Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:58:10 GMT

انجام عملیات انتقال قلب از تهران به مشهد برای پیوند 

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۱۸۹۲

انجام عملیات انتقال قلب از تهران به مشهد برای پیوند 

ایسنا/خراسان رضوی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قلب یک جوان مرگ مغزی تهرانی پس از انتقال به مشهد، به بیمار مبتلا به نارسایی حاد قلبی در بیمارستان امام رضا(ع) با موفقیت پیوند شد.

ابراهیم خالقی در گفت‌وگو با ایسنا  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مردی ۴۳ ساله مبتلا به نارسایی حاد قلبی، با شرایط اضطراری در مشهد وجود داشت و ما نیز بیمار مرگ مغزی‌ای که شرایطش مناسب پیوند باشد، نداشتیم که بتوانیم قلبش را برای این مرد پیوند بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین علت فراخوان کشوری دادیم در هرجای ایران اهدا کننده مناسبی پیدا شود، قلبش به مشهد و برای این مرد فرستاده شود.

وی افزود: تا به حال برعکس این موضوع نیز پیش آمده است و از مشهد به تهران به دلیل وضعیت اضطراری فرد دریافت کننده، اهدای عضو داشتیم. این موضوع برای اولین بار برعکس شد و از تهران به مشهد انتقال عضو انجام شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص صحبت کردیم. متاسفانه جوانی ۳۱ ساله دچار مرگ مغزی شد. خانواده وی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران، برای اهدای عضو رضایت دادند و قلب با اورژانس هوایی به مشهد ارسال شد. بقیه اعضا مثل کبد و کلیه در تهران به بیماران دیگری پیوند زده شد. مریض در بیمارستان بخش پیوند قلب، تحت عمل پیوند قرار گرفت.

خالقی گفت: قلب ساعت ۱۲ از بدن مرد جوان برداشته شد، ساعت ۱۳  با اورژانس هوایی به مشهد ارسال شد و ساعت ۱۴ به مشهد رسید. حوالی ساعت ۱۴:۱۵ به فرد دریافت کننده پیوند زده شد.

وی افزود: حال عمومی بیمار مساعد است، عارضه خاصی برای ایشان پیش نیامده است و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار سپاسگزاری از خانواده اهدا کننده بیان کرد: همچنین از تیم اهدای عضو و پیوند تهران و مشهد که این انتقال را با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی‌‎‌های به موقع، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دادند بسیار متشکریم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهدای قلب پيوند عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت