Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صفری روز پنجشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و صادرات کنندگان مازندران در سالن جلسات استانداری در ساری افزود: نیاز روسیه به مصالح ساختمانی رشد یافته که با رایزنی های انجام شده ظرفیت افزایش صادرات مصالح ساختمانی مانند کاشی، سرامیک، سیمان و گچ به این کشور فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: مسوولان مازندران با توجه به ظرفیت های این استان در تولید مصالح ساختمانی و پیگیری های وزارت امور خارجه در این حوزه، نسبت به فراهم کردن مقدمات افزایش صادرات این نوع از اقلام  به کشورهای روسیه، ازبکستان و قزاقستان خود را آماده کنند.
وی با بیان این که ماهیت فعالیت وزارت امور خارجه ارز آوری است،گفت: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای تسهیل در روابط اقتصادی و صادراتی با جدیت در تلاش است.
صفری با بیان این که استاندار مازندران هماهنگی های لازم  برای صادرات مرکبات از این استان به کشور چین را فراهم کند، ادامه داد: با پیگیری وزارت امور خارجه روند صادرات این محصول باغی به کشور چین فراهم شده است.

مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال ، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.  

سالانه حدود ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن انواع مرکبات در استان تولید می شود ، بازار عرضه مرکبات مازندران از اواخر شهریور با برداشت نارنگی های زود رس شروع می شود و سپس از نیمه دوم آبان ماه با ورود پرتقال به بازار  پیک عرضه انواع مرکبات را تا پایان دی ماه شاهد هستیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در کنار صادرات کالا، صادرات خدمات مهندسی و پزشکی با جدیت از سوی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار است و وزارت امور خارجه در این مسیر به خوبی گام برداشته است.
وی خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه با افزایش رایزنی های اقتصادی و بازاریابی به دنبال جذب سرمایه گذار و بازار صادراتی است که به طور حتم با تدوام این امر روند توسعه اقتصادی کشور هموار تر خواهد شد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان این که در کنار توسعه روابط خارجی با کشورهای همسایه، وزارت امور خارجه به دنبال احیای برجام است، گفت: جمهوری اسلامی به دنبال حل عزت‌مندانه برجام است.

به گزارش ایرنا،معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور دیدار با صادرکنندگان و بررسی ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان در قالب سفر ۲ روزه امروز صبح وارد استان شده است.

برچسب‌ها روسیه توسعه اقتصادی مازندران مصالح ساختمانی مهدی صفری آنتونی بلینکن صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه توسعه اقتصادی مازندران روسیه توسعه اقتصادی مازندران مصالح ساختمانی مهدی صفری آنتونی بلینکن صادرات غیر نفتی دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مصالح ساختمانی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد