Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:21:46 GMT

اجتماع نوجوانان شهرقدس در همایش احلی من العسل + تصویر

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۱۰۳۴

اجتماع نوجوانان شهرقدس در همایش احلی من العسل + تصویر

همزمان با ششمین روز از ماه محرم همایش احلی من العسل به یاد نوجوان دست کربلا در مصلی شهرقدس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، صبح امروز همایش "احلی من العسل" به یاد نوجوان شهید دشت کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) با حضور دانش‌آموزان و جمعی از فرهنگیان در مصلی شهرقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید محرمی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس در جمع دانش‌آموزان حسینی  اظهار داشت: آینده کشور به دستان دانش‌آموزان است و نوجوانان با ذکر قاسم بن الحسن(ع) در این برنامه حاضر شدند.

وی افزود: رعایت تقوا، علم آموزی، بصیرت، نقش‌آفرینی به هنگام، ولایت‌پذیری، اهل ورزش بودن از مهمترین شاخصه‌هایی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

بصیرت راه رسیدن به سعادت و عاقبت به خیری است

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در ادامه ضمن تسلیت سوگواری سیدالشهدا(ع)، اصحاب و یاران با وفای آن حضرت اظهار داشت: ششمین روز ماه محرم منتسب به نوجوان بصیرت آفرین کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) است و شخصیت‌هایی مثل حضرت قاسم در تاریخ اسلام و بهنام محمدی، حسین فهمیده و مجتبی حسینی در تاریخ ایران و معاصر و دفاع مقدس ما ماندگار و تاریخ‌ساز شدند به گونه‌ای نامشان را در تاریخ ثبت کردند.

 وی افزود: بصیرت یعنی راه شناسی و دنباله روی از راهنمای مطمئن، اینکه انسان راهنمایی مطمئن پیدا کند و از او الگوبرداری کند تا بتواند راه را درست برود؛ بصیرت یعنی چشم حقیقت‌بین انسان باز شود و بتواند خوب را از بد و دوست را از دشمن و راه درست را از نادرست تشخیص بدهد.

امام جمعه شهرقدس ادامه داد: آنچه در دنیا به آن نیاز داریم تا ما را به سعادت و عاقبت به‌خیری برساند داشتن راهنمای بصیرت بخش است و آنچه باعث شد حضرت قاسم و برادرش، فرزندان حضرت زینب در کربلا و فرزندان حضرت مسلم به عاقبت بخیری و سعادت دنیوی و اخروی برسند بصیرت آنان بود و در زمان معاصر نیز رمز موفقیت شهدای ما رسیدن به سعادتشان این بود که راهنمای خوب و بصیرت داشتند.

"احلی من العسل" در استان سمنان برگزار می‌شودبرگزاری سوگواره «احلی من العسل» در 22 بقعه خراسان جنوبی

جوکار با بیان اینکه جریان انقلاب اسلامی به دنباله جریان حسینی است و جریان استکبار جهانی به دنباله جریان یزیدی است تصریح کرد: جریان یزیدی که به نوجوان 13 ساله رحم نمی‌کند آیا دنیای استکبار به جوانان و نوجوانان رحم می‌کند و چطور ممکن است شبکه‌های ماهواره‌ای با آن‌همه هزینه، به طور رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به به برنامه‌هایی که دشمن برای برهم زدن ارتباطات اصیل خانوادگی رواج داده خاطرنشان کرد: آنچه باید از جریان و حادثه ماندگار کربلا و سال‌های دفاع مقدس و دفاع حرم بیاموزیم، درس دشمن شناسی است و شهدا دشمن را شناختند و با جان و دل در مقابل او ایستادند و دانش‌آموزان نیز برای جنگیدن باید به درس خواندن اهمیت داده و ارتباط قوی‌تری با امام زمان(عج) و انس بیشتر با قرآن داشته و شهدا را بشناسند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احلی من العسل دانش آموزان حضرت قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در این آستان پیوست رسانه‌ای دارد، گفت: در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود و در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاورد‌های وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم (ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن (ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم (ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه‌ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می‌کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه استتاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه‌ای در نظر می‌گیریم.

مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه‌ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود