Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آئین رونمایی از محصول مشترک وزارت دفاع و ایران خودرو که با حضور وزیر صمت انجام شد، اظهار داشت: در راستای وظایف ذاتی وزارت دفاع ما مسئولیت پشتیبانی از نیروهای مسلح در ابعاد تجهیزاتی تسلیحاتی را برعهده داریم اما وظایف دیگری هم برای ما تعریف شده که در جهت کمک به صنعت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌هایی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالهای اخیر داشته است، کمک به سایر صنایع را در دستور کار خود قرار داده و تلاش داریم سرریز فناوری‌ها و توانمندی‌های موجود در وزارت دفاع را در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار دهیم و خوشبختانه در این عرصه نیز کارهای بسیار بزرگ انجام شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در نمایشگاه توانمندی‌های دانش بنیان وزارت دفاع، حدود ۱۱۰۰ محصول را که در حوزه‌های غیر نظامی توسط وزارت دفاع تولید شده است را شاهد هستید اما کار انجام شده در وزارت دفاع و نیروهای مسلح بسیار گسترده‌تر از این هاست.

امیر آشتیانی تصریح کرد: خدمات وزارت دفاع در سال ۱۴۰۱ در تولید محصول و خدمات غیرنظامی در بخش غیردولتی، رشد دو و نیم برابری داشته است، یعنی وزارت دفاع همراهی و همکاری با بخش صنعتی و خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است و با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و فرماندهی معظم کل قوا این امر با سرعت و شدت بیشتری در حال انجام است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به بازدید وزرا و مسئولین مختلف از نمایشگاه توانمندی‌های دانش بنیان وزارت دفاع، گفت: قطعاً بازدید مسئولین و وزرا از این توانمندی‌ها می‌تواند تأثیر راهبردی بر تأمین نیازهای بخش‌های مختلف کشور از درون کشور و توسط شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد، وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف هوایی، دریایی، زمینی، ریلی و بحث‌های تخصصی الکترونیک و مهندسی نفت، پتروشیمی و بسیاری از حوزه‌های دیگر دارای علم و تجارب و فناوری‌های بسیار پیشرفته است و با توجه به رشد که در این سال‌ها داشته، قطعاً اگر این توانمندی‌ها به سایر بخشهایی که نیاز به این فناوری‌ها دارند، انتقال پیدا کند می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

امیر آشتیانی در خصوص همکاری مشترک با صنعت خودروسازی کشور، گفت: اگر ارتباطات و تعاملات و هم افزایی میان بخش‌ها و دستگاه‌های موجود در کشور را افزایش دهیم، می‌توانیم به پیشرفت کشور سرعت بیشتری ببخشیم.

وی تاکید کرد: وزارت دفاع این آمادگی را دارد که با سایر دستگاه‌ها همکاری داشته و توانمندی‌ها و دانشی را که به آن دست یافته است، در اختیار این بخش‌ها قرار دهد، اما سایر بخش‌ها نیز باید خواستار این همکاری باشند. آنها باید بیایند اعلام نیاز کنند، ایده دهند و با همکاری و همراهی آن ایده و نیاز پیگیری شده، پرورش یافته و تبدیل به محصول و توسعه فناوری شود. ما هیچ محدودیتی در وزارت دفاع نداریم و هر بخشی از کشور که به وزارت دفاع مراجعه کند، قطعاً می‌توانیم به آنها کمک کنیم و کارهای بزرگی را با همراهی و همکاری آنها انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزیر دفاع امیر آشتیانی وزارت دفاع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانمندی ها وزارت دفاع بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان با ارائه پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده است.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به حضور پنج شرکت بومی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، اظهار کرد: پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در زمینه گیاهان دارویی، پسته، خرما، فرش و مس در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نوآوری و محصولات جدید، زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است، افزود: در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی، محصولات شرکت مس شهید باهنر برای نخستین‌بار به نمایش درآمده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه گیاهان دارویی شرکت‌های فعال محصولات خود شامل دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی دارای زنجیره ارزش کامل را عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و مذاکره و امکان برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف وجود دارد، یادآور شد: عرضه محصولات معدنی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی مس می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای استان کرمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایمنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

کد خبر 748694

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند