف تقویت پیوندهای عادی سازی تدریجی روابط بین ریاض و تل آویو را فاش کردند.

واکنش عربستان به تمدید آتش بس یمنقرارداد تسلیحاتی 3 میلیارد دلاری میان عربستان و آمریکاانتقاد سازمان ملل از جنایت عربستان علیه مهاجران آفریقایی

 

با وجود اینکه مقامات سعودی از علنی‌کردن روابط خود با رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند، اما همه شاخص‌های موجود نشان می‌دهد که عربستان سعودی و رژیم اسرائیل در مسیر همگرایی و عادی‌سازی روابط قرار دارند.

عربستان سعودی روز به روز گام‌های بیشتری به‌سوی عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل برمی‌دارد و اقداماتی را با هدف آماده‌سازی فضای سیاسی برای پذیرش عادی‌سازی روابط با اسرائیل در عربستان و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می‌دهد. همان‌طور که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اخیراً در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک اعلام کرد: «ما اسرائیل را یک دشمن نمی‌دانیم، بلکه به‌عنوان یک شریک بالقوه در بسیاری از منافع که می‌توانیم با هم دنبال کنیم، می‌نگریم».

همچنین «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان تأکید کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک گزینه «راهبردی» است؛ اما الزامات خاصی وجود دارد که باید قبل از آن محقق شود.

یک مقام اسرائیلی اخیرا گفت: «اسرائیل امیدوار است گام‌هایی که عربستان سعودی در روزهای آینده بردارد، آغاز روند عادی‌سازی بین کشورهای دیگر باشد». ما نمی‌توانیم تصور کنیم که تغییر در منطقه بدون عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی ادامه پیدا کند و به‌تدریج گام‌هایی را برای رسیدن به این هدف برمی‌داریم».

پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با این رژیم، بارها مقامات سعودی از جمله وزیر خارجه عربستان از ابراز علاقه خود برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی سخن گفتند.

دولت بایدن تأکید دارد که درصدد گسترش توافق‌های موسوم به «ابراهیم» است که برخی از کشورهای عربی را به‌سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» سوق داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار عربستان سعودی رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار عربستان سعودی حریم هوایی عربستان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی عربستان سعودی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

یک رسانه عربی از جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

این مقام افزود که این توافق ابعاد گوناگونی دارد اما سه محور اصلی آن امضای توافق دفاع مشترک میان عربستان و آمریکاست که در آن هرگونه ابهام درباره کاری که آمریکا در صورت هرگونه حمله در دفاع از عربستان انجام می‌دهد وهمچنین بر عکس آن، یعنی آنچه عربستان در صورت حمله به منافع امریکا انجام می‌دهد، برطرف شده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

به گفته این مقام آگاه، عربستان با انرژی ارزان و وسعت خاک خود می‌کوشد که مراکز بزرگ پردازش اطلاعات را که شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا برای گسترش هوش مصنوعی نیاز دارند در خاک داشته باشد چون هزینه این‌گونه اماکن و هزینه تأمین سوخت آنها در خود آمریکا بسیار گزاف است.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

این در حالی است که جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، به همراه «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و «تیم لیندرکینگ» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور یمن، به زودی به عربستان سفر خواهد کرد.

عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی از محورهای این سفر اعلام شده است.

این خبر در حالی است که برخی منابع از سفر احتمالی جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان در هفته جاری خبر داده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی