Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:58:00 GMT

پول فله ای و بدون برنامه به هیچ اداره‌ای نمی‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۲۱۷۹

پول فله ای و بدون برنامه به هیچ اداره‌ای نمی‌دهیم

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه پول فله‌ای و بدون برنامه به هیچ اداره ای نمی دهیم، خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: باید برنامه‌محوری را در راس بودجه امسال قرار دهید و هر دستگاه‌ اجرایی که برنامه تحولی نداشته باشد، اعتباری به آنها تعلق نمی‌گیرد.

سلمان اسماعیلی، روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه مدیران موظف هستند برای هر ریال بودجه مصوب شده برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: ۱۰ درصد اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی و مابقی به صورت گلوبال و در اختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی خطاب به مدیران گفت: تمام توان و هنر خود را برای جذب ۹۰ درصد بودجه در اختیار وزارتخانه‌ها و اعتبارات ملی صرف کنید.

وی عدالت‌محوری را از شاخص‌های مهم در توزیع بودجه امسال توسط مدیران دانست و گفت: باید به شهرهای کوچک و مناطق حاشیه شهر اعتبارات خوبی تعلق بگیرد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی افق و چشم اندازی ندارند، گفت: بخشی از این اعتبار باید به سمت تحول پیش برود.

اسماعیلی تاکید کرد: مدیران باید برنامه‌محوری را در راس بودجه امسال قرار دهند و هر دستگاه‌ اجرایی که برنامه تحولی نداشته باشد، اعتباری به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پول فله ای و بدون برنامه به هیچ اداره ای نمی دهیم، افزود: یکی از اشکالات اساسی ما در ملایر، مسئله ارائه آمار و ارقام است.

معاون استاندار همدان ادامه داد: طی سال های گذشته با ارائه آمار اشتباه، نرخ اشتغال شهرستان یا حوزه های دیگر بالا رفته است در حالی که در واقعیت چنین نیست.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت اصلاح شاخص ها و ارائه آمار واقعی، خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب شده در استان بر مبنای اعداد و آمار است لذا ضروری است که گزارشات واقعی باشد.

وی استفاده از ظرفیت قانونی بودجه را یک ضرورت برای مدیران دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با تمام توان بودجه دستگاهی خود را جذب کنند تا سهم این شهرستان در شهر دیگری هزینه نشود.

اسماعیلی با بیان اینکه اولویت بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد مالی خود را به صورت شفاف و فصلی ارائه دهند و اطلاعات کاملی از روند پروژه‌ها و عملکرد مالی خود داشته باشند.

وی تهیه بانک جامع اطلاعاتی، ارائه آمار درست و واقعی رشد متوازن و اصلاح شاخص‌ها را از دیگر الزامات مدیران شهرستان برشمرد و یادآور شد: هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری و کوتاهی در ارائه خدمت به مردم پذیرفته نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: اگر در تشخیص هایمان اشتباه کنیم، توقعات غلطی خواهیم داشت.

هادی بیگی نژاد از تخصیص ۱۳ درصدی اعتبارات به شهرستان ملایر ابراز گله مندی کرد و گفت: مدیران دستگاه ها نباید به امید پیگیری فرمانداری و یا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کنار بکشند بلکه باید با جدیت تخصیص اعتبارات در حوزه خود را پیگیری کنند.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان بر مبنای گزارشات مدیران دستگاه های مختلف است، تاکید کرد: باید گزارشات را طوری نوشت که اعتبارت بیشتری تعلق بگیرد.

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ ۱۱۹۱ میلیارد تومان اعتبار برای استان همدان مصوب شده است، گفت: سال گذشته ۵۶ درصد از این مبلغ تخصیص یافت.

ایرج کریمی ادامه داد: از این مبلغ، ۱۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ردیف های مختلف به شهرستان ملایر تعلق گرفت که ۵۹ درصد آن تخصیص یافت و این میزان ۳ درصد از مجموع اعتبارات تخصیص یافته به استان بیشتر بود.

کریمی با بیان اینکه توزیع اعتبارات امسال نیز مانند سال گذشته شامل اعتبارات استانی، بودجه نفت و گاز و اعتبارات متوازن است، افزود: در هر یک از این حوزه ها با بررسی و مقایسه وضعیت کشور، استان و شهرستان، اعتبارات توزیع شده است.

وی تصریح کرد: امسال اعتبارات حاصل از فروش نفت و گاز بر خلاف سال های گذشته علاوه بر بخش های محروم، به سایر بخش های شهرستان هم اختصاص یافت.

کریمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰ پروژه در دست اجرا در سطح شهرستان داشتیم، مطرح کرد: پیش بینی می کنیم که امسال نیز همین تعداد پروژه را در سطح شهرستان داشته باشیم.

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر بیان کرد: امسال از مجموع ۳۳۱ میلیارد تومان اعتبار از محل استانی، ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معادل ۱۶ درصد به ملایر اختصاص یافته است.

کریمی ادامه داد: همچنین از مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نفت و گاز مختص مناطق محروم، ۹ میلیارد تومان معادل ۸ درصد به ملایر اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان معادل ۱۳ درصد اعتبار نیز از مجموع ۹۴ میلیارد تومان اعتبار نفت و گاز مختص سایر مناطق نیز به ملایر اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: از ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار متوزان استان، ۳۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معادل ۱۲ درصد به ملایر اختصاص یافت.

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر اضافه کرد: در مجموع از ۸۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار کل استان، ۱۶۷ میلیارد تومان معادل ۱۳ درصد به ملایر اختصاص یافته است و پیش بینی می کنیم این مبلغ تا پایان سال به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کمیته برنامه ریزی توزیع اعتبارات استانی درصد به ملایر اختصاص یافت میلیارد تومان اعتبار دستگاه های اجرایی مدیران دستگاه ها میلیون تومان تومان معادل ارائه آمار تخصیص یافت سال گذشته نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد

آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به وقوع سیل در شهرستان کاشان، اظهار داشت: به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که کاشان در محاصره سیل قرا بگیرد و از این رو حجم فراوان سیلاب از بالادست کاشان به سمت پایین سرازیر شد.

وی افزود: علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در کاشان گفت: ستاد مدیریت بحران در هفته پیش‌رو تشکیل می‌شود و سعی می‌شود بخشی از اعتبارات، تخصیص یافته و هزینه شود تا شاهد بروز چنین حوادث و خساراتی نباشیم، اما باید در نظر داشت که این آمادگی برای همه ما وجود داشته باشد.

محمدی فشارکی تصریح کرد: دیواره‌چینی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و توافقات ضمنی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی منطقی و به صورت استاندارد برای مردم شهرستان کاشان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند